Page 48 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 48

Bir anne olarak Serebral Palsili çocukların         hiçbir zaman kendini yalnız hissetmemesiydi.

           karşılaştıkları sorunlar hakkında neler             Çünkü biliyorum ki okuma zamanı gelince
           söylemek istersiniz?                                okuyacaktı. Her şey zamanla yerine oturuyor
                                                               zaten. Örneğin şu an 4. Sınıftayız, çocuğum
           Kendi hastalıklarından ziyade dışarıdaki insanlar
                                                               bana, anne artık yavaş yavaş okuyabiliyorum
           bizi çok yoruyor. Örneğin iki yıl öncesine kadar    diyor. Okula başlarken acaba arkadaşları olacak
           Mete tekerlekli sandalyeye binmek istemedi,         mı, onu sevecekler mi, diye çok düşündüm. Ama
           bebek arabasıyla okula getirmek zorunda             inanır mısınız sanki kendi evimden anne evine
           kaldım. Çok yadırgıyorlardı bizi. Neden bu kadar    gelir gibi burada rahatım. Mete'yi de sanki

           büyük bir çocuğu bebek arabasında hala
                                                               anneannesine, dedesine bırakıyormuşum gibi
           oturtuyorsun? diyorlardı, Mete’nin engelli          hissediyorum.  Çünkü okulun kadrosu, idare,
           olduğunu bilmiyorlardı.  Ya da bir yerlerde         öğretmenler, veliler yönünden çok şanslıyım.
           dışarıda, çarşıda bir işim olduğunda gittiğim       Mete hastalandığında gelip sarılarak geçmiş
           yerlerde sürekli Mete'yi oturduğu koltuklardan
                                                               olsun demeleri, yardım edelim mi demeleri beni
           kaldırmak istediler, fiziksel olmasa da             çok mutlu ediyor. Okulda olmadığım zaman bile
           bakışlarıyla onun oturmasını ayıplıyorlardı.        gözüm arkada kalmıyor. Farkındalar ve bilinçliler
           Buranın yasak olduğunu, oturmaması gerektiğini      ve bu bizi çok mutlu ediyor.
           söyleyenler de oldu.  Ama ben onlara Mete'nin
                                                               Mete’nin eğitim öğretim sürecinde okuldan en
           yanında engelli olduğunu söylemedim. Sonra
                                                               çok hangi konularda destek aldınız?
           kısık bir sesle onun engelli olduğunu söylerdim.
           O zaman affedersiniz bilmiyorduk derlerdi. Ben      Her konuda okulun desteğini hep hissettim.
           hala onlara kızgınım, bu kadar ısrarla bunu         Derslerinin her zaman akranlarıyla aynı seviyede
           söylemelerini anlayamıyorum.  Mete zaten            olmayacağını biliyordum. Okulda bir destek
           ileride kendi durumunun daha çok farkına            eğitim odasının olması ve Mete’nin burada bire
           varacak, kabullenecek ama diğer insanların bizi     bir eğitim alması bize çok şey kattı. Özellikle
           yormaları işimizi zorlaştırıyor. Çoğu zaman         okulda kabul görmesi, hiç dışlanmış
           bebek arabasıyla oğlumu gezdiriyorum, diğer         hissetmemesi, Mete’yi oldukça okula bağladı.
           insanların bakışlarına aldırış etmeden. Çünkü o     Derslerden ziyade bunlar benim için çok
           böyle doğmuş. Hiçkimsenin davranış ve               değerliydi. Rahatlıkla toplumla kaynaşması

           tutumlarıyla yaşantımıza engel koymalarını          benim için en büyük katkı oldu. Bunu da
           istemiyoruz. Bakışlarıyla, sözleriyle,              okuldaki bu olumlu hava sayesinde edindi. Her
           davranışlarıyla engel olmasınlar, başka hiçbir şey   yılı yaşıtlarıyla birlikte geçirmesi, oturduğu
           istemiyoruz.                                        masayı, kalemini, silgisini, çıktıkları merdivenleri
                                                               paylaşması en önemlisiydi.
           Mete'nin okula başlama sürecinde ne gibi
           kaygılarınız vardı?


           Her anne gibi bende de kaygılarım oldu.
           Mete'den her şeyi yapsın diye bir şey

           beklemiyordum. Benim onu okula
           başlatmamdaki en büyük etken; toplumla
           kaynaşması, arkadaşları arasına karışması ve


          48
             l   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53