Page 45 - özbakış şubat -2024
P. 45

Son  grup  çalışmasına  çocukların  annelerini  de  davet   öneriler  ve  çözümler  getirdiklerinde  anneler  de  onlara
        ettim.  Onlardan,  çocukları  ile  birlikte  rol  almalarını  ve   yardımcı  oldular.  Bu  yolla  hem  oyunun  akışının  devam
        oyuna dâhil olmalarını istedim. Anneler heyecanlandılar   etmesini sağladılar hem de çocuklarının yapıcı bir yaklaşım
        ve  seve  seve  çocuklarıyla  birlikte  çalışmaya  katılmak   göstermelerine destek oldular. Birlikte oynadıkları için de
        istediklerini  söylediler.  Çocuklar  da  anneleri  katıldığı   mutluydular. Çalışmamızın sonunda birbirlerine ve bana
        için  heyecanlıydı.  Anneler  çocukları  hangi  role  girdiyse,   teşekkür ederek samimi bir vedalaşma ile ayrıldılar.
        kendileri de aynı rolü alarak oyuna eşlik ettiler. Çocuklar,   Grup  süreci  boyunca  çocukların  olgunlaşarak
        rolü nasıl oynayacaklarını annelerine göstererek yardımcı   büyüdüklerini  gözlemledim.  Her  biri  yılın  sonunda
        oldular.  Bu  sayede  anneler  çocuklarını  izleyerek  rolü   okulumuzdan  ilkokula  başlayabilecek  durumda  mezun
        canlandırmayı öğrendiler. Anneler, bir süre sonra rollerini   oldular.  Mezuniyet  töreninde  diplomalarını  mutluluk
        daha  rahat  oynamaya  başladılar.  Hatta  zaman  zaman   içinde aldılar.
        kendi  hallerine  gülüyorlardı.  Çocuklar,  oyunun  içinde









         1- Yavuzer, H. (1999). Çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
         2- Zeigler, E. (2005). Değişimler kendime giden yol. İzmir: Umut Psikodrama Enstitüsü Yayınları.

         3- Sahlberg, P., & Doyle, W. (2020). Bırakın çocuklar oyun oynasın. İstanbul: The Kitap Yayınları.



                                                                                                     Şubat 2024 45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50