Page 36 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 36
12. Korkmazlar, Ü. ve Sürücü, Ö. (2007). Öğrenme Bozuklukları. Soykan, A. A.ve Işık, T.Y. (Ed), Çocuk ve Ergen Ruh
Sağlığı ve Hastalıkları (Sf. 307-326). İstanbul: Golden Print
13. Laura, S. M., Fuchs Lynn, S. and Fuchs Douglas, P. (2005). Assisted Learning Strategies for English Language Learners
with Learning Disability. Exceptional Children, 71(3), S.231-247.
14. Melekoğlu, M., A. (2021). Özel öğrenme güçlüğünün nedenleri ve özellikleri. M. A. Melekoğlu (Ed.). Öğrenme
güçlüğü ve özel yetenek (s.24-51) içinde. Ankara: Pegem.
15. Melekoğlu, M.A. (2018). Özel öğrenme güçlüğüne giriş. Macit Ayhan Melekoğlu ve Orhan Çakıroğlu (Ed.), Özel
öğrenme güçlüğü olan çocuklar içinde (s.1-32). Ankara: Ayrıntı Basımevi.
16. Melekoğlu, M.A. & Çakıroğlu, O. (2016). Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme
süreçleri. M. A. Melekoğlu ve O. Çakıroğlu (Ed.). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar (s.101-120) içinde. Ankara:
Vize Yayıncılık.
17. Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.https://
orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_07/09101900_ozel_egitim_hizmetleri_yonetmeligi_07072018.pdf
adresinden erişilmiştir.
18. Öz, A. Ş. (2015). Özgül öğrenme güçlükleri. E.N. Metin ve A.İ. Yükselen (Ed.). Özel gereksinimli çocuklar ve
kaynaştırma. (s.128-145) içinde. Ankara: Hedef Yayıncılık.
19. Pierangelo, R., & Giuliani, G. A. (2006). Learning disabilities: A practical approach to foundations, assessment,
diagnosis, and teaching. Boston, MA: Pearson/Allyn and Bacon.
20. Pierangelo, R., & Giuliani, G. (2008). Teaching students with learning disabilities. California: Corwin Press.
21. Salman, U., Özdemir, S., Salman, A., & Özdemir, F. (2016). Özel öğrenme güçlüğü “Disleksi”. İstanbul Bilim
Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi, 2 (2), 170-176.
22. Sezgin Elbir, N. (2020). Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren Ortaokul Öğrencilerinin Okul Yaşantılarına İlişkin Görüşleri.
(Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
23. Shalev, R., Auerbach, J., Manor, O., & Gross-Tsur, V. (2000). Developmental dyscalculia: Prevalence and prognosis.
European Child & Adolescent Psychiatry, 9(2), 58-64.
24. Smith, T. E., Polloway, E. A., Patton, J. R., Dowdy, C. A., & Doughty, T. T. (2014). Teaching students with special
needs in inclusive settings (Vol. 6). Upper Saddle River, NJ: Pearson.
25. Smith, D. D. (2004). Introduction to special education: Teaching in an age of opportunity (pp. 85-86). Pearson/A and
B.
26. Smith, C. & Strick, L. (2010). Learning disabilities: A to Z: A parent's complete guide to learning disabilities from
preschool to adulthood. New York: Free Press.
27. Sucuoğlu, B. ve Kargın, T. (2014). İlköğretimde kaynaştırma uygulamaları, yaklaşımlar -yöntemler-teknikler (1.
Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
28. Topcu, S. (2021). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Problemli İnternet Kullanımı ile Ebeveynlerinin Stresle Baş
Etme Tutumları Arasındaki İlişki. (Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
29. Yıldız, M. (2013). Yazma Güçlüğü (Disgrafi) Olan Bir İlkokul 2. Sınıf Öğrencisinin El Yazısı Okunaklılığının
Geliştirilmesi: Eylem Araştırması. Uşak University Journal of Social Sciences, 6(4), 282-282.
36
l Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi