Page 23 - İZMİR AKADEMİ DERGİSİ
P. 23
RÖPORTAJ
sayalım. Ben bu ilişkiyi bilmiyorsam o zaman 3 yaşındaki
çocuk tırnağını yediğinde 6 yaşın önlemini alamam. Ama
elimizde çok fazla veri varsa ve ben bu veriden bu bağlan-
tıyı kurabiliyorsam o zaman önlemimi alırım. Yani bize
inanılmaz bir bakış açısı sağlıyor ve eylem için fırsat
sunuyor. Bunun için çok önemli olduğunu düşünüyorum.
— Eğitim teknolojilerinin kademelere göre (temel, orta,
yüksek öğretim) kullanım ağırlığı nasıl olmalıdır?
Ben teknolojinin ne kadar kullanıldığına bakmam. Ben ne
amaçla kullanıldığına bakarım. Eğer teknoloji üretim odaklı
kullanılıyorsa, o zaman ilkokulda da ortaokulda da lisede
de kullanılabilir. Tüketim odaklı kullanılıyorsa o zaman
zaten sıkıntı var. Tüketim odaklı kullanılıyorsa çocuk bir
şeyden kaçıyordur. Bir kaçış olarak kullanıyordur. Onun için
ne kadar kullanıldığı değil, nasıl kullanıldığı önemlidir.
Çocuklara tüketim odaklı kullanımı değil, üretim odaklı
kullanımı öğretmemiz gerekir. Çocuk bilgisayarı kullanarak
bir ürün çıkartmalıdır.
— Yapay zeka öğretmenin yerini alabilir mi?
Kesinlikle alamaz! Bunlar araçlardır. Destekler, ama merke-
ze oturamaz. Teknoloji bir araçtır her zaman. Asla amaç
olamaz. Mesela anlatım odaklı ders modelinin iyi olmadığı-
nı söyledik. Yapay zekayı karşınıza koyduk size ders anlatı-
yor. Bu durumda yine aynısı oluyor. Ders anlatımından
uzaklaşmamız lazım.
— Yeni dönemde bizlerle paylaşabileceğiniz yeni proje-
leriniz var mı? Kısaca bahsedebilir misiniz?
Parentwiser diye bir uygulamam var. Burada anne-babalar
bu uygulamaya giriyor ve çocuğu ile yaşadığı sorunlarını
yazıyorlar. Sonra benim o konuda videolarımı izliyor. Şu
anda 400 adet video var. Dahası anne-baba okulumun
bütün videolarını zamanla erişime açıyoruz. Anketler var.
Bu uygulama ile öğretmenler bu içerikleri indirip kullanabi-
lirler.
21