Page 26 - Dergi Tek Parça
P. 26

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                            SAYI: 5



            Stem’de Parçadan Bütüne
            STEM eğitimi, fen (science), teknoloji (technology),
            mühendislik (engineering) ve matematik
            (mathematics) gibi dört önemli disiplinin bir araya
            getirilmesiyle oluşturulan bir öğretim modeli ola-
            rak tanımlanıyor. Biz de ortağı olduğumuz eTwin-
            ning projesi ile öğrencilerimize günlük yaşamda
            problemlerle başa çıkmanın da bir matematiği ol-
            duğunu anlatıp, farklı düşünmelerini ve çeşitli sü-
            reçlere yeni çözümler arama kabiliyetlerini artırma-
            larını sağlamayı hedefledik.  STEM yaklaşımında
            karmaşık problemlere çözüm üretmenin yanında,
            eleştirel düşünme, yenilikçi üretim, etkili iletişim,
            kültürel  farklılıklara saygı, yüksek düzeyde işbirliği
            geliştirme de yer alıyor.


             Uluslararası ortaklarımız olan projemizde, öğrencilerimiz ilk temamız olan uzayla ilgili araştırmalar yaparak

             Mars’a roket, Mars yüzeyinde yaşam, Güneş Sistemi konularını içeren uygulamalar yapıp online bağlantılarla
             elde ettikleri sonuçları birbirlerine anlatıyorlar. Ardından geçmişte yaşamış STEM çalışmaları yapmış bilim adam-
             larından Leonardo da Vinci,  Maria Curie hakkında araştırma yapıyor, araştırma sonuçlarını sunuyorlar, bu saye-
             de hem kariyer bilinci oluştaurmaya çalışıyoruz hem de bilim insanlarının yaşadıkları zorlukları anlayarak üret-
             menin değeri vurgulanıyor. Çeşitli Web2.0 araçlarını kullanan öğrencilerimiz teknolojiyi verimli kullanmayı öğ-
             renmiş oluyor.
             Projemizin içinde kodlama da var tabii ki… Ama Scratch kodlamanın dışında, anneannelerimizin yaptığı gibi eta-
             min üzerine kodlama var. Etamin üzerindeki algoritmik düzen öğrencilerimizde kodlamaya farklı bir bakış açısı
             kazandırıyor.
             STEM'deki takım çalışmasını öğrencilerimize kendimiz de bir ‘VOLTRON’ oluşturarak gösteriyoruz. Geleneksel bir
             el sanatı olan etamin üzerinde kodlama yaparken, geçmiş ile geleceği birleştiriyoruz.



                                                       Etaminimiz şehirleri, ülkeleri gezerek ilmek ilmek kodlanı-
                                                       yor. Hepimizin ellerinin değdiği ortak eserimiz yavaş yavaş
                                                       ortaya çıkıyor. Üçüncü durak olan biz Alsancak Melih Özakat
                                                       İlkokulu 4/D sınıfı olarak üzerimize düşen görevimizi ta-
                                                       mamlayıp ortak ürünümüzü Yunanistan'daki proje ortağımı-
                                                       za gönderdik. İçimiz kıpır kıpır mutluyuz, heyecanlıyız,

                                                       umutluyuz, ürünümüzün son halini beklerken yeni STEM
                                                       planları uygulamaya devam ediyoruz.

                                                                                    Hülya Aytekin
                                                                             Alsancak Melih Özakat İlkokulu
                                                                                    Sınıf Öğretmeni




                                                            23
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31