Page 19 - özbakış şubat -2024
P. 19

Geçiş planları özel gereksinimli
                  bireylerin yeni durumlar karşısında daha
                  az stres yaşamaları ve yeni duruma daha
                   kolay uyum sağlayabilmeleri açısından
                  son derece önemlidir. Planlama sürecinin
                     yapılması zorunlu tutulmalı ve geçiş
                   sürecinde tüm öğretmenlere bu sürecin
                  nasıl işleyeceği konusunda bilgilendirme
                           çalışmaları yapılmalıdır.

































          Geçiş sürecinde tüm paydaşların rol sorumlulukları net   yapılmalıdır.  Öğrencinin  kademeler  arası  geçiş  yapacağı
        bir şekilde ortaya konmalıdır. Geçiş planlamasına katılan   süreçlerde de plan yapılması zorunlu tutulmalıdır.
        tüm bireyler eksiksiz bir şekilde görev ve sorumluluklarını   Geçiş planları; özel gereksinimli bireylerin yeni durumlar
        yerine  getirmeli  ve  işbirliğine  açık  bir  tavır  içerisinde   karşısında  daha  az  stres  yaşamaları  ve  daha  kolay
        olmalıdır.                                             uyum  sağlayabilmeleri  açısından  son  derece önemlidir.
          Bireyselleştirilmiş eğitim planlarında özel gereksinimli   Planlama sürecinin yapılması zorunlu tutulmalı ve geçiş
        bireyin geçiş süreci ve planına yönelik bilgiler yer almalıdır.   sürecinde tüm öğretmenlere bu sürecin nasıl işleyeceği
        Bu plan hem kurum içerisinde hem de kurumlar arasında   konusunda bilgilendirme çalışmaları yapılmalıdır.








         1-  Aktaş,  B.,  Kot,  M.,  &  Yıkmış,  A.  (2019).  Özel  eğitimde  geçiş   4-  Hacı  İbrahimoğlu,  B.  Y.  (2013).  Özel  gereksinimli  öğrencilerin
        planlama ve hizmetleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi   ilköğretime geçişte yaşadıkları güçlüklerin belirlenmesi[Yayımlanmamış
        Özel Eğitim Dergisi, 20, 1-22.                         doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.

         2-  Bakkaloğlu,  H.  (2013).  Ebeveynlerin  gözüyle  özel  gereksinimli   5- Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. (2018).
        çocukların erken müdahaleden okul öncesi programlara geçiş süreci.
        Eğitim ve Bilim, 38(169), 311-327.                      6- Rosenkoetter, S. E.,Hains, A. H., & Fowler, S.A. (1994). Bridging
                                                               early  services  for  children  with  special  needs  and  their  families.
         3-  Ergenekon, Y. (2015). Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler   Baltimore: Paul H. BrookesPublishing  Company.
        için geçiş süreci ve hizmetleri planlama. Otizm Spektrum Bozukluğu
        içinde  (265-301).  Cavkaytar,  A.  Ankara:  Engelli  ve  Yaşlı  Hizmetleri   7- Ulugöl, F., & Erbaş, E. (2020). Özel gereksinimi olan öğrencilerin
        Genel Müdürlüğü Yayınları.                             okul dönemi geçişleri: Yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri. Trakya
                                                               Eğitim Dergisi, 10(2), 444-459.


                                                                                                     Şubat 2024 19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24