Page 35 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 35
SONUÇ
Öğrenme güçlüğünü fark etmede geç kalınırsa çocuğun yaşaması muhtemel olan sorunlar daha karmaşık bir hal
alacaktır. Çocuğun büyüdükçe yetersizliklerinin düzeleceğine ilişkin inançlar tanılamayı geciktirecek ve ilerleyen
yıllarda çocuğun akranlarıyla aralarındaki başarı farkının açılmasına yol açacaktır (Melekoğlu, 2021; Smith ve
Strick, 2010). Bununla birlikte öğrenme güçlüğünün çocuğun yaşamında kalıcı bir engel oluşturmaması için erken
tanılama ve müdahalenin çok önemli olduğunun farkında olunmalı ve buna uygun önlemler vakit geçirilmeden
alınmalıdır.
Toplum tarafından kabul gördüğünü hisseden özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler sosyal hayata ve okul
hayatına daha kolay uyum sağlayabilir. Sosyal hayat içerisinde bağımsız bir şekilde hayatını daha kolay devam
ettirebilir. Bu tanıya sahip çocukların sorunlarına dönük destek sağlanırsa iyi bir yaşam sürdürebilirler. Tüm bu
nedenlerden dolayı özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin öğrenme özelliklerinin belirlenerek daha verimli
öğrenmeleri sağlanmalıdır.
KAYNAKÇA
1.(DSM-V Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders [Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El
Kitabı], 2013).
2.Akçin, N. (2016). Öğrenme güçlüğü olan çocuklar. S. Vuran (Ed.). Özel eğitim (s.331- 368) içinde. Ankara: Maya
Akademi.
3.Amerikan Psikiyatri Birliği (2013). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal elkitabı.
4.Bender, W. N. (2008). Learning disabilities: Characteristics, identification, and teaching strategies (6th ed.).
Pearson Education/Allyn & Bacon.
5.Christodoulou, J. A., Cyr, A., Murtagh, J., Chang, P., Lin, J., Guarino, A. J., Gabrieli, J. D. E. (2017). Impact of
intensive summer reading intervention for children with reading disabilities and difficulties in early
elementary school. Journal of Learning Disabilities, 50, 115– 127.4
6.Ergin, T. (2014). Bireysel Gelişimi Farklı Olan Çocuklar, (Ed: Hatice Ergin ve S. Armağan Yıldız), Gelişim
Psikolojisi, 5. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık.
7. Ertaş, H.C. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğüne İlişkin Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi.
(Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
8.Hopewell, K., McLaughlin, T. F. ve Derby, K. M. (2011). The Effects of Reading Racetracks with Direct
Instruction Flashcards and a Token System on Sight Word Acquisition for Two Primary Students With Severe
Conduct Disorders. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 9(2), 693–710.
9.Keskin, İ., Korkut, A., Can, S., (2016). Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Öğretmen Yeterlilikleri
Ölçeğinin Geliştirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 133-155.
10.Korkmazlar, Ü. (1992). 6-11 Yaş İlkokul Çocuklarında Özel Öğrenme Bozukluğu ve Tanı Yöntemleri.
(Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
11.Korkmazlar, Ü. (1999). Özel öğrenme bozukluğu (öğrenme güçlükleri). In A. Ekşi (Ed). Ben hasta değilim:
Çocuk sağlığı hastalıklarının psikososyal yönü. (pp. 285-309). İstanbul: Nobel Tıp.
l 35
Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi