Page 78 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 78

Okul Öncesi Eğitimi:




                                                        Kaynaştırma/


                                                        Bütünleştirme Yoluyla


                                                        Eğitim Uygulamalarına
                                                        Hazırlık






                                                             Sezgin ÖZAN/ Özel Eğitim Öğretmeni

                                                             Torbalı Rehberlik ve Araştırma Merkezi

















                   kul öncesi eğitimi; 0-72 ay arasındaki    yönlü ve yoğun hizmet odaklı yararlanmaları önem
                   dönemi kapsayan, çocukların bireysel ve   arz etmektedir. Özel gereksinimi olan bu çocukların
          O işimsel gereksinim ve özelliklerine              akranlarıyla birlikte okul öncesi eğitimden
                   gel
          uygun zengin çevre olanaklarının sağlandığı ve daha   yararlanabilmelerinin bir dönüm noktası ise dünya
          sonraki yaşamlarında önemli bir yeri olan bedensel,   genelinde kabul görmekte ve uygulanmakta olan
          zihinsel, sosyal, duygusal ve dil gelişimlerinin büyük   kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim
          ölçüde tamamlandığı gelişim ve eğitim sürecidir    uygulamalarından faydalanmalarıdır.
          (Aslanargun ve Tapan, 2011). Çocukları toplumun
                                                             Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim
          kültürel değerleri doğrultusunda ilköğretime
                                                             uygulamaları, resmi ve özel; bütün eğitim kademe
          hazırlayan okul öncesi eğitimi ile çocukların temel
                                                             ve türlerinde özel gereksinimli öğrencilere ve
          bilgi, beceri ve tutumları gelişmekte ve kişilikleri
                                                             öğretmenlerine gerektiği durumlarda destek özel
          şekillenmektedir (Odluyurt, 2012).
                                                             eğitim hizmetleri de sağlanarak; özel gereksinimli
          Normal gelişim gösteren çocukların okul öncesi     öğrencilerin normal gelişim gösteren akranlarıyla
          eğitimden yararlanması kadar, gelişimsel           birlikte tam ya da yarı zamanlı olarak aynı sınıfta
          gecikmesi/yetersizliği veya gelişimi risk altında olan   eğitim alması anlamına gelmektedir (Batu, 2000;
          çocukların da okul öncesi eğitimden akranlarıyla bir   Batu ve Kırcaali-İftar, 2007; Gürgür, 2005).
          arada gerekli destek ve uyarlamalar sağlanarak çok




          78
             l   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83