Page 53 - özbakış şubat -2024
P. 53

Sonuç olarak, DEHB, hayatı derinden etkileyebilen bir durumdur. Doğru tanı, destekleyici bir ortam ve uygun
            tedavi ile DEHB olan bireylerin yaşam kalitesini artırmak mümkündür. Toplumda farkındalığın artırılması ve
            bireylere destek olunması, bu durumla başa çıkma sürecini kolaylaştırabilir. Aileler ve eğitimciler DEHB olan
            bireylere destek olacak stratejiler geliştirebilirler. Ayrıca, toplumun bu konuda daha anlayışlı olması ve farklılıklara
            saygı göstermesi önemlidir.








              1- American Psychiatric Association, DSM-5 Task Force. (2013).   6-  Mukaddes,  N.M.  (2020).  Yaşam  boyu  dikkat  eksikliği
            Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5™   hiperaktivite bozukluğu ve eşlik eden durumlar. Ankara: Nobel
            (5th ed.). Washington DC:AmericanPsychiatric Publishing.  Tıp Kitapevi
              2-  Amerikan  Psikiyatri  Birliği.  (1994).  Mental  bozuklukların   7- Nathrath, D.,& Wölfl, E. (2006). Erfolgreicher schulanfangmit
            tanısal ve sayımsal el kitabı DSM-IV içinde (262-266). Köroğlu E.,   ADHS-Kindern. Neuried: CARE-LINE.
            Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
                                                                 8- Özcan, E., Eğri, M., Kutlu, O. N., Yakıncı, C., Karabiber, H.,
              3-  Amerikan  Psikiyatri  Birliği.  (2007).  Dikkat  eksikliği/  & Genç, M. (1998). Okul çağı çocuklarında DEHB yaygınlığı ön
            hiperaktivite bozukluğu. DSMIV-TR  Ruhsal bozuklukların tanısal   çalışma. Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi, 5, 138- 142.
            ve sayımsal el kitabı yeniden gözden geçirilmiş tam metin içinde
            (116-129). Köroğlu E., Ankara: Hekimler Yayın Birliği.   9- Plizska, S. (2007). Practice parameter for the assessment
                                                               and treatment of children and adolescents with attention-deficit
              4- Lauth, G. W.,& Naumann, K. (2009). ADHS in der schule.   hyperactivity disorder. Journal of the American Academy of Child
            Weinheim: Beltz.                                   and Adolescent Psychiatry, 46(7), 894–921.
              5-  Lauth,  G.  W.,&  Schlottke,  P.  F.  (2001).  Hyperkinetisch
            störungen,  Verhaltenstherapie  mit  kindern  und  jugendlichen:
            Praxishandbuch  içinde  (202-  211).  In  Lauth,  G.  W.,  Brack,  U.
            B.,&Linderkamp, F., Weinheim: Beltz.


                                                                                                     Şubat 2024 53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58