Page 62 - özbakış şubat -2024
P. 62

Yapılan  hizmetlerin  kapsayıcılığı  ise  bu         (BEP)”  doğrultusunda  uyulduğundan,
        yazıda yer alan tüm erişilebilirlik koşulları          ders  müfredatı  takip  edilir.  Öğrencinin

        birlikte  değerlendirilerek  yürütülebilir.            kendisi,  velisi,  okul  psikolojik  danışmanı,
        Örneğin  bir  bireyi  tanıma  tekniği  olarak          okul     yöneticisi     ve    diğer     üyelerin

        kullanılacak  bu  formun  erişilebilirliği             katılımıyla  oluşturulan  BEP    Geliştirme
        yazımızda yer verilen koşullar gözetilerek             birimi  tarafından  Görme  engelliler  için
        sağlanmalı;  her  öğrencinin  gizliliğinin             hazırlanan  BEP,  müfredatla  aynıdır,

        gözetilmesi  açısından  ona  bir  başkasının           çünkü görme engelli öğrencinin duyduğu
        ölçek  okuması  değil,  testi  bağımsız                ihtiyaç ders içeriklerinin sadeleştirilmesi

        alması  sağlanmalıdır.  Tüm  öğrencilere               değildir.  Dolayısıyla  sadece  ders  ve
        yönelik olarak sunulan okul oryantasyonu               sınavlarda  kullanılacak  erişilebilirlik
        hizmeti görme engelli öğrencinin; okulda               yöntemlerini içerir. Örneğin büyük puntolu

        dolaşması,  bastonuyla  gezmesi  ve  etrafı            veya  Braille  içerikler,  sınavlarda  okuyucu
        dokunsal  yolla  da  tanıması  sağlanarak              görevlendirilmesi  ve  şekilli  soru  yerine
        verilebilir.                                           şekilsiz  aynı  içerikte  sorular  sorulması

          Eğitimde Erişilebilirlik                             gibi. Dolayısıyla destek eğitim, öğrencinin

          Destek eğitimde bireyin bulunduğu sınıf              sınıfta ulaşamadığı şekil içerikli ve görsel
        düzeyinin ilgili derse ilişkin kazanımlarına           odaklı konuların telafisi için önemlidir.

        “Bireyselleştirilmiş       Eğitim      Programı




















































        62  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67