Page 32 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 32

Öğrenme  güçlüğüne  sahip  olan  bireyler  akademik  becerilerle  ilgili  farklı  problem  durumlarıyla  karşı  karşıya
           kaldıklarından dolayı öğrenmeyle ilgili problemlerine psikolojik uyum süreci içerisinde davranış ile ilgili sorunlar da
           eşlik etmektedir.  Bu sorunlar şöyle sıralanabilir (Berniger ve Wolf, 2009; Akçin, 2016; Korkmazlar ve Sürücü, 2007;
           Korkmazlar, 1999; Bender, 2008):


              Bu  öğrencilerde  huzursuzluk  yaşama  durumu  oldukça  yüksektir.    Bu  nedenle  sınıf  içinde  gezme  davranışında
              bulunabilirler.
              Dürtüselliklerinin yüksek olması nedeniyle yaptığı bir işin sonucunu düşünmeden davranabilirler.

              Sıklıkla duygusal dalgalanmalar yaşarlar.  Bu sebeple duyguları bir anda değişebilir.

              Sosyal ipuçlarını hatalı okuma, başkalarının duygularını hatalı yorumlama, başkalarının bakış açılarını görememe ve
              kendisini başkalarının yerine koyamama gibi sorunlarla karşılaşılabilir.







































              Genel  hayat  işleyişlerini  düzenlemekte  problem  yaşamakla  birlikte  sorumluluklarını  yerine  getirmekte  güçlük  ve
              öncelikleri belirlemede zorluk yaşayabilirler.

              Bir işi yaparken neye nereden başlayacaklarını kestiremezler.

              Genellikle eşyaları dağınık bıraktıkları ve sık sık eşyalarını kaybettikleri görülmektedir.

              Arkadaş edinme ve arkadaşlığı devam ettirme, grup çalışmaları, bir konuşmayı başlatma ve konuşmaya katılmada
              başarısızlık yaşayabilirler.

              Ödevlerini yapmakta zorluk çekebilirler.

              Derse geç kalma gibi sorunlarla karşı karşıya kalabilirler.

              Genellikle dağınıktırlar ve zaman yönetiminde oldukça sıkıntı çekerler.

          32
             l   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37