Page 63 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 63

Okul Yönetimine Öneriler


                    Okul reddi konusunda ailenin önemi inkar edilemeyecek
                     ölçüde olduğu için veliye yönelik çalışmalar yapabilir ve
                     aile destek grupları kurabilir.


                    Okul psikolojik danışmanı okul reddi riski bulunan öğren-
                     cilerin tespitinde okul reddi değerlendirme ölçeğini önle-
                     yici çalışma amaçlı kullanabilir. Bu analizler sonucunda
                     öğrencilerle bireysel görüşmeler yapabilir.

                    Okul reddi yaşayan öğrencilerle yapılan çalışmalarda ak-
                     ran zorbalığının okul reddini arttırdığı gözlemlenmiştir.
                     Okul psikolojik danışmanı akran zorbalığı konusunda ön-
                     leyici çalışmalar yaparak, okulda güven ortamını oluştur-
                     maya katkı sağlayabilir.

                    Okul reddine eşlik eden psikiyatrik durumların tespit edilmesi ve tedavi edilebilmesi için sağlık kuru-
                     luşları ile işbirliği içinde çalışabilir.

                    Okul-veli işbirliği sağlanarak okul reddi olan öğrencilerin okula devamları, akademik gelişimlerinin
                     takipleri, okul yaşantıları konusunda daha dikkatli izlenmesini sağlayabilir.





                    Aileye Öneriler

                      Öğrenci okula gitmek istemediğinde suçlayıcı, yargılayıcı ifadelerde bulunmak yerine bu durumun
                      normal ve geçici bir durum olduğu ifade edilebilir.

                      Okula gitmek istemeyen çocuk okula gitmek için teşvik edilerek okula devam etmediğinde yaşayabi-
                      leceği olumsuz durumlar konusunda bilgilendirebilir.


                      Çocuğa karşı ailenin tüm fertleri aynı tutumu sergilemelidir.

                      Okula gitmek istemeyen çocukla duygu odaklı konuşmalar yapmanız, onun duygularını anlatmasını
                      sağlamanız ve anlaşıldığını hissetmek öğrencinin kendini daha rahat hissetmesini sağlayacaktır.

                       Çocuğun okula gitmeme isteğinin temel kaynaklarını bularak bu konularda çözümler aranması ve
                      çözüme ulaşmak için gerekli özenin gösterilmesi gerekmektedir.


                      Öğrencinin sosyal becerilerini arttırmak, çevreyle iletişimini sağlamak için akranları ile etkinlikler
                      yapması konusunda teşvik edilebilir.

                       Sınıf Rehber Öğretmeni ve Okul Psikolojik Danışmanından yardım alarak bu konuda ortaklaşa bir
                      çalışma yürütebilir.

                      Okul reddine yapılacak erken müdahale öğrencinin yaşamında oluşabilecek olumsuz durumların
                      önüne geçeceği için, erken fark edilmesi ve çocuk ergen psikiyatristine yönlendirilmesi oldukça
                      önemlidir.
                                                                                  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi  l   63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68