Page 45 - özbakış şubat -2024
P. 45
Son grup çalışmasına çocukların annelerini de davet öneriler ve çözümler getirdiklerinde anneler de onlara
ettim. Onlardan, çocukları ile birlikte rol almalarını ve yardımcı oldular. Bu yolla hem oyunun akışının devam
oyuna dâhil olmalarını istedim. Anneler heyecanlandılar etmesini sağladılar hem de çocuklarının yapıcı bir yaklaşım
ve seve seve çocuklarıyla birlikte çalışmaya katılmak göstermelerine destek oldular. Birlikte oynadıkları için de
istediklerini söylediler. Çocuklar da anneleri katıldığı mutluydular. Çalışmamızın sonunda birbirlerine ve bana
için heyecanlıydı. Anneler çocukları hangi role girdiyse, teşekkür ederek samimi bir vedalaşma ile ayrıldılar.
kendileri de aynı rolü alarak oyuna eşlik ettiler. Çocuklar, Grup süreci boyunca çocukların olgunlaşarak
rolü nasıl oynayacaklarını annelerine göstererek yardımcı büyüdüklerini gözlemledim. Her biri yılın sonunda
oldular. Bu sayede anneler çocuklarını izleyerek rolü okulumuzdan ilkokula başlayabilecek durumda mezun
canlandırmayı öğrendiler. Anneler, bir süre sonra rollerini oldular. Mezuniyet töreninde diplomalarını mutluluk
daha rahat oynamaya başladılar. Hatta zaman zaman içinde aldılar.
kendi hallerine gülüyorlardı. Çocuklar, oyunun içinde
1- Yavuzer, H. (1999). Çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
2- Zeigler, E. (2005). Değişimler kendime giden yol. İzmir: Umut Psikodrama Enstitüsü Yayınları.
3- Sahlberg, P., & Doyle, W. (2020). Bırakın çocuklar oyun oynasın. İstanbul: The Kitap Yayınları.
Şubat 2024 45