Page 81 - özbakış şubat -2024
P. 81

Bu nedenle okul yöneticileri, öğretmenler ve psikolojik   Mikro  saldırganlık  günlük  hayat  içinde  kendiliğinden
        danışmanların mikro saldırganlığın ne olduğunu bilmesi,   ortaya çıkmaktadır. Burada düşünce kalıplarının arkasında
        kendi iletişim ve davranış biçimlerinde farkında olmadan   yatan inançların keşfedilmesi önemlidir. Çünkü tek başına
        ortaya koydukları mikro saldırıları keşfetmesi, okul ve sınıf   zararsız gibi görünmesine karşın mikro saldırganlık olarak
        ortamında  ortaya  çıkabilecek  mikro  saldırılara  duyarlı   ortaya  çıkan  davranışlar  altta  yatan  ön  yargılarımızın
        olarak  müdahale  yöntemleri  geliştirmesi  önem  arz   yüzeye çıkmış halidir.
        etmektedir.                                              Son Olarak…
          Neler Yapabiliriz?                                     Hepimiz  mikro  saldırgan  düşüncelere  ve  davranışlara
          Her  birimiz  kendi  kültürümüzde  doğup  büyüyor  ve   sahip  olabiliriz.  Ancak  değişmek  ve  gelişmek  her  daim
        öğrenmeler  gerçekleştiriyoruz.  Kültürün  bize  kattığı  çok   mümkündür.  Önemli  olan  ön  yargı  yüklü  düşünce  ile
        anlamlı  zenginlikler  olsa  da  bazen  de  ön  yargı  ve  kalıp   davranışlarımızı fark etmek, nedenleri ve nasıl oluştuğu
        yargı  yüklü  pek  çok  tutumu  içselleştiriyoruz.  Çiğdem   üzerine derinlemesine düşünmek ve de en nihayetinde
        Kağıtçıbaşı’nın  ‘‘İnsan  ancak  kendi  kültüründen  dışarı   davranışsal  değişim  ortaya  koyarak  dünyamızın  daha
        çıktığı zaman kültürü fark edebilir. İnsan kültürün farkına   eşitlikçi bir yer olmasına katkı sağlayabilmektir.
        vardıktan sonra da artık onu göz ardı edemez.’’ dediği gibi
        kendimize dışarıdan eleştirel bir perspektiften bakmak en
        kıymetlisi olacaktır.










               Bireysel etkilerinin yanı sıra mikro
                 saldırganlık toplumsal huzuru
             bozmakta, ayrımcılık ve ötekileştirici
             tutumların güçlenmesi ile bütünlüğe
                       zarar vermektedir.















         1-  Büşra,  B.  (2021).  Engelli  bireylerin  kendilerine  yönelik  ayrımcı   6- Kağnıcı, D. Y. (2019). Kültür ve psikolojik danışma. Ankara: Pegem
        ve  mikro  saldırgan  uygulamaları  ifade  etmeleri:  Twitter’daki   Yayınları.
        #Engellenmekİstemiyoruz ve #SağlamcılarDışarı Etiketleri. Nitel Sosyal
        Bilimler, 3(2), 164-190. https://doi.org/10.47105/nsb.907791  7- Kağtçıbaşı, Ç. (2000). Kültürel psikoloji, kültür bağlamında insan ve
                                                               aile. İstanbul: Evrim Yayınevi.
         2- Clark, D. A., Spanierman, L. B., Reed, T. D., Soble, J. R., & Cabana, S.
        (2011). Documenting Weblog expressions of racial microaggressions   8- Mays, V. M., Cochran, S. D., & Barnes, N. W. (2007). Race, race-
        that target American Indians. Journal of Diversity in Higher Education,   based discrimination, and health outcomes among African Americans.
        4(1), 39-50. https://doi.org/10.1037/a0021762          Annu. Rev. Psychol., 58, 201-225.
                                                                https://doi.org/10.1146%2Fannurev.psych.57.102904.190212
         3-  Durmuş,  M.  (2019).  Kültürel  temas  alanı  olarak  dil  öğretim
        süreçleri ve mikro saldırganlıklar. Milli Folklor, 16(122), 50-63.  9- Serdar, Ü. (2018). Irksal temelli ayrımcılığın yeni görünmez yüzü:
         https:/dergipark.org.tr/tr/download/article-file/759120  Kültürel karşılaşmalar ve mikro-saldırganlıklar. International Journal Of
                                                               Social Humanities Sciences Research, 5(28), 3288-3308.http:/dx.doi.
         4-  Harrell, J. P., Hall, S., &Taliaferro, J. (2003). Physiological responses   org/10.26450/jshsr.726
        to racism and discrimination: An assessment of the evidence. American
        journal of public health, 93(2), 243-248.               10- Yılmaz, O., Sart, Z. H., Sakız, H., & Albayrak-Kaymak, D. (2023).
                                                               School counselors’ microaggressions towards students with disabilities
         5- Herek, G. M. (2009). Hate crimes and stigma-related experiences   in inclusive schools. Current Psychology, 1-15.
        among  sexual  minority  adults  in  the  United  States:  Prevalence   http:/dx.doi.org/10.1007/s12144-023-05124-9
        estimates from a national probability sample. Journal of interpersonal
        violence, 24(1), 54-74. https://doi.org/10.2105%2Fajph.93.2.243

                                                                                                     Şubat 2024 81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86