Page 61 - özbakış şubat -2024
P. 61
Okul psikolojik danışmanları için kapsamında desteklemesi gereğidir.
görme engelli öğrencilerle ilgili Bunun için görme engellilerle ilgili
hizmetlerin iki farklı boyutu vardır çalışan sivil toplum örgütleri veya
(Büyükurvay-Şatay, 2016). İlki görme ilgili rehberlik araştırma merkezlerine
engelli öğrencinin bağımsız yaşam başvurulabilir. Öğrenci görme engellilik
becerilerini güçlendirmek konusunda haliyle ilgili olumsuz benlik algısına
bakım verenleriyle ve öğrencinin sahip olabilir. Bu durumda empatik
kendisiyle işbirliğini içerirken, ikincisi olarak desteklemenin önemi ortaya
sunduğu tüm bireysel ve sınıf rehberliği çıkar. Ancak unutulmamalıdır ki; görme
çalışmalarının erişilebilirliğidir. Örneğin; engelli bir birey tüm özellikleriyle bir
görme engelli öğrencinin görme bireydir. Görme engelli olmasının yanı
engelli destek teknolojilerini, ihtiyacı sıra sahip olduğu başka koşullarla ilgili
varsa beyaz baston kullanımını ve de düşük benlik algısına sahip olabilir. Bu
diğer bağımsız yaşam becerilerini durumda öğrenci ne görme engelinden
edinme noktasında kendisini ve bakım ibaret görülerek ne de körlüğü yok
verenlerini bilgi toplama ve yayma ile sayılarak çalışılmalıdır.
bireysel psikolojik danışma hizmetleri
Şubat 2024 61