Page 18 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 18
Bu etkinlikler ve mekanizmalar sayesinde öğrenci-öğretmen ve öğrenci-öğrenci ilişkilerinde pozitif etkilerin yaratılması
ve öğrencinin sınıfı, okulu ile bağ kurmasını sağlamak amaçlanmıştı. Yukarıda da değinildiği gibi travmaya duyarlı okul
modelinde nihai amaç, öğretmenlerin öğrencilerle bağ kurması ve travmatik stres yaşayan öğrencileri doğru tespit
ederek bu öğrencileri güçlendirmesidir. Bunun için de okulun tüm bileşenler için (öğrenci, veli, öğretmen, okul yöneti-
mi ve personel) pozitif bir hale getirilmesi, kişilerin ihtiyaçlarının önemsendiğini hissettiği bir iklimin yaratılması
gerekmektedir (Işık,2018). Okulu bu amaçlara ulaştıracak strateji ve faaliyetlerin, okulla birlikte tasarlanması, mo-
delin başarılı olmasına büyük katkı sağlayacaktır. Aksi halde kendi fikirleri alınmadan karar verilen bir süreç, direnç
yaratabilir ve hedeflenen demokratik ortama ters düşebilir. Bu nedenle, travmaya duyarlı okul modelinin inşası için
atılacak adımları şöyle sıralayabiliriz:
18 l Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi