Page 57 - İZMİR AKADEMİ DERGİSİ
P. 57

MAKALE












            hareket etmesi ve mutlaka sorumluluk üstlenmesi gerek-  rının öğrencilere ve yeni nesillere aktarımında hızlı ve
            mektedir. Her öğretmen  elinden geldiği  kadar erdemli   güvenli bir yol olarak okul gelişim ekiplerinden mutlaka
            davranış örneği üretmeye başlasa ve sonrasında öğrencile  yararlanılması gerekmektedir. Ekip içinde eğitim liderinin
            rini, hatta velilerini de sürece dahil etse, yeni yeni erdemli   etkin rol üstlenmesi ‘okul imajları’ ve okul için ‘zengin
            davranışların yaygınlaştırılması ve böylece “etik düşünce &   öğrenme ortamları’ oluşturulması bakımından önemlidir.
            ahlaklı davranış” modelinin toplumsal kalıcılığının temini;   Çünkü  günümüzde okul, yalnızca bilginin aktarıldığı  bir
            dahası, sürdürülebilirliğinin sağlanması mümkün olabilir.    mekân değil, aynı zamanda entelektüel, duygusal ve
            Kısacası, müreffeh bir topluma ve medeniyette de ileri   sosyal desteğin sağlandığı, öğrencilerin aktif rol aldığı,
            seviyelere ulaşabilmek adına biz eğitimcilerin öncülüğü   hayatın her an yeniden üretildiği bir yaşam ve etkileşim
            önem taşımaktadır. Bu bilgiler ışığında Atatürk’ün dediği   alanıdır. (Parlar, 2012; Turan, 2006).
            gibi: “Hiçbir şeye ihtiyacımız yok, yalnız bir şeye ihtiyacımız   Yukarıda belirtildiği üzere, okul imajlarının yenilenmesi ve
            vardır, çalışkan olmak!” (Görsel 3).              etkileşimli öğrenme ortamlarına katkı olması açısından
                                                              Konak Necatibey Ortaokulu olarak kendi kurumumuzda
                                                              “etik düşünce & ahlaklı davranış” prensibine dayalı pilot
                                                              bir ekip çalışması planlanmaktadır. Buna göre, okulumuz 7.
                                                              sınıf öğrencileri ile gönüllü velilerden ve istekli öğretmen-
                                                              lerden oluşturulacak “İYİLİK GÖNÜLLÜLERİ” grubuyla ve
                                                              “İYİLİK BULAŞICIDIR” sloganıyla her dönem iki etkinlik
                  Hiçbir şeye ihtiyacımız                     yapılması tasarlanmaktadır. Bahar dönemi ilk etkinliğimiz:
                                                              “ÇEVREMİZİ TEMİZ TUTUYORUZ; KİRLETMİYORUZ!”
                     yok ,yalnız bir şeye                     Var mısınız çevre için harekete? Belki de bu satırları okuyan
                                                              sevgili meslektaşım, kendi okul projesinin başlatıcısı olur;
                      ihtiyacımız vardır                      iyilik bu kez bu satırlardan yayılır. Mesleğimizin ana değer
                                                              lerinden biri olan “etik düşünce & ahlaklı davranış” anlayı-
                        çalışkan olmak.                       şının başka projelere model olması dileğiyle... Unutmaya-
                                                              lım!  Tekrarlayalım: Yalnız bir şeye  ihtiyacımız vardır:
                                                              Çalışkan olmak!
                           Mustafa Kemal
                              ATATÜRK
                                                              KAYNAKLAR
                                                              Açıkgöz, K.Ü. (1992). Çağdaş Öğretim (Malatya Teksir).
                                                              Akarsu, B. (1982). Ahlak Öğretileri. Remzi Kitabevi.
                                                              Ceran, D. & Canpolat, E., (2013). İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders
                                                              Kitaplarındaki Atatürk Teması Metinlerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu
                                                              Eğitim Dergisi Özel Sayı, 21 (4), 1399-1418.
                                                              Devlet Memurları Kanunu. (1965). Resmî Gazete, (12056), 3044.
            Modern Eğitim Modeli: Kurum Kültürü               Ertürk, S. (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Yelkentepe Yayınları.
            Çerçevesinde Teklifler                             İnan, A. (2007). Atatürk Hakkında Hatıralar ve Belgeler. Türkiye İş Bankası
                                                              Kültür Yayınları.
            Eğitimde istendik davranış kazandırma yöntemlerinin   Kant, Immanuel. (2016). Yargı Yetisinin Eleştirisi. İdea Yayınları.
            modern dönemde tek başına yeterli olmayacağı bilinmek-  Karademir, F. (2018). Ahlak  ve Etik Göstergelerinin  Türkçedeki Sözlük
            tedir. Günümüzde özellikle öğrenmede, farkların farkına   Bilimsel Serüveni. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi, 4 (9), 1-32. DOI:
            varma, durumu kavrama ve problem çözme gibi nitelikler   10.28981/hikmet.443163
            her öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarına, öğrenme hızına ve   Mahmudoğlu,  A.  (2009).  Etik  ve  Ahlak;  Benzerlikler,  Farklılıklar  ve  İlişkiler.
                                                              Türk İdare Dergisi, 81, (463/464), 225-249.
            derecesine göre farklılaştığı için eğitim ortamları hazırlanır-  Malik b., E. (1981). el-Muvatta. Çağrı Yayınları.
            ken bu değişkenlerin göz önünde bulundurulması gerek-  Millî Eğitim Temel Kanunu. (1973). Resmî Gazete, (14574), 2342.
            mektedir (Açıkgöz, 1992; Ertürk, 1984).           Palazoğlu, A.B. (1999). Atatürk'ün Eğitim İle İlgili Düşünceleri. MEB Yayınları.
                                                              Parlar, H. (2012). Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigması. Yalova
            Modern eğitim kültüründe en belirgin okul geliştirme   Sosyal Bilimler Dergisi, (4), 193-208.
            modellerinden olan ekip çalışması, bireylerin sürekli öğren-  Salahi, M. (h.1313-m.1897). Kamus-ı Osmani. Kanaat Kitabevi.
            me motivasyonunu ve performansını üst düzeye çıkarması   Tirmizi, Et. (1992). Sünen. Çağrı Yayınları.
            bakımından tercih edilmektedir. Ekiplerin öğrenci, öğret-  Turan, S. (2006), Yarınların Türkiyesi İçin Okulu Yeniden Tasarlamak ve
            men, veli, idareci ve personel gibi paydaş kapsayıcılığının   Düşünmek. Eğitim-Bir-Sen Ed. Türk Eğitim Sisteminde Yeni Paradigma
            artması başarının da artışını sağlamaktadır. Dolayısıyla, her   Arayışları Sempozyum Bildiriler Kitabı, 306-317
            şeyin hızla değiştiği modern çağda, bilgi çarkına kapılan   Türk Dil Kurumu, (2022). https://sozluk.gov.tr/etik-ahlak-ahlaksız
                                                              Yücel, H.A. (1993). Millî Eğitimle İlgili Söylev ve Demeçler. Kültür Bakanlığı
            insanların sığınacağı yerlerin başında toplumsal kurum,   Yayınları.
            kültür ve inançlar geldiğine göre, toplumsal değer yargıla-  https://egazete.cumhuriyet.com.tr/katalog/192/1936/10/19/3

                                                                                                          55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62