Page 28 - özbakış subat-2025 - p
P. 28

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN

        ÇOCUKLARIN


        OKUL ÖNCESİ VE İLKOKULDA

        KAYNAŞTIRMA  / BÜTÜNLEŞTİRME


        YOLUYLA EĞİTİMİ







          Hazırlayan        Sevgi OLUKÇU    /  Özel Eğitim Öğretmeni
                            Bergama Rehberlik ve Araştırma Merkezi



        OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU (OSB)                         2.  Kaynaştırma/Bütünleştirme  Yoluyla
        NEDİR?                                                 Eğitimin Tanımı
        1. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanımı                        Kaynaştırma en genel tanımıyla özel gereksinim ihtiyacı
                                                               olan bireylerin; eğitimlerini, akranlarıyla beraber resmi ve
          Otizm belirtileri erken gelişim döneminde ortaya çıkan
        ve hayat boyu devam eden sosyal iletişimde (konuşamama   özel okullarda bulunan okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim
        ya da ekolali) ve sosyal etkileşimde (göz kontağı kurmakta,   sınıflarında devam ettirmesi olarak tanımlanabilir (Sucuoğlu
        mimik ve duyguları ifade etmekte, oyun oynamada vb. )   ve Kargın, 2006).
        zorluklar yaşamakla birlikte tekrarlayıcı ve sınırlı davranışlarla   Kaynaştırma kavramı daha ayrıntılı olarak; özel gereksinim
        nitelendirilmiş nörogelişimsel bir bozukluktur (Özdemir   ihtiyacı olan öğrenciye destek özel eğitim hizmetlerinin
        vd., 2013).                                            sağlanması ve özel gereksinimli bireylerin eğitimi ile ilgili
        28   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33