Page 26 - Dergi Tek Parça
P. 26
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 5
Stem’de Parçadan Bütüne
STEM eğitimi, fen (science), teknoloji (technology),
mühendislik (engineering) ve matematik
(mathematics) gibi dört önemli disiplinin bir araya
getirilmesiyle oluşturulan bir öğretim modeli ola-
rak tanımlanıyor. Biz de ortağı olduğumuz eTwin-
ning projesi ile öğrencilerimize günlük yaşamda
problemlerle başa çıkmanın da bir matematiği ol-
duğunu anlatıp, farklı düşünmelerini ve çeşitli sü-
reçlere yeni çözümler arama kabiliyetlerini artırma-
larını sağlamayı hedefledik. STEM yaklaşımında
karmaşık problemlere çözüm üretmenin yanında,
eleştirel düşünme, yenilikçi üretim, etkili iletişim,
kültürel farklılıklara saygı, yüksek düzeyde işbirliği
geliştirme de yer alıyor.
Uluslararası ortaklarımız olan projemizde, öğrencilerimiz ilk temamız olan uzayla ilgili araştırmalar yaparak
Mars’a roket, Mars yüzeyinde yaşam, Güneş Sistemi konularını içeren uygulamalar yapıp online bağlantılarla
elde ettikleri sonuçları birbirlerine anlatıyorlar. Ardından geçmişte yaşamış STEM çalışmaları yapmış bilim adam-
larından Leonardo da Vinci, Maria Curie hakkında araştırma yapıyor, araştırma sonuçlarını sunuyorlar, bu saye-
de hem kariyer bilinci oluştaurmaya çalışıyoruz hem de bilim insanlarının yaşadıkları zorlukları anlayarak üret-
menin değeri vurgulanıyor. Çeşitli Web2.0 araçlarını kullanan öğrencilerimiz teknolojiyi verimli kullanmayı öğ-
renmiş oluyor.
Projemizin içinde kodlama da var tabii ki… Ama Scratch kodlamanın dışında, anneannelerimizin yaptığı gibi eta-
min üzerine kodlama var. Etamin üzerindeki algoritmik düzen öğrencilerimizde kodlamaya farklı bir bakış açısı
kazandırıyor.
STEM'deki takım çalışmasını öğrencilerimize kendimiz de bir ‘VOLTRON’ oluşturarak gösteriyoruz. Geleneksel bir
el sanatı olan etamin üzerinde kodlama yaparken, geçmiş ile geleceği birleştiriyoruz.
Etaminimiz şehirleri, ülkeleri gezerek ilmek ilmek kodlanı-
yor. Hepimizin ellerinin değdiği ortak eserimiz yavaş yavaş
ortaya çıkıyor. Üçüncü durak olan biz Alsancak Melih Özakat
İlkokulu 4/D sınıfı olarak üzerimize düşen görevimizi ta-
mamlayıp ortak ürünümüzü Yunanistan'daki proje ortağımı-
za gönderdik. İçimiz kıpır kıpır mutluyuz, heyecanlıyız,
umutluyuz, ürünümüzün son halini beklerken yeni STEM
planları uygulamaya devam ediyoruz.
Hülya Aytekin
Alsancak Melih Özakat İlkokulu
Sınıf Öğretmeni
23