Page 43 - özbakış şubat -2024
P. 43
birlikte ürettikleri masallardan zevk aldılar. Çocukların, Bazen de çocuklara tamamlayıcı roller veriyordum.
masalları dinleyip takip etmelerinin dikkatlerini de Örneğin; ‘bulut’ rolünü bir çocuğa verdiğimde, oynayacağı
artırdığını fark ettim. diğer arkadaşına da ‘yağmur’ rolünü veriyordum. İlerleyen
Masallarda geçen çeşitli canlıların rollerini bir süre haftalarda çocuklar birlikte oynayabilmek için hangi rolleri
sonra canlandırmaya başlıyordum. Rol almam oyunlara almak istediklerini bana söylemeye başladılar. Bu durum
geçişi kolaylaştırıyordu. Ayrıca rolü oynamam, çocukların çocukların birlikte uyum içinde oyun oynamalarını sağladı.
birbiriyle kaynaşmalarında ve gruba uyum sağlamalarında Çocukların birbirlerine bağlanmalarına ve grup içinde
yardımcı oldu. Rolü canlandırdıktan sonra oynadığım bağlantıların oluşmasına katkı sağladı. Çocuklar zamanla
rolü, oynamak isteyen çocuklardan birine veriyordum. birbirlerine isimleri ile hitap etmeye başladılar. İlerleyen
Rolü verdiğim çocuğa, kiminle birlikte oynamak istediğini haftalarda çocukların ilişkilerinin geliştiğini gözlemledim.
soruyordum. Tercih ettiği arkadaşı birlikte oynamayı kabul Çocukların, rolü canlandırmalarını kolaylaştırabilmek
ediyorsa çocukları birbirleriyle eşleştiriyordum. Bazen de içinde rolün gerektirdiği beden ifadelerini almalarına
rolleri birlikte oynayabileceğini düşündüğüm çocuklara yardımcı oluyordum. Çevrim içi olarak bu çalışmayı
veriyordum. Çocuklar, birlikte oynamayı kabul ediyorsa yaptığım için rolün gerektirdiği hareketleri yapabilmeleri
onları da birbiriyle eşleştiriyordum. kısıtlı oluyordu. Bu nedenle ekranın karşısında rolü
Çocukların rollerini birlikte oynayabileceği şekilde önce nasıl oynayacaklarını göstermelerini istiyordum.
vermeye çalıştım. Örneğin, çölde geçen bir masal ile Bu durum çocuklar için bir prova gibi oluyordu. Bu
başladığımda ‘deve’ rolünü bir çocuğa verdiğimde birlikte denemelerde çocukların beden duruşuna, sesine ve
oynayacağı diğer bir arkadaşına da aynı rolü veriyordum. mimiklerine baktım ve role uygun bir şekilde oynamaları
Çocuklar, ilişki halinde iken sosyal kuralları bu sayede öğrenmeye başladılar. İlerleyen
haftalarda benim müdahale etmeme gerek kalmadan birbirlerini bekleyebildiler,
dinleyebildiler ve uygun yerde birbirlerinden ve benden izin isteyebildiler. Bu durumun
grubun bütünlüğünün oluşmasında olumlu bir katkısı oldu.
Şubat 2024 43