Page 27 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 27
Özel Öğrenme Güçlüğü Nedir?
Öğretmenlere ve Ailelere Öneriler
Dr. Hüseyin GÜVEN / Özel Eğitim Öğretmeni
Karabağlar Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Özel öğrenme güçlüğü, dili yazılı veya sözlü anlayabilmek ve kullanmak için gereksinim duyulan bilgi
alma süreçlerinin birisinde ya da birkaçında ortaya çıkan ve dinleme, konuşma, okuma, yazma,
heceleme, dikkati yoğunlaştırma veya matematiksel işlemleri yapmakta güçlük yaşama durumu
olarak açıklanmaktadır (Millî Eğitim Bakanlığı, 2018).
S doğrultusunda genel anlamda okul çağındaki çocuk
on zamanlarda üzerinde en çok konuşulan ve
nüfusunun %’4’ünde öğrenme güçlüğü olduğu kabul
üzerine fazlasıyla ilgi gösterilen özel eğitim
konularından biri olan özel öğrenme güçlüğü, özel
güçlüğü çocuklar arasında farklı sıklıkta ve boyutta
gereksinimli çocuklar içinde en büyük grubu edilmektedir (Sucuoğlu ve Kargın, 2014). Öğrenme
oluşturmakta ve bu tanıyı alan birey sayısı gün geçtikçe olabilmektedir (Melekoğlu, 2021). Genellikle öğrenme
artmaktadır. Özel gereksinimli öğrenciler içerisinde güçlüğünün oranı erkek çocuklarda kız çocuklara göre
çoğunluğu özel öğrenme güçlüğü tanılı öğrenciler daha fazla görülmektedir. (Amerikan Psikiyatri Birliği,
oluşturmaktadır. Araştırmalardan elde edilen bilgiler 2013).
l 27
Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi