Page 49 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 49

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 1


                     *Okula kayıt, okul alışverişleri gibi süreçlere çocuğun katılımını sağlamanız çocuğunuzun istekli
               olmasını sağlayacaktır.

                     *Duygusal güçlükler, anne-babadan ayrılamama, ağlama ya da tedirginlik gibi çocuğun yalnız
               hissettiğini  anladığınız  durumlarda  bir  uzmandan,  rehber  öğretmenden  yardım  almaktan
               çekinmemelisiniz.

                     *Çocuğun evdeki uyumsuz davranışlarını, öğretmene şikayet etmekle tehdit etmek gibi bir hata
               yapılmamalıdır.  Bu  durum  hem  öğretmen  için  korkulması  gereken  bir  kişi  imajı  çizerken  hem  de
               çocuğa ailenin otoritesinin azaldığı mesajını verir.

                     *Çocuğunuzun  eve  döndüğü  saatler  ile  ilgili  programı  ona  göre  yapmaya  özen  gösterin.
               Okuldan almak, okul dönüşü birlikte yemek yemek, ödev saatine birlikte karar vermek gibi planlarınızı
               çocuğunuza göre hazırlayın.

                     *Çocuğunuzun gününü okulda nasıl geçirdiğini dinlemek üzere, okul dönüşünde sohbet edin.
               Dinlerken destekleyici ve anlayışlı olduğunuzu hissettirin.


                     ÇOCUĞU 1. SINIFA BAŞLAYAN EBEVEYNLERE İPUÇLARI

                     “Bağcıklı ayakkabı yerine cırt cırtlı ayakkabı alın.”

                     Çoğu çocuğun bağcıklarını bağlama konusunda sıkıntı yaşaması nedeniyle sorunun çözümü için
               öğretmen  devreye  girmektedir  Ders  esnasında  veya  öğretmenin  dinlenme  vaktinde  sınıftaki
               öğrencilerin bağcıklarını bağlamak vakit kaybı olacaktır.
                     Çocuğunuzun defter kitap ve diğer kırtasiye malzemelerini etiketleyin”

                     Bu durum mülkiyet bilincini yerleştirmeye yardımcı olduğu kadar “izinsiz alma” davranışını da
               azaltmaya yardımcı olacaktır. Diğer yandan bir eşyasının kayıp olmasının çocuklar için büyük bir sorun
               olabileceğini göz önünde bulundurmak gerekir.

                      “Defterleri ve kitapları şeffaf kaplar ile kaplayın.”

                     Kaplık  seçerken  dikkat  etmeniz  gereken  nokta  kaplığın  şeffaf  olmasıdır.  Çocuklarımız  henüz
               okumayı bilmiyorlar. Bu nedenle kullanacağınız kap, kitap kapağını gösterecek kadar şeffaf olmalıdır.
               Öğretmen  ilk  haftalarda  kitabı  tanımlayan  ifadeler  kullanarak  “Kırmızı  kitabı”  ya  da  “üzerinde  ***
               olan kitabı çıkarın” diyecektir.

                     “Düştüğünde ses çıkartmayacak kalem kutusu seçin”

                     Bu malzemeyi alırken dikkat etmeniz tek bir altın kural var: Kullanırken veya yere düşünce ses
               çıkarmayacak  bir  kalem  kutusu  almalısınız.  Mümkün  ise  bez  kalem  kutusu  tercih  ediniz.  Zira  ses
               çıkaran bir kalem kutusu hem öğretmenin hem de diğer öğrencilerin dikkatini dağıtacaktır. Ortalama
               5-10  dakika  dikkatlerini  bir  konuya  verebilen  bu  yaştaki  çocukların  dikkati  dağıldığında,  tekrar
               toparlamak zor olacaktır.

                     “Okul çıkışı vaktinde okulda olun”
                     Okul  çıkışı  çocuğunuzu  alacaksınız,  lütfen  vaktinde  okulda  olun.  Annesi/babası  vaktinde
               gelmeyen çocuk endişeleniyor ve korkuyor. Ayrıca böylesi bir durumda çocuğunuz karşısında güven
               kaybı  yaşamış  oluyorsunuz  ki  bunu  sakın  küçümsemeyin.  Bu  tarz  “küçük”  kayıplar  birikerek  buz
               dağına dönüşebilir.



                                                           49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54