Page 43 - özbakış şubat -2024
P. 43

birlikte  ürettikleri  masallardan  zevk  aldılar.  Çocukların,   Bazen  de  çocuklara  tamamlayıcı  roller  veriyordum.
        masalları  dinleyip  takip  etmelerinin  dikkatlerini  de   Örneğin; ‘bulut’ rolünü bir çocuğa verdiğimde, oynayacağı
        artırdığını fark ettim.                                diğer arkadaşına da ‘yağmur’ rolünü veriyordum. İlerleyen
           Masallarda  geçen  çeşitli  canlıların  rollerini  bir  süre   haftalarda çocuklar birlikte oynayabilmek için hangi rolleri
        sonra  canlandırmaya  başlıyordum.  Rol  almam  oyunlara   almak istediklerini bana söylemeye başladılar. Bu durum
        geçişi kolaylaştırıyordu. Ayrıca rolü oynamam, çocukların   çocukların birlikte uyum içinde oyun oynamalarını sağladı.
        birbiriyle kaynaşmalarında ve gruba uyum sağlamalarında   Çocukların  birbirlerine  bağlanmalarına  ve  grup  içinde
        yardımcı  oldu.  Rolü  canlandırdıktan  sonra  oynadığım   bağlantıların oluşmasına katkı sağladı. Çocuklar zamanla
        rolü,  oynamak  isteyen  çocuklardan  birine  veriyordum.   birbirlerine isimleri ile hitap etmeye başladılar. İlerleyen
        Rolü verdiğim çocuğa, kiminle birlikte oynamak istediğini   haftalarda çocukların ilişkilerinin geliştiğini gözlemledim.
        soruyordum. Tercih ettiği arkadaşı birlikte oynamayı kabul   Çocukların,  rolü  canlandırmalarını  kolaylaştırabilmek
        ediyorsa çocukları birbirleriyle eşleştiriyordum. Bazen de   içinde  rolün  gerektirdiği  beden  ifadelerini  almalarına
        rolleri  birlikte  oynayabileceğini  düşündüğüm  çocuklara   yardımcı  oluyordum.  Çevrim  içi  olarak  bu  çalışmayı
        veriyordum.  Çocuklar,  birlikte  oynamayı  kabul  ediyorsa   yaptığım için rolün gerektirdiği hareketleri yapabilmeleri
        onları da birbiriyle eşleştiriyordum.                  kısıtlı  oluyordu.  Bu  nedenle  ekranın  karşısında  rolü
           Çocukların  rollerini  birlikte  oynayabileceği  şekilde   önce  nasıl  oynayacaklarını  göstermelerini  istiyordum.
        vermeye  çalıştım.  Örneğin,  çölde  geçen  bir  masal  ile   Bu  durum  çocuklar  için  bir  prova  gibi  oluyordu.  Bu
        başladığımda ‘deve’ rolünü bir çocuğa verdiğimde birlikte   denemelerde  çocukların  beden  duruşuna,  sesine  ve
        oynayacağı diğer bir arkadaşına da aynı rolü veriyordum.   mimiklerine baktım ve role uygun bir şekilde oynamaları




                  Çocuklar, ilişki halinde iken sosyal kuralları bu sayede öğrenmeye başladılar. İlerleyen
              haftalarda  benim  müdahale  etmeme  gerek  kalmadan  birbirlerini  bekleyebildiler,
              dinleyebildiler ve uygun yerde birbirlerinden ve benden izin isteyebildiler. Bu durumun
                              grubun bütünlüğünün oluşmasında olumlu bir katkısı oldu.




















































                                                                                                     Şubat 2024 43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48