Page 45 - İZMİR AKADEMİ DERGİSİ
P. 45
RÖPORTAJ
— Başarıları ve gülen yüzü ile Türk halkının hafızasında
yer eden bir evlada sahipsiniz. Ona baktığımızda başarı-
larının yanı sıra mutlu bir çocuk görüyoruz. Bu mutluluk-
ta ailesi olarak nasıl bir katkınız olduğunu merak ediyo-
ruz?
Bir eğitimci olarak mutlu aile, mutlu çocuk, mutlu hayat
felsefesine sahibiz. Okçulukta negatif düşünce hiç
istenmeyen bir şeydir. Sporcularımızı ve evlatlarımızı pozitif
düşünmeye yöneltiriz. Bu düşünce yapısına sahip olursa-
nız, okçulukta başarılı bir sportif yaşamınız olur. Çünkü ok
atarken üst üste birçok ok atmanız gerekiyor. Neredeyse
her üç saniyede bir bunu başarı ile gerçekleştirmek için
pozitif düşünmek çok önemli. Dolayısıyla bardağın hep
dolu tarafına odaklanmayı öğrettik Mete’ye. Ayrıca,
Mete’yi yetiştirirken mutlu olmasını,
yaptığı işten keyif almasını sağladık. Beden eğitimi öğret-
meni olarak çocuğa oyunla yaklaştık. Oyun, tüm spor — Beden eğitimi öğretmeni olmanız, Mete’nin gelişim
branşlarının temelidir aslında. Mete ok atmayı o kadar sürecini şekillendirirken spor biliminden de yararlandı-
seviyor ki ok atmaya doyamıyor adeta. Sevdiği şeyi yapma- ğınızı düşündürüyor. Bu başarıya ulaşmanızda Mete’yi
nın verdiği mutluluk, Mete’de gördüğümüz. geliştiren eğitim sürecinden bahseder misiniz?
— Mete, biz sana baktığımızda mükemmel bir insan Hem beden eğitimi öğretmeni hem de antrenör olarak pek
görüyoruz. Peki senin kendinde dezavantaj olarak çok eğitim aldım. Bunların içinde pedagojik formasyon,
tanımlayabileceğin bir yanın var mı? Eğer var ise bunun antrenman bilimi, egzersiz fizyolojisi, spor psikolojisi gibi
içinde karşı takımın psikoloğuna geliştirdiğin gibi bir eğitimler vardı. Bunların yanı sıra, birçok Avrupa ve Dünya
stratejin var mı? şampiyonası deneyimlerimiz ile kendimizi geliştirdik. Bu
sebeple, Mete’ye doğduktan sonra iyi bir eğitim vermeyi
Sözleriniz için teşekkür ederim.Mükemmellik çok büyük, amaçladık. İyi eğitim, çocuğun hem fizyolojik hem
ulaşılması zor bir kavram. Ben daha yolun başındayım. Pes psikolojik donanımını içerir. Fizyolojik destek sağlayabil
etmeyi düşündüğüm, çok zorlandığım zamanlar oldu mek için öncelikle Mete’nin sırt kaslarını geliştirmek
elbette, fakat kendime koyduğum hedefler var. Bu doğrul- amacıyla yüzme sporuna başladık. Çocuğun bilişsel
tuda hem fiziksel hem mental çalışmalar yapıyorum. Maç gelişimine katkı sağlaması için 6 yaşında şan dersleri
esnasında geriye düştüğüm anlarda moralimin bozulması- aldırmaya başladık. El, ayak koordinasyonu gelişimi için
na izin vermiyorum. Dezavantaj olarak tanımlayabileceğim basketbol, voleybol, hentbol oynadı. Hatta basketbolda
bir yanım olduğunu düşünmüyorum. Çünkü insan gerçek- ilçe birincisi oldular. Mete, iyi bir basketbol oyuncusu da
ten isterse her negatif durumdan olumlu bir sonuç çıkarta- olabilirdi. Mete aynı zamanda lisanslı satranç oyuncusudur.
bilir. Ben de tam olarak böyle yapıyorum. Bu noktada en Buna yönlendirmemizin sebebi ise dikkat, odaklanmayı
büyük gücümün ise gülen yüzüm olduğunu düşünüyorum. artırmak ve beş, altı hamle sonrasını kafada tasarlayıp
strateji geliştirme yeteneğini şekillendirmek. Masa tenisi
— Metin öğretmenim, Mete’nin sosyal hayatı nasıl? oyuncusudur. Masa tenisinde topu çok hızlı takip
edebilmek gerekir. Tokyo Olimpiyatları’nda sol elini anlık
Sporla, okçulukla aslında planlı olmayı öğreniyor. Herkesin sağa veya sola çektiğini görürsünüz. Bu, masa tenisinden
izlediği filmi o da izliyor. Gündemi takip ediyor. Okçulukta gelme bir alışkanlıktır. Bu, yaya anlık hamle yapabilme
doğru zamanda, doğru planla, doğru sonuca ulaşmayı yeteneğidir. Bakma ve görme arasında fark vardır. Bunun
öğreniyorsun. Okçulukta rüzgarı, havayı ve kendi bedenini için resim kursuna gönderdim. Piyano dersleri aldı. Sağ ve
kontrol etmeyi öğreniyorsun. Eğer bunları doğru yaparsan, sol beyin gelişimini aynı anda sağlayan ender müzik
zaten ok ortaya gidiyor. Tüm bunlar, mesleki ve sosyal aletlerindendir, piyano. Çocukların gelişimine nasıl katkı
hayatta da temel felsefedir. Okçuluk, bu felsefenin hayata sağlanacağı düşünülmeli. Planlı hareket edilmeli ve
geçmiş halidir. birbirini tamamlayan etkinlikler yapılmalı.
43