Page 51 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 51

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 1


                     3- Özellikle okula alıştıktan sonra gün içinde yaşadıklarını anlatmaya değer bulmuyor olabilir
               (rutine bindiği için sıradanlaşıyor olabilir)

                     4- Daha önce anlatıyordu ancak sonraki haftalarda anlatmamaya başladıysa, sizin onu dinleme
               şeklinizden  hoşnut  olmayabilir  Hiç  kimse  “sen  anlat  ben  seni  dinliyorum”  dendikten  sonra  komşu
               sohbeti, dizi izleme, marul yıkama ya da ütü yapma eşliğinde dinlenmek istemez. Dinleme becerilerini
               ve göz temasını ciddiye alın.

                      “Ödevler sorumluluktur, gözünüzde büyütmeyin.”

                     Eğer bebekliğinden itibaren belli düzeyde bir sorumluluk aşılamışsanız ödevlerle ilgili sadece
               ufak tefek sıkıntılar yaşarsınız. Fakat çocuğunuzun alması gereken sorumlulukları siz almışsanız ve ona
               hiçbir  şey  yaptırmamışsanız  işiniz  zor  olacaktır!  Bu  durumda  yapabileceğiniz  en  iyi  şey  sınıf
               öğretmeninden  ve  okulun  rehberlik  ve  psikolojik  danışma  biriminden  destek  almaktır.  Ödevleri
               yaparken de yönlendirici olun, cevabı söylemeyin. Bırakın cevabı kendi bulsun, hazıra alışmasın.

                     “Televizyon izlerken ödev yapıyor”

                     Bu  yanlış  bir  yaklaşımdır.  Ödevini  TV  karşısında  yapması,  sorumluluğunu  tam  olarak  yerine
               getirememesine ve ödevin “öğrenilen konuyu pekiştirme” amacından sapılmasına sebep olur.
                      “Ödev yapmak istemiyorsa”

                     Ödev konusunda karşılaşacağınız bir diğer sıkıntı da, çocuğunuzun ödevini yapmak istememesi
               durumudur.  Böyle  bir  durumla  karşılaşırsanız  ayaklarınız  yere  sağlam  basmalı  ve  hiçbir  şekilde
               tavrınızdan  ödün  vermemelisiniz.  Bu  durumda  yapmanız  gereken  şey  kesinlikle  ödevi  onun  yerine
               sizin yapmanız değildir.

                     Öncelikle  bu  konuyu yetişkin  iki  birey  gibi konuşabilirsiniz.  Neden  yapmak  istemediğini, onu
               neyin yorduğunu ya da hangi durumlarda zorlandığını sorabilirsiniz.  Verdiği yanıtları da can kulağıyla
               dinlemeniz önemlidir. Yapmayacağım diye inat ediyorsa, bırakın yapmasın. Siz öğretmenle iletişime
               geçmeyi sakın ihmal etmeyin. Okula gittiğinde yerine getirmediği bu sorumlulukla ilgili öğretmeniyle
               diyalog kursun. Unutmayın, özellikle bu sınıf düzeyinde karşılaştığınız sorunları öğretmenle işbirliği
               yaparak çözebilirsiniz.

                     “Okumak hayatınızın bir parçası olsun”

                     Okula gitmenin amacı sadece okuma-yazma öğrenmek değildir. Asıl önemli olan kitap okuma
               eylemini sürekli hale getirmektir. Bunun da tek yolu kitabı çocuk açısından vazgeçilmez kılmaktır.

                     Görevin  büyüğü  okuldadır  ama  bu  sadece  öğretmenin  yapabileceği  bir  iş  değildir.  Anne-
               babanın  da  bu  süreçte  kitapla  içli  dışlı  olması  gerekmektedir.  Çünkü  çocuk  gördüğünü  uygular,
               duyduğunu değil. Yapmanız gereken tek şey kitabı evinizden ve dünyanızdan hiç eksik etmemektir. O
               evde  yaşayan  çocuk,  kitapların  anne  babasının  hayatının  vazgeçilmez  bir  parçası  olduğunu  fark
               etmelidir. Bu da ancak evde küçük çaplı da olsa bir kütüphanenin bulunması ve bu kütüphanenin aktif
               olarak kullanılmasıyla mümkündür.
                     Ayrıca  kitap  okumak  keyifli  bir  iştir.  Çocuğun  okuduğu  kitabı  kendisinin  seçmesi,  okumayı
               seçtiği  ve  bunun  sorumluluğunu  aldığı  kitabı  okumasını  daha  da  kolaylaştıracak,  keyifli  hale
               getirecektir.

                     “Çocuk okumaya başladığında, gördüklerini okumasını engellemeyin”






                                                           51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56