Page 18 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 18

Bu etkinlikler ve mekanizmalar sayesinde öğrenci-öğretmen ve öğrenci-öğrenci ilişkilerinde pozitif etkilerin yaratılması
            ve öğrencinin sınıfı, okulu ile bağ kurmasını sağlamak amaçlanmıştı. Yukarıda da değinildiği gibi travmaya duyarlı okul
            modelinde nihai amaç, öğretmenlerin öğrencilerle bağ kurması ve travmatik stres yaşayan öğrencileri doğru tespit
            ederek bu öğrencileri güçlendirmesidir. Bunun için de okulun tüm bileşenler için (öğrenci, veli, öğretmen, okul yöneti-
            mi ve personel) pozitif bir hale getirilmesi, kişilerin ihtiyaçlarının önemsendiğini hissettiği bir iklimin yaratılması
            gerekmektedir (Işık,2018). Okulu bu amaçlara ulaştıracak strateji ve faaliyetlerin, okulla birlikte tasarlanması, mo-
            delin başarılı olmasına büyük katkı sağlayacaktır. Aksi halde kendi fikirleri alınmadan karar verilen bir süreç, direnç
            yaratabilir ve hedeflenen demokratik ortama ters düşebilir. Bu nedenle, travmaya duyarlı okul modelinin inşası için
            atılacak adımları şöyle sıralayabiliriz:



          18 l   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23