Page 50 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 50
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 1
“Çocuğa abartılı güven ve narsisizm aşılamayın”
“Sen herkesten üstünsün” diyerek, kızlarınıza prenses, oğullarınıza prens muamelesi yapmayın.
Çocuklar okulda da aynı beklentide olacak ancak okulda eşitlikçi” yaklaşım ile karşılanacaktır. Aynı
muameleyi okulda görmesi mümkün olmadığı için bu “eşitlikçi” yaklaşım prenses veya prens olarak
büyüyen çocukları mutsuz edecektir.
Yapılan araştırmalar, ailelerin çocuklarına sürekli olarak sen herkesten üstünsün gibi övmek
onlarda özgüven sorunu yaşamalarına neden olabileceğini göstermektedir. Araştırmacılar tarafından,
ebeveynleri tarafından sürekli özel oldukları söylenilen çocukların narsist olma ihtimalinin daha
yüksek olduğu ve bu durumun hem çocuklar hem de toplumlar için iyi bir durum olmadığını
belirtilmektedir.
Ayrıca, okulun ilk günü tüm akrabaları toplayıp okula gitmeyin, bu da bir nevi prenses/prens
yaklaşımıdır. Destek olmak adına sadece anne ve babanın bulunması yeterlidir.
“Öğretmen ile iletişimde olun”
Öğretmenle onu sıkboğaz etmeyecek şekilde- iletişimde olun. Öğretmene de her türlü olumlu
ya da olumsuz durumu size anlatabileceği mesajı verin. Okul yönetimi tarafından düzenlenen veli
toplantılarına mutlaka katılın. Ancak sürekli okula giderek ya da telefon ederek öğretmeni sıkboğaz
etmeyin.
Öğretmenden telefonla bilgi almak istiyorsanız lütfen aradığınız saate dikkat edin. Belli bir
saatten sonra gelen aramalar rahatsız edici olacaktır. Unutmayın öğretmenlerin de dinlenmeye
ihtiyacı ve aile yaşamları var.
“Görüşme için randevu alın veya görüşme için belirtilen saatlerde gidin”
Öğretmenle görüşmeye “çat kapı” gitmeyin, randevu alın lütfen. Zira öğretmenler -varsa şayet-
boş derslerinde de, okul-öğrenci-evrak işleriyle uğraşırlar. Öğretmenle görüşmek için randevu
almışsanız, lütfen randevu saatine uyun. Olur da bir aksilik çıkmışsa ve randevuya gidemeyecekseniz,
mutlaka öğretmeni/okulu bu durumdan haberdar edin.
“Kendi sorumluluklarınızı öğretmene yüklemeyin”
“Hiç uğraşamam, ayakkabı bağlamayı da okulda öğretsinler!”
Çocuğun, dişlerini fırçalamak, temizliğini yapmak, ayakkabı bağcıklarını bağlamak, tuvalet
ihtiyacını gidermek gibi aile içinde kazanması gereken davranışları okulda kazanması gerekiyormuş
gibi algılamayın. Çocuğunuz okula başlamış olabilir ama davranışların sorumluluğu sizin üzerinizdedir.
“Çocuğunuz okulla ilgili konuşmuyor olabilir”
Eğer bebekliğinden itibaren sağlıklı bir iletişim kurmuşsanız ve kurduğunuz bu iletişime
güveniyorsanız, ortada sizi ya da çocuğunuzu sıkıntıya sokacak bir durum yok demektir.
Anlatmaması, şu durumlardan birisine işaret olabilir:
1- Karşılaştığı sorunları kendisi çözebiliyor, size ihtiyaç duymuyor olabilir,
2- Karşılaştığı sorunları öğretmeniyle işbirliği içinde çözüyor olabilir (gün içinde yaşanan sorun,
en iyi “o an” çözülür),
50