Page 31 - İZMİR AKADEMİ DERGİSİ
P. 31

MAKALE












            Antandros kazı ekibi ve Antandros Derneği iş birliği ile
            başlatılan benzer türdeki çalışmaların yaygınlaşması, farkın-
            dalık sahibi bireylerin sayısını artırmak adına oldukça önemli
            uygulamalardır (Polat, 2016). Bu türden projelerin geniş
            kitlelere yayılması sadece Milli Eğitim Bakanlığı, Kültür ve
            Turizm  Bakanlığı, belediyeler  ve  üniversitelerin  nitelikli  iş
            birlikleriyle, öğretmenlerimiz eliyle mümkün olabilecektir.
            Başta  söylediğimiz gibi “Tanımadan  sevmek, sevmeden
            korumak mümkün değildir.”





















                                              Resim 5:
                                              Antik dönem
                                              kıyafetleri
                                              giyen bir katılımcı



            KAYNAKLAR
            Çakır İlhan, A. (2020). Öğretmenlerle Kültürel Miras Eğitimi, Çocuk-
            lar (0-18) İçin Kültürel Miras Çalışmaları Çalıştayı (14-15 Kasım 2019)
            Bildiriler, Ankara, 164-177.
            MEB (2018). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, Ankara.
            Polat, G. (2002). Antandros, İzmir Kent Kültürü Dergisi 5, 154-159.
            Polat, Y. (2016). Antandros’un Küçük Arkeologları, Balıkesir  Kent
            Sempozyumu  2015  Bildiriler  Kitabı  (Ed:  Ş.  Ceylan,  A.  Soykan),
            Balıkesir, 559-564.
            Strabon, Coğrafya, Anadolu (Kitap: XII, XIII, XIV), A. Pekman, Çev.).
            İstanbul, 1991.
            Türk Dil Kurumu (TDK), 2022. Türkçe Sözlük. sozluk.gov.tr
            UNESCO, 2003. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması
            Sözleşmesi, Paris, 17 Ekim, Madde 2.1.
            UNESCO,   2015.  https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/
            sürdürülebilir - Kalkınma - 2030 - Hedefleri İhtisas-Komitesi
            Vergilius, Aeneis, (T. Uzel, Çev.). Ankara, 1998.








                                                                                                          29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36