Page 35 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 35

SONUÇ


              Öğrenme güçlüğünü fark etmede geç kalınırsa çocuğun yaşaması muhtemel olan sorunlar daha karmaşık bir hal
              alacaktır. Çocuğun büyüdükçe yetersizliklerinin düzeleceğine ilişkin inançlar tanılamayı geciktirecek ve ilerleyen
              yıllarda  çocuğun  akranlarıyla  aralarındaki  başarı  farkının  açılmasına  yol  açacaktır  (Melekoğlu,  2021;  Smith  ve
              Strick, 2010). Bununla birlikte öğrenme güçlüğünün çocuğun yaşamında kalıcı bir engel oluşturmaması için erken
              tanılama ve müdahalenin çok önemli olduğunun farkında olunmalı ve buna uygun önlemler vakit geçirilmeden
              alınmalıdır.
              Toplum  tarafından  kabul  gördüğünü  hisseden  özel  öğrenme  güçlüğü  olan  öğrenciler  sosyal  hayata  ve  okul
              hayatına daha kolay uyum sağlayabilir. Sosyal hayat içerisinde bağımsız bir şekilde hayatını daha kolay devam
              ettirebilir. Bu tanıya sahip çocukların sorunlarına dönük destek sağlanırsa iyi bir yaşam sürdürebilirler. Tüm bu
              nedenlerden  dolayı  özel  öğrenme  güçlüğü  olan  öğrencilerin  öğrenme  özelliklerinin  belirlenerek  daha  verimli
              öğrenmeleri sağlanmalıdır.

              KAYNAKÇA

              1.(DSM-V Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders [Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El
                Kitabı], 2013).

              2.Akçin, N. (2016). Öğrenme güçlüğü olan çocuklar. S. Vuran (Ed.). Özel eğitim (s.331- 368) içinde. Ankara: Maya
                Akademi.

              3.Amerikan Psikiyatri Birliği (2013). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal elkitabı.

              4.Bender, W. N. (2008). Learning disabilities: Characteristics, identification, and teaching strategies (6th ed.).
                Pearson Education/Allyn & Bacon.

              5.Christodoulou, J. A., Cyr, A., Murtagh, J., Chang, P., Lin, J., Guarino, A. J., Gabrieli, J. D. E. (2017). Impact of
                intensive  summer  reading  intervention  for  children  with  reading  disabilities  and  difficulties  in  early
                elementary school. Journal of Learning Disabilities, 50, 115– 127.4
              6.Ergin,  T.  (2014).  Bireysel  Gelişimi  Farklı  Olan  Çocuklar,  (Ed:  Hatice  Ergin  ve  S.  Armağan  Yıldız),  Gelişim
                Psikolojisi, 5. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık.

              7. Ertaş,  H.C.  (2022).  Okul  Öncesi  Öğretmenlerin  Öğrenme  Güçlüğüne  İlişkin  Bilgi  Düzeylerinin  Belirlenmesi.
                (Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.

              8.Hopewell,  K.,  McLaughlin,  T.  F.  ve  Derby,  K.  M.  (2011).  The  Effects  of  Reading  Racetracks  with  Direct
                Instruction Flashcards and a Token System on Sight Word Acquisition for Two Primary Students With Severe
                Conduct Disorders. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 9(2), 693–710.

              9.Keskin, İ., Korkut, A., Can, S., (2016). Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Öğretmen Yeterlilikleri
                Ölçeğinin Geliştirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 133-155.

              10.Korkmazlar,  Ü.  (1992).  6-11  Yaş  İlkokul  Çocuklarında  Özel  Öğrenme  Bozukluğu  ve  Tanı  Yöntemleri.
                (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
              11.Korkmazlar,  Ü.  (1999).  Özel  öğrenme  bozukluğu  (öğrenme  güçlükleri).  In  A.  Ekşi  (Ed).  Ben  hasta  değilim:
                Çocuk sağlığı hastalıklarının psikososyal yönü. (pp. 285-309). İstanbul: Nobel Tıp.





                                                                                                            l   35
                                                                                  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40