Page 47 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 47

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 1


                     Birlikte  evden  çıktığınızda,  çocuğunuza  sakin,  gerginlikten  uzak  ve  mutlu  görünmeye  çalışın.
               Çocuk, kaygı duyduğu, canı sıkıldığı her durumda ne kadar endişelendiğinizi anlamak için size bakabilir
               ve endişeli olduğunuzu gördüğünde korkmakta haklı olduğunu düşünebilir.

                     Vedalaşmayı uzun sürdürmeyin. Sınıf önünde beklemeniz çocuğunuzu daha fazla kaygılandırıp
               uyum süresini uzatabilir. Çocuğunuz üzgün görünse bile sınıf ortamından ayrılmanız iyi olacaktır.

                     Ağladığında, yanından ayrılacağınızı sevgi dolu, yumuşak ama bir o kadar da kararlı ve net bir
               iletişim dili ile anlatmanız çocuğunuzun stresi ile basa çıkabilmesini sağlayacak ve birkaç dakika içinde
               ağlaması duracaktır.

                     Okul  çıkısı  onu  tam  zamanında  okuldan  ya  da  servisten  alacağınızı,  siz  olmasanız  bile  evde
               mutlaka  karşılayacak  bir  kişinin  olacağını  ona  açıklayın.  Özellikle  kaygılı  çocuk,  annesinin  evde
               kendisini karşılamayacağı düşüncesiyle okula gitmek istemeyebilir.



                     Çocuk eve geldiğinde;

                     Gününün  nasıl  geçtiğiyle  ilgili  onunla  sohbet  ederken  anladığınızı  ona  hissettirmeniz
               çocuğunuza  onun  okul  yaşamına  ilgi  duyduğunuzu  yansıtır.  Böylece,  okula  karşı  ilgisini
               pekiştirebilirsiniz.

                     Çocuğunuzun  gününün  nasıl  geçtiğine  yönelik  konuşmasını  destekleyebilirsiniz.  Ancak  okul
               çıkışında  hem  fiziksel  hem  de  duygusal  olarak  yorgun  olabileceği  için  sizinle  sohbet  etmek
               istemeyebilir, dinlenmesi için zaman tanıyıp gününün nasıl geçtiğini kendisinin anlatması için fırsat
               tanıyabilirsiniz.

                     Çocuğunuz  eve  geldiğinde  “Sıkıldın  mı?”,  “Korkma”  vb.  ifadeleri  kullanmanız  kaygıyı
               pekiştirebilir.

                     Evde çocuğu, öğretmeni ile tehdit etmeniz öğretmenine karsı olumsuz duygular hissetmesine
               neden olabilir (Yemeğini yemezsen öğretmenine söyleyeceğim vb.).

                     Çocuğunuzun okulda olacağı zaman içinde olan planlarınızı çocuğun yanında yapmanız okula
               uyum sürecinin uzamasına neden olabilir.

                     Çocuğunuzun bir sonraki gün için giysilerini, çantasını aksam hazırlaması, ertesi sabahın telaşlı
               geçmesini önler. Çocuk birkaç hafta içinde bu düzene uyum sağlayacak ve zamanla, sabahları okula
               hazırlanması daha az zaman alacaktır. Uyku saatlerinin düzenli oluşu ve zamanında yatıp kalkması
               sabah hazırlıklarını gerginlikten uzak tutması için bir önlem olabilir.

                     Çocuğunuzla  konuşurken  aşağıdaki  ifadeleri  kullanmanız  iletişiminizi  olumsuz  yönde
               etkileyecektir.

                     Eğer ağlarsan giderim.

                     Okula gitmek zorundasın, evde yalnız kalamazsın.

                     Şımarıklık yapıyorsun. Her gün geldiğin yer, şimdi ne oldu?
                     Şimdi sınıfına git, akşama ne alayım, ne istersin?

                     Ağlarsan akşama gelip seni almam.

                     Sen çok akıllı bir çocuksun.



                                                           47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52