Page 28 - özbakış şubat -2024
P. 28

En başta ağır düzey zihinsel yetersizlik tanısı alırken şu anda tanısı hafif düzeyde
                zihinsel yetersizlik. Tüm bu başarılar aile olarak kenetlenmek, bilgiye başvurmak,
                           haklarımızı bilmek ve sevmek ile gerçekleşti. Bizim sırrımız bu.



          Eğitim hayatı boyunca da karşılaştığımız sorunlar oldu.   konuşamıyordu. Konuşamadığı için okula alamayacaklarını,
        Bengü Naz ilkokula başladığında gittiği okulda özel eğitim   ona  eğitim  veremeyeceklerini  söylediler.  Sonra  Ulubatlı
        sınıfı yoktu. Ortaokula başladığında ise okulun içerisinde   Hasan İlkokulu Müdürü Yüksel GÖK ile karşılaştık. Kendisi
        engelli tuvaleti bulunmuyordu. Liseye gideceği zaman, bu   bizi bu konuda destekledi. Bengü Naz’ın kaydını hemen
        kademe de özel eğitim sınıfı yoktu. Hepsini Milli Eğitim   yaptılar  ve  akranlarıyla  birlikte  eğitim  almaya  başladı.
        Müdürlüğü ile görüşerek tek tek çözdük. Bize bu konuda   Sonrasında da ilkokul sürecine özel eğitim sınıfında devam
        destek oldular.                                        etti.
          Bunlar bizim yaşadıklarımızdan örnekler sadece. Aileler   Öğretmeni  de  çok  ilgiliydi.  Böylelikle  aldığımız
        fiziki  düzenlemelerde,  haklarına  ulaşmada,  eğitimde,   eğitimlerle Bengü Naz ilerlemeye, akranlarına yaklaşmaya
        belediyecilik  hizmetlerinde,  istihdam  gibi  konularda   başladı.  En  başta  ağır  düzey  zihinsel  yetersizlik  tanısı
        sorunlar yaşamaya devam ediyor.                        alırken  şu  anda  tanısı  hafif  düzeyde  zihinsel  yetersizlik.
          Bengü  Naz’ın  eğitim  hayatı  nasıldı,  Rehberlik  ve   Tüm  bu  başarılar  aile  olarak  kenetlenmek,  bilgiye
        Araştırma  Merkezlerindeki  tanılama  sürecinde  neler   başvurmak, haklarımızı bilmek ve sevmek ile gerçekleşti.
        yaşadınız?                                             Bizim sırrımız bu.
          Tıbbi  tanı  sürecinde  yıllarca  kesin  bir  sonuca   Siz  anne  olarak  çocuğunuzun  eğitimini  nasıl
        ulaşamadığımız  için  Bengü  Naz’ın  tanısıyla  ilk  olarak   desteklediniz? Evde neler yaptınız?
        Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nde yüzleştik. Bengü Naz’ı   Her şeyi birlikte yaptık. Ben Bengü Naz’a sadece nasihat
        teste ve incelemeye aldıktan sonra yapılan incelemelere   ederek bir şeyleri öğretmeye çalışmadım. Eğitiminde hep
        göre ağır zihinsel yetersizliği olduğu söylendi ve özel eğitim   ona model oldum. Onun kitap okumasını istiyorsam önce
        sürecimiz  de  böylelikle  başlamış  oldu.  Rehabilitasyon   ben kitap okudum. Onu da benimle birlikte okuması için
        merkezine ve anasınıfına yönlendirdiler bizi.          cesaretlendirdim.

          O zamanlar Bergama’da bir tane rehabilitasyon merkezi   Şu  an  Bengü  Naz  ve  diğer  çocuklar  için  nelerin
        vardı.  Oraya  gittiğimde  bizi  İzmir’deki  rehabilitasyon   değişmesini isterdiniz?
        merkezlerine  yönlendirdiler.  9  yıl  boyunca  İzmir’e,  Ege   İlk   olarak   engelli   çocukların   rehabilitasyon
        Üniversitesi’ne  gitmeye  devam  ettik.  Atla  terapi  aldık.   merkezlerindeki ders saatlerinin değiştirilmesini isterdim.
        Bu  arada  haklarımı  öğrenmem  için  okumam  gereken   Şu  an  haftada  2  saat  ders  alıyorlar.  Eğer  grup  dersi  de
        kanunları gösterdiler.                                 önerilmişse haftada 3 saate çıkıyor Dikkat süreleri çok kısa
          Bir yandan da okul arayışına girdik. Okullarla görüştük   olan çocuklarımız için daha fazla eğitim almaları faydalı
        ancak Bengü Naz’ı kabul etmediler. Bengü Naz o dönemde   olacaktır.
































        28  Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33