Page 27 - Dergi Tek Parça
P. 27

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                            SAYI: 5






                                                   Öğrenmede Oyun Bir Yöntem Midir?

                                                      Oyun  tabanlı  öğrenme,  öğrenciler  için  zorunlu  dersleri  daha

                                                   eğlenceli ve kolay anlaşılabilir hale getirerek hem öğretmenlerin
                                                   hem de öğrencilerin işlerini kolaylaştırabilir. Dersleri oyunlaştır-
                                                   mak  biraz  da  yaratıcılıkla  öğrencilerin  derslere  olan  ilgisini  çok
                                                   daha fazla arttıracaktır.









            Okul  zaten  bir  oyun  ve  siz  yeniliklerinizle  oyunun  kurallarını  değiştiriyorsunuz.  Oyunlaştırma  eğer  etkili
            olursa öğrenciler daha fazla ve etkili öğrenebilir ama bu aynı zamanda daha fazla iş yapmalarını da gerekti-
            rebilir. Öğretmen merkezli öğretim programlarında öğrenciler pasif durumdadırlar. Çoğu zaman sıralarında
            otururlar ve öğretmeni dinleyip anlattıklarını not alırlar. Ancak oyun tabanlı öğrenmede iş değişir. Öğret-
            men de öğrenci de sürecin tamamında aktiftirler.
            Öğrenci okula başladığında oyun çağındadır. Bu dört yıllık ilkokul süreci çocuğun daima oyunlaştırma ile iç
            içe olduğu bir zaman zarfıdır. Çocukların ilgilerini çekmek, bir konuya dikkatlerini yoğunlaştırmak, anlaşıl-

            ması güç konuları daha eğlenceli ve kolay hale getirmek için öğretim sürecinde oyunu yöntem olarak kulla-
            nabiliriz.

            Güvenli bir sosyal ortamda eğlendiğimiz zaman beyinlerimiz öğrenmeye hazır olur ve biz de öğrenme anın-
            da tamamen odaklanmış oluruz. Oyunlaştırılmış öğrenme yöntemlerine yaklaşımınızda oyun mekanikleriyle
            birlikte öğrencilerinizle nasıl daha çok eğlenebileceğinizi de düşünün. Birkaç sayfa ev ödevini oyunlarla giz-
            lemeye çalışmayın. Dersin içeriğini sayfalardan çıkartın ve daha eğlenceli bir alana aktarın. Eğlenmeyi unut-
            mayın. Dostça yarışmalar öğrencilere doğrudan birbirleriyle mücadele etmek için fırsat verir. Eğer esnek
            koşulları olan değişik seviyeler tasarlarsanız öğrencileriniz anladıklarını göstermek için birlikte çalışmanın ve
            öğrenmenin değişik ve eğlenceli yanlarını keşfedebilirler. Örneğin yapabileceğiniz bazı şeyler:

                                                 X-Hedef 4 Oyunu

            Bu oyun matematik dersinde öğrencilerin büyük sıkıntı yaşadıkları çarpım tablosunu daha eğlenceli bir şe-
            kilde öğrenmelerini sağlamak amaçlı geliştirilmiştir. Çarpma işlemi yaparak taş oynayacak öğrenci hem iş-
            lem becerilerini işe koşarken hem de taktik geliştirme, rakibinin gelecek hamlelerini tahmin etme gibi stra-
            teji geliştirme becerileri edinecektir.












                                                            24
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32