Page 42 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 42

3. Matematik Güçlüğü (Diskalkuli)                   3. Görevleri Alt Kümelere Bölün


           Zihinsel olarak problem yaşanmadığı halde sayı ve      Öncelikle problem kendisini oluşturan parçalara
          sembolleri kavrama, matematiksel işlemleri gerçekleştirme  ayrılmalıdır. Daha sonra kendisini oluşturan her bir
          ve ilişkilendirmede güçlükler yaşanmaktadır. Soyut   parçanın üzerinden ayrı ayrı çalışarak bütüne ulaşmak
          bilgilerin somut olarak yani görsellerle desteklenerek   öğrencinin daha kolay odaklanmasını sağlar. Öğrenci
          temellendirilmesi öğrenci başarısını arttırmaktadır.   problem içindeki bağlantıları daha kolay fark eder ve
          Matematik öğretiminde aşağıdaki stratejiler etkili   problemin geneline hakim olur.
          olabilmektedir.
                                                              4. “Günlük Hayattan” İpuçlarını ve Nesneleri Kullanın
             1.Bir Problemi Konuşun veya Yazın
                                                              Matematiği günlük yaşama aktarmak öğrencilerin
             Öncelikle problem üzerinden konuşarak ne istendiğini   kavramları daha kolay anlayarak, kavram-sayı ilişkisi
          cümle şeklinde yazarak, öğrencinin sayılarla yazılar   kurmalarına yardım eder ve sayılar arasındaki ilişkileri
          arasındaki ilişkileri görmesi sağlanmalıdır.     görmelerine yardımcı olabilir.

             2. Problemi Çizin                                5. Sıkça Gözden Geçirin – Sistematik Tekrar Yapın


             Problem çizilerek daha somut hale getirilir. Görsel      Öğrenciler matematikle ilgili daha önce öğrenilen
          öğrenme sağlamak amacıyla problemi kavramalarını   bilgileri çabuk unuturlar. Bu durum bir önceki derslerde
          gösteren ve çözüm yollarını sunan resimlerle problem   öğrendikleri bilgi ve becerilere dayanan yeni bilgi ve
          çizilmelidir.                                    becerilerin öğreniminde güçlük yaşamalarına neden olur.
                                                           Kısa aralıklarla, sık gözden geçirme oturumları yapılırsa

                                                           öğrenilen bilgilerin daha sonra öğrenilecek bilgilere
                                                           transferi sağlanır. Sistematik tekrar yöntemi kullanılmalıdır.































                             Sonuç olarak özel öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların sistematik bir eğitim
                             görmeleri ve öğrenmelerini kolaylaştıracak uyarlamalarla ve uygun stratejile-
                             rin öğretimiyle desteklenmeleri gerekmektedir. Aksi durumlarda; akademik
                             başarısızlık, okul devamsızlığı, olumsuz benlik algısı, psikolojik stres ve işsizlik
                             ile sonuçlanan olumsuz durumlarla karşılaşılması olasıdır.







          42
             l   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47