Page 9 - Dergi Tek Parça
P. 9
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 5
Eski Köye Yeni Matematik
Oyunlaştırma, eğitim alanında son dönemlerde sıklıkla
dile getirilen ve üzerinde çalışılan bir konudur. Matema-
tik denilince korku ve isteksizlik akla ilk gelenlerdir. Bu
olumsuzlukları gördükçe bu problemi bir nebze de olsa
nasıl çözebilirim diye düşündüm. Öğrenci motivasyonunu
artırma, onların öğrenme sürecine etkin katılımını sağla-
ma gibi potansiyel özelliklere sahip oyunlaştırma, aynı
zamanda akademik başarının artmasını ve öğrenme kaza-
nımlarına daha kolay ulaşılmasını sağlar.
Değişen sınav sistemine de uygunluğunu göz önü-
ne alarak, zekâ oyunları sınıfını zor şartlarda öğ-
rencilerim ile birlikte ve okul idaresinin verdiği
destekle oluşturdum. Buradaki birçok oyunu öğ-
rencilerimle birlikte, atık maddeleri kullanarak
oluşturduk. Yere serdiğim halı ile de sınıf ortamın-
dan çıkıp, sıcak ve onların kendilerini rahatça ifade
edebildikleri bir öğrenme alanı oluşturmayı he-
defledim ve başardığımı gözlemledim. Okulumun
bulunduğu bölge, aile sorunlarının çok yaşandığı
ve çocuklara yansımasının fazlaca görüldüğü bir
yer. Bu olumsuzlukları olumluya çevirmek ve de-
vamsızlığı azaltmak için hayatımızın her alanında
yer alan matematiği, oyunlaştırarak öğretmeye
önem verdim.
6