Page 45 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 45

Gelişimini tamamlayamadığı için 5 ay kuvözde       farklı düşünür oldum. Çocuğumun arkasında
             kaldı. O dönemde 3 kez beyin kanaması geçirdi.     durmam gerekiyordu ve bunu en başta annesi
             Tabi bunlar bizim için çok yabancı şeylerdi. 5 ay   olarak ben yapmalıydım. Çocuğumun üzerine daha

             sonra Irmak kuvözden çıkıp bize teslim edildikten   çok eğildim ve bu durumu kabul ettim.
             sonra sağ kolunda ve sağ ayağında diğer uzuvlarına
                                                                Bu tanı sonrası çevrenizdeki insanların
             göre bir hareketsizlik, kolunu oynatamama, ayağını
                                                                kızınıza karşı tutumları nasıl oldu?
             çekememe gibi sıkıntılarla karşılaştık. Bize en başta
             çocuğumuzun Serebral Palsili (SP) olduğu           Yakın çevrem ailem, annem, kardeşlerim çok
             söylenmedi. Daha sonra beynindeki denge ve         destekledi. Özellikle benim kabullenme sürecime
             konuşma merkezinin zarar gördüğünü, takibe         çok yardımcı oldular. Ama çevrenin bakış açısı çok
             alınması gerektiği ve nöbetlerinin olabileceği     farklıydı. Örnek bir olay anlatmak istiyorum; Irmak’ı
             söylendi. Sonra kapsamlı MR çekildiğimizde         bir gün parka götürdüm. Sonra başka bir kadın

             çocuğumuzun SP olduğunu öğrendik. Tanı             geldi. Kadının çocuğu kızımla konuşmak, oynamak
             konmasından sonra bununla ilgili araştırmalar      için yaklaştığında annesi onu çekip uzaklaştırıp
             yaptım, makaleler okudum, neler yapılabileceği     başka çocuklarla oynaması için yönlendirdi. Buna
             konusunda farklı doktorlarla görüştüm. Beş buçuk   çok üzülmüştüm, sanki bulaşıcı bir hastalığı varmış
             yaşına kadar hiç konuşmadı. O zamana kadar         gibi muamele yapılması beni çok üzdü. Bu
             çocuğumun özel eğitim konusunda eksikleri          durumun en büyük sebebinin bilgisizlik olduğunu
             olduğunu fark ettim. Çünkü ben özel eğitime        düşünüyorum.
             zekâsında da problem olan çocukların gittiğini
                                                                Bugüne kadar devam ettiğiniz eğitim
             zannediyordum. Aslında böyle olmadığını
                                                                kurumlarının Serebral Palsi hakkındaki
             öğrendim. Kaybedilen zamana üzülmektense, telafi
             etme yolunda ilerledik.                            tutumları nasıl olmuştur?


             Bu süreçte bir anne olarak duygularınız            Ben çalışan bir anneyim ve doğal olarak Irmak iki
             nasıldı?                                           buçuk yaşından beri kreşlere devam etmek
                                                                durumunda kaldı. Çok fazla kreş değiştirdim. S.P
             Irmak kuvözde kaldığı dönemde bize hiç iyi bir şey   hastalığı hakkında kreşlerin çok fazla bilgili
             söylenmedi. Irmak’ın bir bebek olarak doğmadığını,   olduğunu düşünmüyorum. Şu anda Gülsefa Firdevs
             bir cenin olarak dünyaya geldiğini söylediler. Bunu   Kapancıoğlu İlkokulu’nda 1.sınıftayız. Burada konu
             duyunca benim bütün dünyam başıma yıkılmıştı       ile ilgili rehber öğretmenimiz, okul yönetimi ve sınıf

             ama yine de bunlar beni yıldırmadı. Benim SP ile   öğretmeni daha kapsamlı ve çözüm odaklı bir
             ilgili okuduklarım ve öğrendiklerimden sonra bu    tutum içerisindeler. Bunlar bizim için çok
             durumu atlatmam çok zaman aldı. Bu süreçte         önemliydi. Okulumuzdan destek eğitim alıyoruz.
             hissettiğim en büyük korku çocuğumun çevre         Sınıf öğretmenimiz kendi eğitim setlerinden,
             tarafından kabul görmemesi ve bana bir şey olursa   dergilerinden, Irmak’ın daha iyi nasıl bir eğitim
             çocuğuma kimin bakacağı düşüncesiydi. Özel         alması yönünde bize yol haritası oluşturdu. Bir
             eğitime başladığımızda orada bir öğretmenimiz      sıkıntımız olduğunda rehber öğretmenimiz ile
             vardı, bana şu sihirli cümleyi  söyledi ve hayatıma   görüşüyorum. Nasıl yol alacağımız konusunda bize
             olan bakış açım değiştirdi. “Sen güçlü olacaksın ki   destek oluyor. Okulumuzun bu konularda hem
             kızına faydalı olabilesin, eğer sen kendini bırakırsan   donanımlı hem de olumlu bir tutuma sahip
             ona hiçbir faydan dokunmayacak, kabul edip neler   olduğunu düşünüyorum.

             yapabileceğine odaklan”. O günden sonra daha
                                                                                  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi  l   45
                                                                                    Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi   9
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50