Page 65 - ÖZ BAKIŞ - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü - Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 65
Ortaöğretim Öğrencilerinde
Olumlu Davranış Geliştirme
Gülfidan ULABA/ Psikolojik Danışman
Çeşme Atatürk Anadolu Lisesi
ireylerin gelişiminde okulun yeri çok büyük durumlarla baş edebilmesine ve hayatın her
öneme sahiptir. Okul yaşamı içerisinde de aşamasında daha uyumlu birey olmasına katkı
ort
B aöğretim kademesi dediğimiz lise yılları sağladığı gibi ergenlerin daha iyi akran ilişkileri
birçok insanın hayatında önemli izler kurmasına da yardımcı olur (Caprara, Kanacri,
bırakmaktadır. Bu izler, bireylerin sonraki Zuffiano, Gerbino ve Pastorelli, 2015).
yaşamlarına ciddi anlamda etki etmektedir. Bu
Carr vd. (1999) ve Erbaş (2005) olumlu davranışı
yüzden ortaöğretim döneminde kazandırılacak
toplum, aile ve iş ortamında bireyi başarıya
olumlu davranışlar ya da var olan olumlu
götüren ve sosyal doyumunu arttıran becerilerin
davranışların korunması önemlidir. Ortaöğretim
bütünü olarak tanımlamışlardır. Bu tanımlardan da
dönemi, aynı zamanda ergenlik döneminin de
anlaşılacağı gibi ortaöğretim döneminde bireye
yoğun olarak yaşandığı dönemdir. Ergenlik
kazandırılan olumlu davranışlar onun bundan
döneminde, ergenin ortaya koyduğu her olumlu
sonraki hayatında çok önemli yere sahip olacak ve
davranışın bireyin hem gelişimine, olumsuz
bir yerlere gelmesini sağlayacaktır.
l 65
Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi