Page 85 - özbakış şubat -2024
P. 85
BEDENSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER DESTEK EĞİTİM PROGRAMI EĞİTSEL DEĞERLENDİRME FORMU MODÜLLERİ
1. MODÜL : BAŞLANGIÇ DÜZEY MOTOR BECERİLER
2. MODÜL : OTURMA
3. MODÜL : YÜRÜMEYE HAZIRLIK
4. MODÜL : YÜRÜME
5. MODÜL : İLERİ DÜZEY KABA MOTOR BECERİLERİ
6. MODÜL : İNCE MOTOR BECERİLERİ
7. MODÜL : DUYU ALGI MOTOR/DUYUSAL İŞLEMLEME BECERİLERİ
8. MODÜL : GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİ
Fizyoterapistlerin RAM’lardaki bir diğer göreviyse Özel Eğitim Bölümünün bir parçası olarak yıl içerisinde çeşitli
üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile araştırma ve projeler yürütmektir. Ayrıca RAM’larda çalışan fizyoterapistler,
görevlendirildiği hizmet alanına ilişkin çalışmalar kapsamında kurumun bağlı olduğu ilçedeki eğitim kurumlarında idareci,
öğretmen ve velilere müşavirlik yapar.
Sonuç olarak; fizyoterapistlerin RAM’lara atanmasıyla bedensel engeli bulunan bireyler alanda yetkin
becerilere sahip meslek elemanı tarafından doğru bir şekilde değerlendirilme imkanı bulmuştur. Böylece bireyin
eğitim hayatında ve yaşamındaki zorluklarla daha iyi bir şekilde başa çıkabilmesi için “Destek Eğitim Raporu”
ile doğru bir beceri/amaç ilişkisi kurulur. Hazırlanan bu rapor sayesinde birey, özel eğitim ve rehabilitasyon
merkezlerinde daha nitelikli bir destek eğitim alır. Eğitimine devam eden öğrencilerin sağlıklı postür (duruş)
gelişiminin desteklenmesi, postür bozukluklarının ilerleyişinin önüne geçilmesi ve düzeltilmesi konusunda
öğretmenlerine ve ailelerine müşavirlik yapılır. Bunun sonucunda erken yaştan itibaren bazı bedensel sorunların
önüne geçilebilmesi sağlanır. Okullarda görev yapan öğretmenlerin başvurması halinde, günlük yaşam
aktivitelerinde bedensel sağlıklarını etkileyen mesleki etkinliklerinin doğru bir postürde işlenebilmesi için onlara
da müşavirlik hizmeti verilir.
Şubat 2024 85