Page 62 - özbakış şubat -2024
P. 62
Yapılan hizmetlerin kapsayıcılığı ise bu (BEP)” doğrultusunda uyulduğundan,
yazıda yer alan tüm erişilebilirlik koşulları ders müfredatı takip edilir. Öğrencinin
birlikte değerlendirilerek yürütülebilir. kendisi, velisi, okul psikolojik danışmanı,
Örneğin bir bireyi tanıma tekniği olarak okul yöneticisi ve diğer üyelerin
kullanılacak bu formun erişilebilirliği katılımıyla oluşturulan BEP Geliştirme
yazımızda yer verilen koşullar gözetilerek birimi tarafından Görme engelliler için
sağlanmalı; her öğrencinin gizliliğinin hazırlanan BEP, müfredatla aynıdır,
gözetilmesi açısından ona bir başkasının çünkü görme engelli öğrencinin duyduğu
ölçek okuması değil, testi bağımsız ihtiyaç ders içeriklerinin sadeleştirilmesi
alması sağlanmalıdır. Tüm öğrencilere değildir. Dolayısıyla sadece ders ve
yönelik olarak sunulan okul oryantasyonu sınavlarda kullanılacak erişilebilirlik
hizmeti görme engelli öğrencinin; okulda yöntemlerini içerir. Örneğin büyük puntolu
dolaşması, bastonuyla gezmesi ve etrafı veya Braille içerikler, sınavlarda okuyucu
dokunsal yolla da tanıması sağlanarak görevlendirilmesi ve şekilli soru yerine
verilebilir. şekilsiz aynı içerikte sorular sorulması
Eğitimde Erişilebilirlik gibi. Dolayısıyla destek eğitim, öğrencinin
Destek eğitimde bireyin bulunduğu sınıf sınıfta ulaşamadığı şekil içerikli ve görsel
düzeyinin ilgili derse ilişkin kazanımlarına odaklı konuların telafisi için önemlidir.
“Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı
62 Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi