Page 32 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 32
Öğrenme güçlüğüne sahip olan bireyler akademik becerilerle ilgili farklı problem durumlarıyla karşı karşıya
kaldıklarından dolayı öğrenmeyle ilgili problemlerine psikolojik uyum süreci içerisinde davranış ile ilgili sorunlar da
eşlik etmektedir. Bu sorunlar şöyle sıralanabilir (Berniger ve Wolf, 2009; Akçin, 2016; Korkmazlar ve Sürücü, 2007;
Korkmazlar, 1999; Bender, 2008):
Bu öğrencilerde huzursuzluk yaşama durumu oldukça yüksektir. Bu nedenle sınıf içinde gezme davranışında
bulunabilirler.
Dürtüselliklerinin yüksek olması nedeniyle yaptığı bir işin sonucunu düşünmeden davranabilirler.
Sıklıkla duygusal dalgalanmalar yaşarlar. Bu sebeple duyguları bir anda değişebilir.
Sosyal ipuçlarını hatalı okuma, başkalarının duygularını hatalı yorumlama, başkalarının bakış açılarını görememe ve
kendisini başkalarının yerine koyamama gibi sorunlarla karşılaşılabilir.
Genel hayat işleyişlerini düzenlemekte problem yaşamakla birlikte sorumluluklarını yerine getirmekte güçlük ve
öncelikleri belirlemede zorluk yaşayabilirler.
Bir işi yaparken neye nereden başlayacaklarını kestiremezler.
Genellikle eşyaları dağınık bıraktıkları ve sık sık eşyalarını kaybettikleri görülmektedir.
Arkadaş edinme ve arkadaşlığı devam ettirme, grup çalışmaları, bir konuşmayı başlatma ve konuşmaya katılmada
başarısızlık yaşayabilirler.
Ödevlerini yapmakta zorluk çekebilirler.
Derse geç kalma gibi sorunlarla karşı karşıya kalabilirler.
Genellikle dağınıktırlar ve zaman yönetiminde oldukça sıkıntı çekerler.
32
l Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi