Page 9 - Dergi Tek Parça
P. 9

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                            SAYI: 5




                                                          Eski Köye Yeni Matematik
                                                          Oyunlaştırma,  eğitim  alanında  son  dönemlerde  sıklıkla
                                                          dile getirilen ve üzerinde çalışılan bir konudur. Matema-
                                                          tik  denilince  korku  ve  isteksizlik  akla  ilk  gelenlerdir.  Bu
                                                          olumsuzlukları  gördükçe  bu  problemi  bir  nebze  de  olsa
                                                          nasıl çözebilirim diye düşündüm. Öğrenci motivasyonunu

                                                          artırma, onların öğrenme sürecine etkin katılımını sağla-
                                                          ma  gibi  potansiyel  özelliklere  sahip  oyunlaştırma,  aynı
                                                          zamanda akademik başarının artmasını ve öğrenme kaza-
                                                          nımlarına daha kolay ulaşılmasını sağlar.



           Değişen sınav sistemine de uygunluğunu göz önü-
           ne  alarak,  zekâ  oyunları  sınıfını  zor  şartlarda  öğ-
           rencilerim  ile  birlikte  ve  okul  idaresinin  verdiği
           destekle  oluşturdum.  Buradaki  birçok  oyunu  öğ-
           rencilerimle  birlikte,  atık  maddeleri  kullanarak
           oluşturduk. Yere serdiğim halı ile de sınıf ortamın-
           dan çıkıp, sıcak ve onların kendilerini rahatça ifade

           edebildikleri  bir  öğrenme  alanı  oluşturmayı  he-
           defledim  ve  başardığımı  gözlemledim.  Okulumun
           bulunduğu  bölge,  aile  sorunlarının  çok  yaşandığı
           ve  çocuklara  yansımasının  fazlaca  görüldüğü  bir
           yer.  Bu  olumsuzlukları  olumluya  çevirmek  ve  de-
           vamsızlığı  azaltmak  için  hayatımızın  her  alanında
           yer  alan  matematiği,  oyunlaştırarak  öğretmeye
           önem verdim.































                                                            6
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14