Page 53 - özbakış şubat -2024
P. 53
Sonuç olarak, DEHB, hayatı derinden etkileyebilen bir durumdur. Doğru tanı, destekleyici bir ortam ve uygun
tedavi ile DEHB olan bireylerin yaşam kalitesini artırmak mümkündür. Toplumda farkındalığın artırılması ve
bireylere destek olunması, bu durumla başa çıkma sürecini kolaylaştırabilir. Aileler ve eğitimciler DEHB olan
bireylere destek olacak stratejiler geliştirebilirler. Ayrıca, toplumun bu konuda daha anlayışlı olması ve farklılıklara
saygı göstermesi önemlidir.
1- American Psychiatric Association, DSM-5 Task Force. (2013). 6- Mukaddes, N.M. (2020). Yaşam boyu dikkat eksikliği
Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5™ hiperaktivite bozukluğu ve eşlik eden durumlar. Ankara: Nobel
(5th ed.). Washington DC:AmericanPsychiatric Publishing. Tıp Kitapevi
2- Amerikan Psikiyatri Birliği. (1994). Mental bozuklukların 7- Nathrath, D.,& Wölfl, E. (2006). Erfolgreicher schulanfangmit
tanısal ve sayımsal el kitabı DSM-IV içinde (262-266). Köroğlu E., ADHS-Kindern. Neuried: CARE-LINE.
Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
8- Özcan, E., Eğri, M., Kutlu, O. N., Yakıncı, C., Karabiber, H.,
3- Amerikan Psikiyatri Birliği. (2007). Dikkat eksikliği/ & Genç, M. (1998). Okul çağı çocuklarında DEHB yaygınlığı ön
hiperaktivite bozukluğu. DSMIV-TR Ruhsal bozuklukların tanısal çalışma. Turgut Özal Tıp Merkezi Dergisi, 5, 138- 142.
ve sayımsal el kitabı yeniden gözden geçirilmiş tam metin içinde
(116-129). Köroğlu E., Ankara: Hekimler Yayın Birliği. 9- Plizska, S. (2007). Practice parameter for the assessment
and treatment of children and adolescents with attention-deficit
4- Lauth, G. W.,& Naumann, K. (2009). ADHS in der schule. hyperactivity disorder. Journal of the American Academy of Child
Weinheim: Beltz. and Adolescent Psychiatry, 46(7), 894–921.
5- Lauth, G. W.,& Schlottke, P. F. (2001). Hyperkinetisch
störungen, Verhaltenstherapie mit kindern und jugendlichen:
Praxishandbuch içinde (202- 211). In Lauth, G. W., Brack, U.
B.,&Linderkamp, F., Weinheim: Beltz.
Şubat 2024 53