Page 22 - özbakış şubat -2024
P. 22
BEP Geliştirme Birimi’nde, önceki paragraflarda hangi derslerde ve haftada kaç ders saati yararlanacağı
sözü edilen üyelerin katılımıyla, öğrencinin akademik kararlaştırılır.
olan ve akademik olmayan bilgi, beceri ve davranışları Öğrencinin yarı zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme
üyeler tarafından birim toplantısında değerlendirilir. uygulaması uygulanan bir özel eğitim sınıfına kayıtlı
Öğrencinin tüm gelişim alanlarındaki özellikleri olması durumunda ise; özel gereksinimi bulunmayan
ile eğitsel gereksinimleri doğrultusunda BEP’ini akranlarıyla beraber eğitim alıp alamayacağı, alması
geliştirmek amaçlanır. Buna ilişkin öğrencinin uzun durumunda ise hangi ders ve saatlerde akranlarına
ve kısa dönemli amaçları, öğretimsel yöntem, teknik katılacağı yine bu birim tarafından planlanır ve karara
ve materyalleri ve eğitsel ortam düzenlemeleri gibi bağlanır.
öğretimsel planlama ve uyarlamaları belirlenir. Bu birim aynı zamanda okuldaki diğer kurul
Bununla beraber öğrencinin kaynaştırma ve ve birimlerle iş birliği içerisinde çalışır ve önceki
bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarından satırlarda belirtildiği üzere BEP süreçlerine ilişkin tüm
yararlanıyor olması durumunda; öğrencinin destek uygulamaları koordine eder (ÖEHY, 2018; ÖERHGM,
eğitim odasına gereksinimi olup olmadığı, gereksinimi 2022).
olması durumunda bu özel eğitim destek hizmetinden
22 Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi