Page 58 - özbakış şubat -2024
P. 58
Ders Materyallerine Erişim
B) Total görme engelli birey: Öğrenci A) Az gören birey: Öğrenci büyük
tahtayı hiç göremiyor olabilir. Bu durumda puntolu kaynaklara ihtiyaç duyuyor olabilir.
öğretmenin tahtaya yazı yazarken ya da bir Büyük puntoya ihtiyaç duyan öğrenciler
sunu yansıtırken tüm yazıları aynı zamanda için ders içinde kullanılan basılı materyaller
seslendirmesi gerekir. Tahtaya okunuşu ile büyük puntolu olarak planlanmalıdır.
yazılışı farklı olan sözcükler yazıldığında, Punto, öğrencinin bireysel ihtiyacına
kelimenin yazılışı da ifade edilmektedir. göre belirlenmelidir. Öğrenci şekil, grafik
Özellikle yabancı dil derslerinde içeren metinleri; derste kullanılan maket
öğrencinin Braille yazı kullanması teşvik veya harita gibi materyalleri göremiyor
edilmelidir. Görme engelli öğrencilerin olabilir. Bu durumda ışıklandırma desteği,
bazı ders veya içeriklerden muaf tutulması dokunmasını sağlamak, sözel olarak
ile sıklıkla karşılaşılmaktadır. Bireylerin tarif etmek birlikte kullanılabilecek
ders ve içerikten muaf tutulmadan önce yöntemlerdendir. Öğrenci büyük puntolu
performansına bakılarak karar verilmelidir. basılı materyaller, kitaplar veya nesneleri
görmek için masa lambası, büyüteç benzeri
araçlar kullanıyor olabilir. Ders içinde
bundan kullanarak yakından bakmaya
ihtiyaç duyabilir.
58 Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi