Page 77 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 77

Ö                                                   birini seçerek kıyaslıyor, kültürel bağlamda
                     zetleyecek olursak, evden hiç çıkmadan
                     kendi başımıza sadece bu videoyu izleyip
                                                                 kendimizi o sanal izleyici grubuna ait hissetmek
                     teknikleri eşzamanlı yaparak aslında
                                                                 olduğunu düşünüyor olabiliriz. Videolarda verilen
             kendimize bir model çizmiş oluyoruz. İzlerken       istiyor, bize çekici gelen kişilerin çok bilgili
             benliğimizi sorgulayarak kim olduğumuzu bulmaya     mesajın içeriğine odaklanmadan sadece mesajı
             çalışıyor, benlik farkındalığı kazanmak için        veren kişi sayesinde çabuk ikna oluyor ve onunla
             kendimizi karşımızdakinin davranışlarıyla           birlikte değişim gösteriyor olabiliriz. Sonuç olarak
             kıyaslayarak şekillendirmeye çalışıyoruz. Çalışma   tüm bu değişkenler, bizim çalışma şeklimizi ve
             davranışlarımızı başkalarına nasıl sunduğumuza      herhangi bir videoyu izleme oranımızı etkiler.
             odaklanıyor, başkalarının varlığı ile sosyal        “Benimle Çalış” videoları bize bir model sunup
             kolaylaştırma sağlayarak motive olabiliyor, gruba   kendimizi keşfetmemizi sağlarken diğer yandan da
             aidiyetiyle kendimize güven sağlayabiliyor, yeni    karşımızdaki modeli kendi eleştirel süzgecimizden
             trendi yakalamak istiyor ve uzman olarak            geçirmeden taklit etme riskini de içinde
             gördüğümüz için ona uyum sağlamaya çalışıyor        barındırabilir.
             olabiliriz. Ayrıca videodaki kişiyi kendimize benzer


             KAYNAKÇA                                         7. Goffman, E. (2014). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (Çev.
                                                                  Cezar, B.). İstanbul: Metis Yayınları.
             1. Aronson, E., Wilson, T. D.  Akert, R. M.(2012). Sosyal psikolo- 8. Hendrick, S. S. (2016). Yakın İlişkiler Psikolojisi (Çeviri editör-
                 ji. (Çev. Gündüz, O. ). İstanbul: Kaknüs Yayınları.   leri: Dönmez, A. ve Sunal, A. B.) Ankara: Nobel Akademi
             2. Atalay, G. E., Yeniçeri, Z. ve Muratoğlu Pehlivan, B. (2021).   Yayıncılık, 1. Baskı.
                 Bağlam çöküşü: Sosyal psikoloji ve yeni medya perspektifleri.  9. Hermia, A. (2017). Herkese Söyle, Sosyal Medyada Neden
                 Nesne, 9(20), 466-480. DOI: 10.7816/nesne-09-20-15   Paylaşımda Bulunuruz. (Çev. Sabancı, A. A.). Kafka Epsilon
             3. Bilgin, N. (2000). Sosyal Psikolojiye Giriş.  Ege Üniversitesi   Yayınevi.
                 Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 48, 3. Basım   10. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar. İstan-
             4. Bilgin, N. (1994). Sosyal Bilimlerin Kavşağında: Kimlik Soru-  bul: Evrim Yayınevi, 12. Basım.
                 nu. İzmir: Ege Yayıncılık.                   11. Kağıtçıbaşı, Ç. (2013). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel
             5. Ertürk, Y. D. (2010). Sosyal Psikoloji. İstanbul Üniversitesi,   Psikoloji. Koç Üniversitesi Yayım, 3. Baskı.
                 Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.            12. Kırel, Ç., Kayaoğlu, A. & Gökdağ, R. (2014). Sosyal Psikoloji.
             6. Freeman, J. L., Sears, D. O. & Carlsmith, J. M. (1993). Sosyal   Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1570, Açıköğretim Fakültesi
                 Psikoloji. (Çev. Dönmez, A. ). Ankara: İmge Kitapevi.   Yayını No: 826, 1. Baskı






























                                                                                                            l   77
                                                                                  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82