Page 40 - İZMİR AKADEMİ DERGİSİ
P. 40

BİYOGRAFİ






































            BİYOGRAFİ



            SANAT EĞİTİMİNDE

            BİR İNCİ

            İnci San Anısına…

            Uzm. Mete AKOĞUZ  *




            İnci San, sanat eğitimi ile ilgili çalışmalarını miras bırakarak   Sanat ve Kültür Sorunları, Sanata Psikolojik Yaklaşımlar”
            aramızdan ayrıldı. Uzun akademik yaşantısı boyunca bilim-  derslerini vermiştir.
            sel bakışından taviz vermeden ortaya koyduğu düşünceler,
            geriye bıraktığı yazılarında yaşamaya devam edecektir.   Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde lisans
            Bilimi ve sanatı derinlemesine inceleyerek ortaya koyduğu   düzeyinde verdiği ‘Sanat ve Eğitim’  dersi, bütün öğrencile-
            görüşlerinde, uzun araştırmaların ve sorgulamaların izi fark   rinin sanata dair geniş bilgi sahibi olmalarını sağlayan
            edilmektedir.                                      önemli bir ders olarak karşımıza çıkmaktadır. O yıllarda
                                                               projeksiyon makinesinden yansıttığı görüntülerle sanat
            İnci San, Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesin-  eserlerinin detayında verdiği örnekler, yıllar boyunca
            de Alman Dili ve Edebiyatı ile başlayan eğitimini, Tiyatro   öğrencilerinin hafızalarında taze bilgi olarak kalmıştır.
            bölümündeki çalışmalarıyla sürdürmüştür. Ardından aynı   Özellikle Picasso’nun Guernica adlı eseri ile ilgili anlatımla-
            fakültede Sanat Tarihi ve Arkeoloji Bölümü’ndeki mezuni-  rı, öğrencilerinde bıraktığı etkiyle kalıcı öğrenmeye dönüş-
            yetinden sonra, Hacettepe Üniversitesi’nde Sanat Tarihi
            Bölümü’nde akademisyen olarak çalışmaya başlamıştır.   müştür. İnci San tarafından aktarılan sanata dair bu bilgiler,
            Sonrasında Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi,   öğrencilerinin yaşamında önemli  izler  bırakmış  ve  sanat
            Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’nde başlayan eğitmenliği,   eserleri üzerinde yapılan incelemelerle geçen sanat eğitimi
            Sanat Tarihi ve Estetik doçentliği ve profesörlüğü ile devam   dersleri,  birçok  öğrencisinin  sanatla  yakından  ilgilenmesi-
            etmiştir.  1967-2000 yılları arasında sürdürdüğü eğitmenlik   ne, öğrencilerinden bazılarının da sanatın peşine düşerek
            yıllarında lisans ve yüksek lisans düzeyinde, “Türk Sanatı,   önemli sanat ürünleri vermesine neden olmuştur. Lisans
            Yaratıcılık ve Sanat Sorunları, Sanat ve Eğitim, Sanat   eğitimi öncesinde hiçbir sanat eğitimi görmeden Eğitim
            Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Yaratıcı Eğitim, 20. yy.   Bilimleri Fakültesine gelen öğrencilere sanatın ne olduğu,
            Sanat Akımları, Sanat Eğitimi Kuramları, Eğitimde Yaratıcı   sanat ürününe nasıl bakılması gerektiğini anlatan İnci San,
            Drama, Sanatta Üslup Sorunu, Sanat ve İletişim, Bauhaus,  öğrencilerinde sanata dair önemli bir pencere açmıştır.

                                                                                           * İstanbul Drama Sanat Akademisi.
             38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45