Page 57 - özbakış şubat -2024
P. 57

Görme engelli öğrenciler görme
                                                                   durumuna göre “az gören veya total
                                                                   görme engelli” tanısı almıştır. Her ikisi
                                                                  de görme engelliliktir. Eğitsel olarak az
                                                                  gören, büyük punto gibi uyarlamalarla
                                                                     görerek okuyabilen bireyleri ifade
                                                                     etmektedir. Total görme engellilik
                                                                    ise, yazılı metinleri Braille veya sesli
                                                                   formatlarda okuyup yazabilen görme
                                                                    engellilik durumunu belirtmektedir.































        Bazı  görme  problemlerinde  ise  gözün                  Görme Engelli Öğrenci İçin Erişilebilirlik
        yorgunluğu          belirleyici      olmaktadır.       Uyarlama ve Yöntemleri
        Dolayısıyla kişinin sesli mi yoksa görerek mi

        okuma  yapacağı,  kendisinin  ihtiyaçlarına              A)  Az  gören  birey:  Öğrenci  tahtayı
        göre       belirlenebilecek,       gerektiğinde        yakından  görüyor  olabilir.  Öğrencinin
        esneyebilecek koşullarla şekillenmektedir.             görme durumunu karanlık bir ortam ya da

        Bu nedenle aşağıda belirtilen her bir olgu,            lambaların açık olması destekliyor olabilir.
        öğrencinin  bireysel  durumuna  ve  büyük              Bu  durumda  sınıfta  oturduğu  konum  ve

        punto,  sesli  kitap,  Braille  kitap  erişimine       diğer unsurlar duruma göre ayarlanmalıdır.
        göre  değişebilir  bilgiler  içermektedir.             Öğrencinin  durumu  hava  koşullarına
        Aşağıda  görme  engelli  bireylere  yönelik            göre  değişiklik  gösteriyorsa,  öğrenci  ile

        yöntem,  teknik,  materyal  ve  ortamlarda             iletişim  kurarak  ihtiyaçları  saptanmalıdır.
        öğretimsel  uyarlamalar  sıralanmıştır.  Bu            Öğrenci az düzeyde tahtayı görürken aynı

        uyarlamaların  görme  engelli  bireylerin              zamanda  öğretmenin,  tahtada  yazanları
        kişisel  gereksinim  ve  özelliklerine  göre           seslendirmesine ihtiyaç duyabilir.
        belirlenmesi çok önemlidir.


                                                                                                     Şubat 2024 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62