Page 63 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 63
Okul Yönetimine Öneriler
Okul reddi konusunda ailenin önemi inkar edilemeyecek
ölçüde olduğu için veliye yönelik çalışmalar yapabilir ve
aile destek grupları kurabilir.
Okul psikolojik danışmanı okul reddi riski bulunan öğren-
cilerin tespitinde okul reddi değerlendirme ölçeğini önle-
yici çalışma amaçlı kullanabilir. Bu analizler sonucunda
öğrencilerle bireysel görüşmeler yapabilir.
Okul reddi yaşayan öğrencilerle yapılan çalışmalarda ak-
ran zorbalığının okul reddini arttırdığı gözlemlenmiştir.
Okul psikolojik danışmanı akran zorbalığı konusunda ön-
leyici çalışmalar yaparak, okulda güven ortamını oluştur-
maya katkı sağlayabilir.
Okul reddine eşlik eden psikiyatrik durumların tespit edilmesi ve tedavi edilebilmesi için sağlık kuru-
luşları ile işbirliği içinde çalışabilir.
Okul-veli işbirliği sağlanarak okul reddi olan öğrencilerin okula devamları, akademik gelişimlerinin
takipleri, okul yaşantıları konusunda daha dikkatli izlenmesini sağlayabilir.
Aileye Öneriler
Öğrenci okula gitmek istemediğinde suçlayıcı, yargılayıcı ifadelerde bulunmak yerine bu durumun
normal ve geçici bir durum olduğu ifade edilebilir.
Okula gitmek istemeyen çocuk okula gitmek için teşvik edilerek okula devam etmediğinde yaşayabi-
leceği olumsuz durumlar konusunda bilgilendirebilir.
Çocuğa karşı ailenin tüm fertleri aynı tutumu sergilemelidir.
Okula gitmek istemeyen çocukla duygu odaklı konuşmalar yapmanız, onun duygularını anlatmasını
sağlamanız ve anlaşıldığını hissetmek öğrencinin kendini daha rahat hissetmesini sağlayacaktır.
Çocuğun okula gitmeme isteğinin temel kaynaklarını bularak bu konularda çözümler aranması ve
çözüme ulaşmak için gerekli özenin gösterilmesi gerekmektedir.
Öğrencinin sosyal becerilerini arttırmak, çevreyle iletişimini sağlamak için akranları ile etkinlikler
yapması konusunda teşvik edilebilir.
Sınıf Rehber Öğretmeni ve Okul Psikolojik Danışmanından yardım alarak bu konuda ortaklaşa bir
çalışma yürütebilir.
Okul reddine yapılacak erken müdahale öğrencinin yaşamında oluşabilecek olumsuz durumların
önüne geçeceği için, erken fark edilmesi ve çocuk ergen psikiyatristine yönlendirilmesi oldukça
önemlidir.
Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi l 63