Page 45 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 45
Gelişimini tamamlayamadığı için 5 ay kuvözde farklı düşünür oldum. Çocuğumun arkasında
kaldı. O dönemde 3 kez beyin kanaması geçirdi. durmam gerekiyordu ve bunu en başta annesi
Tabi bunlar bizim için çok yabancı şeylerdi. 5 ay olarak ben yapmalıydım. Çocuğumun üzerine daha
sonra Irmak kuvözden çıkıp bize teslim edildikten çok eğildim ve bu durumu kabul ettim.
sonra sağ kolunda ve sağ ayağında diğer uzuvlarına
Bu tanı sonrası çevrenizdeki insanların
göre bir hareketsizlik, kolunu oynatamama, ayağını
kızınıza karşı tutumları nasıl oldu?
çekememe gibi sıkıntılarla karşılaştık. Bize en başta
çocuğumuzun Serebral Palsili (SP) olduğu Yakın çevrem ailem, annem, kardeşlerim çok
söylenmedi. Daha sonra beynindeki denge ve destekledi. Özellikle benim kabullenme sürecime
konuşma merkezinin zarar gördüğünü, takibe çok yardımcı oldular. Ama çevrenin bakış açısı çok
alınması gerektiği ve nöbetlerinin olabileceği farklıydı. Örnek bir olay anlatmak istiyorum; Irmak’ı
söylendi. Sonra kapsamlı MR çekildiğimizde bir gün parka götürdüm. Sonra başka bir kadın
çocuğumuzun SP olduğunu öğrendik. Tanı geldi. Kadının çocuğu kızımla konuşmak, oynamak
konmasından sonra bununla ilgili araştırmalar için yaklaştığında annesi onu çekip uzaklaştırıp
yaptım, makaleler okudum, neler yapılabileceği başka çocuklarla oynaması için yönlendirdi. Buna
konusunda farklı doktorlarla görüştüm. Beş buçuk çok üzülmüştüm, sanki bulaşıcı bir hastalığı varmış
yaşına kadar hiç konuşmadı. O zamana kadar gibi muamele yapılması beni çok üzdü. Bu
çocuğumun özel eğitim konusunda eksikleri durumun en büyük sebebinin bilgisizlik olduğunu
olduğunu fark ettim. Çünkü ben özel eğitime düşünüyorum.
zekâsında da problem olan çocukların gittiğini
Bugüne kadar devam ettiğiniz eğitim
zannediyordum. Aslında böyle olmadığını
kurumlarının Serebral Palsi hakkındaki
öğrendim. Kaybedilen zamana üzülmektense, telafi
etme yolunda ilerledik. tutumları nasıl olmuştur?
Bu süreçte bir anne olarak duygularınız Ben çalışan bir anneyim ve doğal olarak Irmak iki
nasıldı? buçuk yaşından beri kreşlere devam etmek
durumunda kaldı. Çok fazla kreş değiştirdim. S.P
Irmak kuvözde kaldığı dönemde bize hiç iyi bir şey hastalığı hakkında kreşlerin çok fazla bilgili
söylenmedi. Irmak’ın bir bebek olarak doğmadığını, olduğunu düşünmüyorum. Şu anda Gülsefa Firdevs
bir cenin olarak dünyaya geldiğini söylediler. Bunu Kapancıoğlu İlkokulu’nda 1.sınıftayız. Burada konu
duyunca benim bütün dünyam başıma yıkılmıştı ile ilgili rehber öğretmenimiz, okul yönetimi ve sınıf
ama yine de bunlar beni yıldırmadı. Benim SP ile öğretmeni daha kapsamlı ve çözüm odaklı bir
ilgili okuduklarım ve öğrendiklerimden sonra bu tutum içerisindeler. Bunlar bizim için çok
durumu atlatmam çok zaman aldı. Bu süreçte önemliydi. Okulumuzdan destek eğitim alıyoruz.
hissettiğim en büyük korku çocuğumun çevre Sınıf öğretmenimiz kendi eğitim setlerinden,
tarafından kabul görmemesi ve bana bir şey olursa dergilerinden, Irmak’ın daha iyi nasıl bir eğitim
çocuğuma kimin bakacağı düşüncesiydi. Özel alması yönünde bize yol haritası oluşturdu. Bir
eğitime başladığımızda orada bir öğretmenimiz sıkıntımız olduğunda rehber öğretmenimiz ile
vardı, bana şu sihirli cümleyi söyledi ve hayatıma görüşüyorum. Nasıl yol alacağımız konusunda bize
olan bakış açım değiştirdi. “Sen güçlü olacaksın ki destek oluyor. Okulumuzun bu konularda hem
kızına faydalı olabilesin, eğer sen kendini bırakırsan donanımlı hem de olumlu bir tutuma sahip
ona hiçbir faydan dokunmayacak, kabul edip neler olduğunu düşünüyorum.
yapabileceğine odaklan”. O günden sonra daha
Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi l 45
Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi 9