Page 30 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 30

Yazma  Güçlüğü  (Disgrafi):  Yazma;  insanların  zihinlerindeki  duygu  ve  düşüncelerinin,  istek  ve  arzularının
             aktarımını sağlayan ve bilişsel, algısal, motor bileşenlerinin kullanımı ile gerçekleşen karmaşık bir sistemdir. Bazı
             bireyler yazma eylemi için gerekli olan ince motor, algısal, görsel, el-göz koordinasyonu gibi bileşenleri bir arada
             kullanmakta  güçlük  çekmektedir.  Bu  güçlüğe  öğrenme  güçlüğünün  yazmaya  spesifik  alt  tipi  olan  disgrafi  adı
             verilmektedir (Yıldız, 2013).









































            Yazma güçlüğüne sahip olan bireylerdeki gelişimsel özellikler ve davranışlar şu şekilde sıralanmıştır

            (Akçin, 2016; Öz, 2015).)


              Kelimeleri kullanabilme, heceleme, metin üretme, cümle oluşturma, kompozisyon yazmada önemli sorunlarla karşı
              karşıya kalabilirler.

              Yazdıklarını planlama, düzenleme, gözden geçirme ve düzeltme ile ilgili problem yaşarlar.

              Yazılı anlatımları akıcılık özelliğine sahip değildir.
              Söz diziminde basit ve devrik cümleler kullanırlar.

              Cümlenin ögelerinin uyumuna ve zaman kiplerine dikkat etmezler.

              İçerik  oluştururken  konu  ile  alakası  bulunmayan  bilgilere  yer  vermenin  yanı  sıra,  örnek  kullanmazlar  veya
              kullansalar bile verdikleri örnekler konuyla alakalı değildir.

              Sayfa düzeni, büyük-küçük harf kullanımına dikkat etmezler.

              Noktalama işaretlerini yerinde ve doğru kullanma ile ilgili sık sık hata yaparlar.

              Sözcük dağarcıkları kısıtlıdır. Yazma sırasında aynı kelimeleri tekrar tekrar kullanırlar.


          30 l   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35