Page 28 - özbakış subat-2025 - p
P. 28
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN
ÇOCUKLARIN
OKUL ÖNCESİ VE İLKOKULDA
KAYNAŞTIRMA / BÜTÜNLEŞTİRME
YOLUYLA EĞİTİMİ
Hazırlayan Sevgi OLUKÇU / Özel Eğitim Öğretmeni
Bergama Rehberlik ve Araştırma Merkezi
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU (OSB) 2. Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla
NEDİR? Eğitimin Tanımı
1. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanımı Kaynaştırma en genel tanımıyla özel gereksinim ihtiyacı
olan bireylerin; eğitimlerini, akranlarıyla beraber resmi ve
Otizm belirtileri erken gelişim döneminde ortaya çıkan
ve hayat boyu devam eden sosyal iletişimde (konuşamama özel okullarda bulunan okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim
ya da ekolali) ve sosyal etkileşimde (göz kontağı kurmakta, sınıflarında devam ettirmesi olarak tanımlanabilir (Sucuoğlu
mimik ve duyguları ifade etmekte, oyun oynamada vb. ) ve Kargın, 2006).
zorluklar yaşamakla birlikte tekrarlayıcı ve sınırlı davranışlarla Kaynaştırma kavramı daha ayrıntılı olarak; özel gereksinim
nitelendirilmiş nörogelişimsel bir bozukluktur (Özdemir ihtiyacı olan öğrenciye destek özel eğitim hizmetlerinin
vd., 2013). sağlanması ve özel gereksinimli bireylerin eğitimi ile ilgili
28 Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi