Page 22 - özbakış şubat -2024
P. 22

BEP  Geliştirme  Birimi’nde,  önceki  paragraflarda   hangi derslerde ve haftada kaç ders saati yararlanacağı
           sözü edilen üyelerin katılımıyla, öğrencinin akademik   kararlaştırılır.
           olan ve akademik olmayan bilgi, beceri ve davranışları   Öğrencinin yarı zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme
           üyeler tarafından birim toplantısında değerlendirilir.  uygulaması  uygulanan  bir  özel  eğitim  sınıfına  kayıtlı

             Öğrencinin  tüm  gelişim  alanlarındaki  özellikleri   olması durumunda ise; özel gereksinimi bulunmayan
           ile  eğitsel  gereksinimleri  doğrultusunda  BEP’ini   akranlarıyla  beraber  eğitim  alıp  alamayacağı,  alması
           geliştirmek  amaçlanır.  Buna  ilişkin  öğrencinin  uzun   durumunda  ise  hangi  ders  ve  saatlerde  akranlarına
           ve kısa dönemli amaçları, öğretimsel yöntem, teknik   katılacağı yine bu birim tarafından planlanır ve karara
           ve  materyalleri  ve  eğitsel  ortam  düzenlemeleri  gibi   bağlanır.
           öğretimsel planlama ve uyarlamaları belirlenir.       Bu  birim  aynı  zamanda  okuldaki  diğer  kurul
             Bununla  beraber  öğrencinin  kaynaştırma  ve     ve  birimlerle  iş  birliği  içerisinde  çalışır  ve  önceki
           bütünleştirme  yoluyla  eğitim  uygulamalarından    satırlarda belirtildiği üzere BEP süreçlerine ilişkin tüm
           yararlanıyor  olması  durumunda;  öğrencinin  destek   uygulamaları  koordine  eder  (ÖEHY,  2018;  ÖERHGM,
           eğitim odasına gereksinimi olup olmadığı, gereksinimi   2022).
           olması durumunda bu özel eğitim destek hizmetinden





































































        22  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27