Page 61 - özbakış şubat -2024
P. 61

Okul  psikolojik  danışmanları  için              kapsamında  desteklemesi  gereğidir.

           görme       engelli     öğrencilerle       ilgili   Bunun  için  görme  engellilerle  ilgili
           hizmetlerin  iki  farklı  boyutu  vardır            çalışan  sivil  toplum  örgütleri  veya
           (Büyükurvay-Şatay,  2016).  İlki  görme             ilgili  rehberlik  araştırma  merkezlerine

           engelli  öğrencinin  bağımsız  yaşam                başvurulabilir. Öğrenci görme engellilik
           becerilerini  güçlendirmek  konusunda               haliyle  ilgili  olumsuz  benlik  algısına
           bakım  verenleriyle  ve  öğrencinin                 sahip  olabilir.  Bu  durumda  empatik

           kendisiyle  işbirliğini  içerirken,  ikincisi       olarak  desteklemenin  önemi  ortaya
           sunduğu tüm bireysel ve sınıf rehberliği            çıkar. Ancak unutulmamalıdır ki; görme

           çalışmalarının erişilebilirliğidir. Örneğin;        engelli  bir  birey  tüm  özellikleriyle  bir
           görme  engelli  öğrencinin  görme                   bireydir.  Görme  engelli  olmasının  yanı
           engelli  destek  teknolojilerini,  ihtiyacı         sıra sahip olduğu başka koşullarla ilgili

           varsa  beyaz  baston  kullanımını  ve               de düşük benlik algısına sahip olabilir. Bu
           diğer  bağımsız  yaşam  becerilerini                durumda öğrenci ne görme engelinden

           edinme noktasında kendisini ve bakım                ibaret  görülerek  ne  de  körlüğü  yok
           verenlerini  bilgi  toplama  ve  yayma  ile         sayılarak çalışılmalıdır.
           bireysel  psikolojik  danışma  hizmetleri
























































                                                                                                     Şubat 2024 61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66