Page 42 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 42
3. Matematik Güçlüğü (Diskalkuli) 3. Görevleri Alt Kümelere Bölün
Zihinsel olarak problem yaşanmadığı halde sayı ve Öncelikle problem kendisini oluşturan parçalara
sembolleri kavrama, matematiksel işlemleri gerçekleştirme ayrılmalıdır. Daha sonra kendisini oluşturan her bir
ve ilişkilendirmede güçlükler yaşanmaktadır. Soyut parçanın üzerinden ayrı ayrı çalışarak bütüne ulaşmak
bilgilerin somut olarak yani görsellerle desteklenerek öğrencinin daha kolay odaklanmasını sağlar. Öğrenci
temellendirilmesi öğrenci başarısını arttırmaktadır. problem içindeki bağlantıları daha kolay fark eder ve
Matematik öğretiminde aşağıdaki stratejiler etkili problemin geneline hakim olur.
olabilmektedir.
4. “Günlük Hayattan” İpuçlarını ve Nesneleri Kullanın
1.Bir Problemi Konuşun veya Yazın
Matematiği günlük yaşama aktarmak öğrencilerin
Öncelikle problem üzerinden konuşarak ne istendiğini kavramları daha kolay anlayarak, kavram-sayı ilişkisi
cümle şeklinde yazarak, öğrencinin sayılarla yazılar kurmalarına yardım eder ve sayılar arasındaki ilişkileri
arasındaki ilişkileri görmesi sağlanmalıdır. görmelerine yardımcı olabilir.
2. Problemi Çizin 5. Sıkça Gözden Geçirin – Sistematik Tekrar Yapın
Problem çizilerek daha somut hale getirilir. Görsel Öğrenciler matematikle ilgili daha önce öğrenilen
öğrenme sağlamak amacıyla problemi kavramalarını bilgileri çabuk unuturlar. Bu durum bir önceki derslerde
gösteren ve çözüm yollarını sunan resimlerle problem öğrendikleri bilgi ve becerilere dayanan yeni bilgi ve
çizilmelidir. becerilerin öğreniminde güçlük yaşamalarına neden olur.
Kısa aralıklarla, sık gözden geçirme oturumları yapılırsa
öğrenilen bilgilerin daha sonra öğrenilecek bilgilere
transferi sağlanır. Sistematik tekrar yöntemi kullanılmalıdır.
Sonuç olarak özel öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların sistematik bir eğitim
görmeleri ve öğrenmelerini kolaylaştıracak uyarlamalarla ve uygun stratejile-
rin öğretimiyle desteklenmeleri gerekmektedir. Aksi durumlarda; akademik
başarısızlık, okul devamsızlığı, olumsuz benlik algısı, psikolojik stres ve işsizlik
ile sonuçlanan olumsuz durumlarla karşılaşılması olasıdır.
42
l Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi