Page 78 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 78
Okul Öncesi Eğitimi:
Kaynaştırma/
Bütünleştirme Yoluyla
Eğitim Uygulamalarına
Hazırlık
Sezgin ÖZAN/ Özel Eğitim Öğretmeni
Torbalı Rehberlik ve Araştırma Merkezi
kul öncesi eğitimi; 0-72 ay arasındaki yönlü ve yoğun hizmet odaklı yararlanmaları önem
dönemi kapsayan, çocukların bireysel ve arz etmektedir. Özel gereksinimi olan bu çocukların
O işimsel gereksinim ve özelliklerine akranlarıyla birlikte okul öncesi eğitimden
gel
uygun zengin çevre olanaklarının sağlandığı ve daha yararlanabilmelerinin bir dönüm noktası ise dünya
sonraki yaşamlarında önemli bir yeri olan bedensel, genelinde kabul görmekte ve uygulanmakta olan
zihinsel, sosyal, duygusal ve dil gelişimlerinin büyük kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim
ölçüde tamamlandığı gelişim ve eğitim sürecidir uygulamalarından faydalanmalarıdır.
(Aslanargun ve Tapan, 2011). Çocukları toplumun
Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim
kültürel değerleri doğrultusunda ilköğretime
uygulamaları, resmi ve özel; bütün eğitim kademe
hazırlayan okul öncesi eğitimi ile çocukların temel
ve türlerinde özel gereksinimli öğrencilere ve
bilgi, beceri ve tutumları gelişmekte ve kişilikleri
öğretmenlerine gerektiği durumlarda destek özel
şekillenmektedir (Odluyurt, 2012).
eğitim hizmetleri de sağlanarak; özel gereksinimli
Normal gelişim gösteren çocukların okul öncesi öğrencilerin normal gelişim gösteren akranlarıyla
eğitimden yararlanması kadar, gelişimsel birlikte tam ya da yarı zamanlı olarak aynı sınıfta
gecikmesi/yetersizliği veya gelişimi risk altında olan eğitim alması anlamına gelmektedir (Batu, 2000;
çocukların da okul öncesi eğitimden akranlarıyla bir Batu ve Kırcaali-İftar, 2007; Gürgür, 2005).
arada gerekli destek ve uyarlamalar sağlanarak çok
78
l Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi