Page 28 - özbakış şubat -2024
P. 28
En başta ağır düzey zihinsel yetersizlik tanısı alırken şu anda tanısı hafif düzeyde
zihinsel yetersizlik. Tüm bu başarılar aile olarak kenetlenmek, bilgiye başvurmak,
haklarımızı bilmek ve sevmek ile gerçekleşti. Bizim sırrımız bu.
Eğitim hayatı boyunca da karşılaştığımız sorunlar oldu. konuşamıyordu. Konuşamadığı için okula alamayacaklarını,
Bengü Naz ilkokula başladığında gittiği okulda özel eğitim ona eğitim veremeyeceklerini söylediler. Sonra Ulubatlı
sınıfı yoktu. Ortaokula başladığında ise okulun içerisinde Hasan İlkokulu Müdürü Yüksel GÖK ile karşılaştık. Kendisi
engelli tuvaleti bulunmuyordu. Liseye gideceği zaman, bu bizi bu konuda destekledi. Bengü Naz’ın kaydını hemen
kademe de özel eğitim sınıfı yoktu. Hepsini Milli Eğitim yaptılar ve akranlarıyla birlikte eğitim almaya başladı.
Müdürlüğü ile görüşerek tek tek çözdük. Bize bu konuda Sonrasında da ilkokul sürecine özel eğitim sınıfında devam
destek oldular. etti.
Bunlar bizim yaşadıklarımızdan örnekler sadece. Aileler Öğretmeni de çok ilgiliydi. Böylelikle aldığımız
fiziki düzenlemelerde, haklarına ulaşmada, eğitimde, eğitimlerle Bengü Naz ilerlemeye, akranlarına yaklaşmaya
belediyecilik hizmetlerinde, istihdam gibi konularda başladı. En başta ağır düzey zihinsel yetersizlik tanısı
sorunlar yaşamaya devam ediyor. alırken şu anda tanısı hafif düzeyde zihinsel yetersizlik.
Bengü Naz’ın eğitim hayatı nasıldı, Rehberlik ve Tüm bu başarılar aile olarak kenetlenmek, bilgiye
Araştırma Merkezlerindeki tanılama sürecinde neler başvurmak, haklarımızı bilmek ve sevmek ile gerçekleşti.
yaşadınız? Bizim sırrımız bu.
Tıbbi tanı sürecinde yıllarca kesin bir sonuca Siz anne olarak çocuğunuzun eğitimini nasıl
ulaşamadığımız için Bengü Naz’ın tanısıyla ilk olarak desteklediniz? Evde neler yaptınız?
Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nde yüzleştik. Bengü Naz’ı Her şeyi birlikte yaptık. Ben Bengü Naz’a sadece nasihat
teste ve incelemeye aldıktan sonra yapılan incelemelere ederek bir şeyleri öğretmeye çalışmadım. Eğitiminde hep
göre ağır zihinsel yetersizliği olduğu söylendi ve özel eğitim ona model oldum. Onun kitap okumasını istiyorsam önce
sürecimiz de böylelikle başlamış oldu. Rehabilitasyon ben kitap okudum. Onu da benimle birlikte okuması için
merkezine ve anasınıfına yönlendirdiler bizi. cesaretlendirdim.
O zamanlar Bergama’da bir tane rehabilitasyon merkezi Şu an Bengü Naz ve diğer çocuklar için nelerin
vardı. Oraya gittiğimde bizi İzmir’deki rehabilitasyon değişmesini isterdiniz?
merkezlerine yönlendirdiler. 9 yıl boyunca İzmir’e, Ege İlk olarak engelli çocukların rehabilitasyon
Üniversitesi’ne gitmeye devam ettik. Atla terapi aldık. merkezlerindeki ders saatlerinin değiştirilmesini isterdim.
Bu arada haklarımı öğrenmem için okumam gereken Şu an haftada 2 saat ders alıyorlar. Eğer grup dersi de
kanunları gösterdiler. önerilmişse haftada 3 saate çıkıyor Dikkat süreleri çok kısa
Bir yandan da okul arayışına girdik. Okullarla görüştük olan çocuklarımız için daha fazla eğitim almaları faydalı
ancak Bengü Naz’ı kabul etmediler. Bengü Naz o dönemde olacaktır.
28 Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi