Page 40 - özbakış şubat -2024
P. 40

UYGULAMA ÖRNEĞİ


            Okul Öncesi Çocukların İlköğretime Hazırlanmalarını


                                                Kolaylaştırma
                            Psikodrama Yöntemi






























































                                     ocukları   okul   öncesi   dönemde   birçok aktiviteyi anaokulunda arkadaşlarıyla
                                  Çtemel  eğitime  hazırlayan  kurumlar   iletişim  kurarak,  onların  düşüncelerinden
                                anaokullarıdır.  Anaokulları  temel  olarak   haberdar  olarak  yapabilme  fırsatı  yakalar.
        Ümran ŞİPAL             çocukların  bedensel,  zihinsel,  dilsel,  sosyal   Bunların  yanı  sıra,    öğretmen  denetiminde
        DENİZ
        Psikolojik Danışman ve   ve duygusal gelişimini destekler. Bu alanların   oyuncakları  paylaşmak,  sırasını  gözetmek,
        Psikodramatist          gelişimi  sayesinde  çocukların  ilköğretime   başkaları  için  bir  şeyler  yapabilmek,
                                hazırlanabilmeleri   kolaylaşır   (Yavuzer,   yönergeleri takip etmek ve sorumluluklarını
        Balçova                 1999). Anaokulu deneyimi, çocuğa arkadaş   yerine  getirmek  gibi  olumlu  davranışları,
        Başöğretmen             ilişkilerini sürdürme ve toplumsal ilişkilerdeki   okulda karşılaştığı sorunlarla başa çıkabilmeyi
        Atatürk                 sosyal  kuralları  öğrenme,    düşüncelerini   ve dürtülerini kontrol etmeyi öğrenir.
        Ortaokulu               ifade edebilme ve dil becerilerini geliştirme   Çalıştığım  kurumda  çocukların  hem
                                fırsatlarını  sunar.  Çocuk,  evde  yapamadığı   temel  gelişimlerine  destek  olmak  hem  de


        40  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45