Page 19 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 19

Öğretmenlerle toplantı yapılarak modelin tanıtılması ve böyle bir modele ihtiyaç duyulup duyulmadığı konusunda
                oybirliğinin/oyçokluğunun oluşturulması

                Oybirliği/oyçokluğunun oluşturulmasının ardından öğretmen ve öğrencilerden okuldaki mevcut durum ile ilgili veri
                toplanması (hakkında veri toplanabilecek değişkenler şunlar olabilir: okulda yaşanan zorbalık türleri ve yaygınlığı,
                öğretmenlerin yaşadığı problemler, öğrencilerin okulun güvenliği hakkındaki duyguları, öğrenci ve öğretmenlerin
                değişmesini hayal ettikleri konular vs.)

                Elde edilen verilerin analiz edilmesi, yorumlanması ve okul paydaşlarıyla birlikte değerlendirilmesi

                Bulgulara yönelik olarak olası çözümlerin, strateji ve mekanizmaların belirlenmesi

                Gelişimsel travmalar ve bu travmaların öğrenme üzerindeki etkileri hakkında eğitim çalışmalarının düzenlenmesi
                Çözüm, strateji ve mekanizmaların uygulanması; etki ve sonuçları hakkında verilerin toplanarak değerlendirilmesi

                Yıl sonunda tüm paydaşlarla değerlendirme etkinliklerinin yapılması

             Sonuç olarak travmaya duyarlı okul modeli, yeni teknikler öneren bir model değildir. Bu model, okulda meydana gelen
             tüm süreci (öğrenme-öğretme, psikolojik destek, kişilerarası ilişkiler) beyin araştırmaları bulguları ile destekleme ve
             zenginleştirme; diğer bir ifadeyle travma biliminin psikolojik ve sosyal bulgularını, eğitime entegre etme olarak
             özetlenebilir.

               Bu modelin yenilikçi kısmı ise:

               Öğretmenlerin stresin nörobiyolojisi hakkında işlevsel bilgi sahibi olması,

               Bu bilgiyi pratiklerine nasıl aktaracakları hakkında ipuçlarına ve somut önerilere sahip olması
             Öğrencilerin bireysel ya da grup olarak yaşadıkları problemleri ifade etme ve bunlara çözüm bulma sorumluluğuna
             kavuşması olarak gösterilebilir.


             KAYNAKÇA

             1- Chung, R. C. ve Bemak F. (2012). Sosyal Adalet Psikolojik Danışmanlığı (Çev. Vahap Yorgun). Ankara.
             Mentis Yayıncılık .
             2- Field, T.A, Jones, L.K ve Russell-Chapin, L.A (2017). Nöropsikoloji: Beyin Temelli Klinik Müdahaleler (Çev.
             Vahap Yorgun). Ankara, Anı Yayıncılık.

             3- Işık,Ş. (2018). Okulda Pozitif Psikoloji Uygulamaları. Ankara, Pegem Akademi.
                                                                                                            l   19
                                                                                  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24