Page 40 - özbakış şubat -2024
P. 40
UYGULAMA ÖRNEĞİ
Okul Öncesi Çocukların İlköğretime Hazırlanmalarını
Kolaylaştırma
Psikodrama Yöntemi
ocukları okul öncesi dönemde birçok aktiviteyi anaokulunda arkadaşlarıyla
Çtemel eğitime hazırlayan kurumlar iletişim kurarak, onların düşüncelerinden
anaokullarıdır. Anaokulları temel olarak haberdar olarak yapabilme fırsatı yakalar.
Ümran ŞİPAL çocukların bedensel, zihinsel, dilsel, sosyal Bunların yanı sıra, öğretmen denetiminde
DENİZ
Psikolojik Danışman ve ve duygusal gelişimini destekler. Bu alanların oyuncakları paylaşmak, sırasını gözetmek,
Psikodramatist gelişimi sayesinde çocukların ilköğretime başkaları için bir şeyler yapabilmek,
hazırlanabilmeleri kolaylaşır (Yavuzer, yönergeleri takip etmek ve sorumluluklarını
Balçova 1999). Anaokulu deneyimi, çocuğa arkadaş yerine getirmek gibi olumlu davranışları,
Başöğretmen ilişkilerini sürdürme ve toplumsal ilişkilerdeki okulda karşılaştığı sorunlarla başa çıkabilmeyi
Atatürk sosyal kuralları öğrenme, düşüncelerini ve dürtülerini kontrol etmeyi öğrenir.
Ortaokulu ifade edebilme ve dil becerilerini geliştirme Çalıştığım kurumda çocukların hem
fırsatlarını sunar. Çocuk, evde yapamadığı temel gelişimlerine destek olmak hem de
40 Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi