Page 58 - özbakış şubat -2024
P. 58

Ders Materyallerine Erişim

          B)  Total  görme  engelli  birey:  Öğrenci             A)  Az  gören  birey:   Öğrenci  büyük

        tahtayı hiç göremiyor olabilir. Bu durumda             puntolu kaynaklara ihtiyaç duyuyor olabilir.
        öğretmenin tahtaya yazı yazarken ya da bir             Büyük  puntoya  ihtiyaç  duyan  öğrenciler
        sunu yansıtırken tüm yazıları aynı zamanda             için ders içinde kullanılan basılı materyaller

        seslendirmesi gerekir. Tahtaya okunuşu ile             büyük  puntolu  olarak  planlanmalıdır.
        yazılışı  farklı  olan  sözcükler  yazıldığında,       Punto,  öğrencinin  bireysel  ihtiyacına

        kelimenin  yazılışı  da  ifade  edilmektedir.          göre  belirlenmelidir.  Öğrenci  şekil,  grafik
        Özellikle      yabancı       dil     derslerinde       içeren metinleri; derste kullanılan maket
        öğrencinin  Braille  yazı  kullanması  teşvik          veya  harita  gibi  materyalleri  göremiyor

        edilmelidir.  Görme  engelli  öğrencilerin             olabilir. Bu durumda ışıklandırma desteği,
        bazı ders veya içeriklerden muaf tutulması             dokunmasını  sağlamak,  sözel  olarak

        ile  sıklıkla  karşılaşılmaktadır.  Bireylerin         tarif  etmek  birlikte  kullanılabilecek
        ders ve içerikten muaf tutulmadan önce                 yöntemlerdendir.  Öğrenci  büyük  puntolu
        performansına bakılarak karar verilmelidir.            basılı materyaller, kitaplar veya nesneleri
                                                               görmek için masa lambası, büyüteç benzeri
                                                               araçlar  kullanıyor  olabilir.  Ders  içinde

                                                               bundan  kullanarak  yakından  bakmaya
                                                               ihtiyaç duyabilir.





















































        58  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63