Page 31 - İZMİR AKADEMİ DERGİSİ
P. 31
MAKALE
Antandros kazı ekibi ve Antandros Derneği iş birliği ile
başlatılan benzer türdeki çalışmaların yaygınlaşması, farkın-
dalık sahibi bireylerin sayısını artırmak adına oldukça önemli
uygulamalardır (Polat, 2016). Bu türden projelerin geniş
kitlelere yayılması sadece Milli Eğitim Bakanlığı, Kültür ve
Turizm Bakanlığı, belediyeler ve üniversitelerin nitelikli iş
birlikleriyle, öğretmenlerimiz eliyle mümkün olabilecektir.
Başta söylediğimiz gibi “Tanımadan sevmek, sevmeden
korumak mümkün değildir.”
Resim 5:
Antik dönem
kıyafetleri
giyen bir katılımcı
KAYNAKLAR
Çakır İlhan, A. (2020). Öğretmenlerle Kültürel Miras Eğitimi, Çocuk-
lar (0-18) İçin Kültürel Miras Çalışmaları Çalıştayı (14-15 Kasım 2019)
Bildiriler, Ankara, 164-177.
MEB (2018). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı, Ankara.
Polat, G. (2002). Antandros, İzmir Kent Kültürü Dergisi 5, 154-159.
Polat, Y. (2016). Antandros’un Küçük Arkeologları, Balıkesir Kent
Sempozyumu 2015 Bildiriler Kitabı (Ed: Ş. Ceylan, A. Soykan),
Balıkesir, 559-564.
Strabon, Coğrafya, Anadolu (Kitap: XII, XIII, XIV), A. Pekman, Çev.).
İstanbul, 1991.
Türk Dil Kurumu (TDK), 2022. Türkçe Sözlük. sozluk.gov.tr
UNESCO, 2003. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması
Sözleşmesi, Paris, 17 Ekim, Madde 2.1.
UNESCO, 2015. https://www.unesco.org.tr/Pages/108/219/
sürdürülebilir - Kalkınma - 2030 - Hedefleri İhtisas-Komitesi
Vergilius, Aeneis, (T. Uzel, Çev.). Ankara, 1998.
29