Page 27 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 27

Özel Öğrenme Güçlüğü Nedir?



                     Öğretmenlere ve Ailelere Öneriler



                                        Dr. Hüseyin GÜVEN / Özel Eğitim Öğretmeni
                                         Karabağlar Rehberlik ve Araştırma Merkezi


                  Özel öğrenme güçlüğü, dili yazılı veya sözlü anlayabilmek ve kullanmak için gereksinim duyulan bilgi
                  alma süreçlerinin birisinde ya da birkaçında ortaya çıkan ve dinleme, konuşma, okuma, yazma,
                  heceleme, dikkati yoğunlaştırma veya matematiksel işlemleri yapmakta güçlük yaşama durumu
                  olarak açıklanmaktadır (Millî Eğitim Bakanlığı, 2018).

              S                                                 doğrultusunda genel anlamda okul çağındaki çocuk
                    on zamanlarda üzerinde en çok konuşulan ve
                                                                nüfusunun %’4’ünde öğrenme güçlüğü olduğu kabul
                    üzerine fazlasıyla ilgi gösterilen özel eğitim
                    konularından biri olan özel öğrenme güçlüğü, özel
                                                                güçlüğü çocuklar arasında farklı sıklıkta ve boyutta
              gereksinimli çocuklar içinde en büyük grubu       edilmektedir (Sucuoğlu ve Kargın, 2014). Öğrenme
              oluşturmakta ve bu tanıyı alan birey sayısı gün geçtikçe   olabilmektedir (Melekoğlu, 2021). Genellikle öğrenme
              artmaktadır. Özel gereksinimli öğrenciler içerisinde   güçlüğünün oranı erkek çocuklarda kız çocuklara göre
              çoğunluğu özel öğrenme güçlüğü tanılı öğrenciler   daha fazla görülmektedir.  (Amerikan Psikiyatri Birliği,
              oluşturmaktadır. Araştırmalardan elde edilen bilgiler   2013).

                                                                                                            l   27
                                                                                  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32