Page 40 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 40
Okuduğunu Anlama Sorunları
Okuduğunu anlamayı artıran stratejiler ‘okuma öncesi,
sırası, sonrası ve tüm süreç’ olmak üzere dört ana
başlık altında toplanabilir.
Okuma Öncesi Stratejiler: Açıklayıcı Metinler için Zaman Çizelgeleri ve Akış
Şemalarını Kullanma
Okuma amacını açıklamak
Karışık Planlar, Tablolar Yapma
Öğrenciye parçanın başlığına, basım tarihine, yaza-
ra bakarak ve parçayı tarayarak konusunu tahmin Öyküleyici Metinler için Görseller Kullanma
etmesine yardım etmek
Okuma Sonrası Stratejiler:
Başlığa bak -İncele - Anahtar Sözcüklere Bak - Öy-
Her Türlü Metin İçin Özetleme Yapma
kü /Kavram Haritası Hazırla
Soru-Cevap İlişkisini Kullanma
Öğretim Öncesi Sözcük Bilgisi
Okuma Sürecinin Tümünde İşe Koşulan Stratejiler:
Kavram Haritaları ve Öykü Haritası Aracılığıyla Kav-
ramları Yeniden Öğretme Stratejik Not Alma
Çoklu Geçiş Stratejileri
Okunacak Materyali Dikkatlice Seçme ve Bazı Öl-
çütler Doğrultusunda Öğrencinin Okuma Parçasını Karşılıklı Öğretim)
Seçmesine İzin Verme.
Ne Biliyorum?-
Okuma Sırası Stratejiler: Ne Öğrenmek İstiyorum?
Akıcı ve Sürükleyici Okumayı Sağlama
Ne Öğrendim?
Öyküleyici Metinler için Öykü Haritasını Dikkate
İşbirlikçi Stratejik Okuma
Alma
Kavram Haritaları ve Grafik Örgütlemeler
Açıklayıcı Okuma Parçaları İçin Taslaklar ve Çalışma
Rehberi Kullanma İTS Okuduğunu Anlama Stratejisi
40 TİÖD Okuduğunu Anlama Stratejisi
l Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi