Page 63 - özbakış şubat -2024
P. 63
Görme engelli bir öğrenci hangi kademede olursa olsun diğer öğrencilerle eşit haklara
sahiptir. Bu durum da aynı hakka sahip olurken farklı ihtiyaçların giderilmesini kapsar.
Öğrencinin eğitime erişiminde en önemli referans, yine öğrencinin kendisidir, çünkü
görme durumu aynı olan iki kişinin görme engelli destek teknolojilerine hâkimiyeti,
bağımsızlık durumları ve sahip oldukları sosyoekonomik koşulları öğrencilerin eğitsel
ihtiyaçlarında büyük farklılaşmalara neden olabilir. Dolayısıyla öğrenciyle iletişimin yanı
sıra öğrenciyi bilgiye erişim noktasında desteklemek önemlidir.
1) Ankara Milli Kütüphane Konuşan Kitaplık Yunusoğlu Apt. No:35/Z Üçkuyular - Konak / İZMİR
Adres: Milli Kütüphane Başkanlığı - Bahçelievler Tel: 0232 224 2627
Son Durak 06490 Ankara Faks: 0232 224 3868
Tel: 03122167313/14/15 İnternet sitesi: https://www.turgok.org/
Faks: 03122230451
E-posta: konusankitaplik@mkutup.gov.tr 4) Engelsiz Nota (Eğitimde Görme Engelliler
İnternet sitesi: http://konusankitaplik.mkutup. Derneği)
gov.tr Adres: (Eğitimde Görme Engelliler Derneği):
Kocatepe, Mithatpaşa Cd. No: 72/8 Çankaya/Ankara
2) Boğaziçi Üniversitesi - Görme Engelliler Eğitim Tel: 05062612961
ve Teknoloji Merkezi (GETEM) E-KÜTÜPHANE E-posta: bilgi@eged.org
Adres: Boğaziçi Üniversitesi, Kuzey Kampus İnternet sitesi: www.engelsiznota.org
Kuzey Park Binası, 34342, Bebek/İstanbul
Tel: 02123597538 5) Erişilebilir Dijital Matematik Kütüphanesi
E-posta: geteminfo@boun.edu.tr (Eğitimde Görme Engelliler Derneği)
İnternet sitesi: www.getem.boun.edu.tr Adres: (Eğitimde Görme Engelliler Derneği):
Kocatepe, Mithatpaşa Cd. No: 72/8 Çankaya/Ankara
3) Türkiye Görme Özürlüler Kitaplığı (TÜRGÖK) Tel: 05434858494
– İzmir E-posta: bilgi@eged.org
Adres: Mehmet Ali AKMAN Mh. Gürsel Aksel Blv. İnternet sitesi: www.dijitalmatematik.org
1- Akbulut, S. (2015, 3 Aralık). ‘‘Hak ve Eşit Yurttaşlık Ekseninde 7- Hoffman, M. L. (1987). The contribution of empathy to justic and
Engellilik’’ Erişim adresi https://www.engelliler.biz/forum/sakatlik- moral judgment. Empathy and its development-Cambridge studies in
calismalariinisiyatifi/157051-hak-ve-esit-yurttaslikekseninde- social and emotiona development içinde (47-80). Eisenberg, N. and
engellilikmeselesi-suleyman-akbulut.html Strayer, J., New York: Cambridge University Press.
2- Baykoç Dönmez, N. (2015). Özel Gereksinimli çocuklar ve özel 8- Milli Eğitim Bakanlığı (2023). Milli Eğitim İstatistikleri: Örgün
eğitim. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. Eğitim. Ankara: MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı.
3- Burcu, E. (2015). Engellilik sosyolojisi. Ankara: Anı Yayımcılık. 9- Pedersen, P. (1987). Ten frequent assumptions of cultural bias in
counseling. Journal of Multicultural Counseling and Development, 15,
4- Büyükurvay Şatay, Ş. (2016, Ekim). ‘‘Herkes için rehberlik’’ Erişim 16-24.
adresi https://eeeh.engelsizerisim.com/yazi/45/herkes_icin_rehberlik
10- Şafak, P. (2013). Ağır ve çoklu yetersizliği olan çocukların eğitimi.
5- Campbell, F. (2009). Contours of ableism: The production of Ankara: Vize Yayıncılık.
disability and abledness. London and New York: : Palgrave Macmillan.
11- Yılmaz, E. (2010, 13 Mayıs). ‘‘Bilişim ve Görme Engelliler’’
6- Eğitimde Görme Engelliler Derneği. (2018). Her Yerde Braille Erişim adresi https://www.engelsizerisim.com/yazi/bilisim-ve-gorme-
Kampanyası. Erişim adresi https://www.brailletr.org/ engelliler
Şubat 2024 63