Page 40 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 40

Okuduğunu Anlama Sorunları

              Okuduğunu anlamayı artıran stratejiler ‘okuma öncesi,
              sırası, sonrası ve tüm süreç’ olmak üzere dört ana
              başlık altında toplanabilir.


              Okuma Öncesi Stratejiler:                           Açıklayıcı  Metinler  için  Zaman  Çizelgeleri  ve  Akış

                                                                  Şemalarını Kullanma
                Okuma amacını açıklamak
                                                                  Karışık Planlar, Tablolar Yapma
                Öğrenciye parçanın başlığına, basım tarihine, yaza-
                 ra bakarak ve parçayı tarayarak konusunu tahmin     Öyküleyici Metinler için Görseller Kullanma
                 etmesine yardım etmek
                                                                Okuma Sonrası Stratejiler:
                Başlığa bak -İncele - Anahtar Sözcüklere Bak - Öy-
                                                                  Her Türlü Metin İçin Özetleme Yapma
                 kü /Kavram Haritası Hazırla
                                                                  Soru-Cevap İlişkisini Kullanma
                Öğretim Öncesi Sözcük Bilgisi
                                                                  Okuma Sürecinin Tümünde İşe Koşulan Stratejiler:
                Kavram Haritaları ve Öykü Haritası Aracılığıyla Kav-
                 ramları Yeniden Öğretme                          Stratejik Not Alma

                                                                  Çoklu Geçiş Stratejileri
                Okunacak  Materyali  Dikkatlice  Seçme  ve  Bazı  Öl-
                 çütler  Doğrultusunda  Öğrencinin  Okuma  Parçasını     Karşılıklı Öğretim)
                 Seçmesine İzin Verme.
                                                                  Ne Biliyorum?-

              Okuma Sırası Stratejiler:                           Ne Öğrenmek İstiyorum?
                Akıcı ve Sürükleyici Okumayı Sağlama
                                                                  Ne Öğrendim?
                Öyküleyici  Metinler  için  Öykü  Haritasını  Dikkate
                                                               İşbirlikçi Stratejik Okuma
                 Alma
                                                                 Kavram Haritaları ve Grafik Örgütlemeler
                Açıklayıcı Okuma Parçaları İçin Taslaklar ve Çalışma
                 Rehberi Kullanma                                İTS Okuduğunu Anlama Stratejisi

          40                                                     TİÖD Okuduğunu Anlama Stratejisi
             l   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45