Page 13 - Dergi Tek Parça
P. 13

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                            SAYI: 5



           Öğrenme  Zorluğu  Yaşayan  Öğrencilerde  (Çocuklarda)  Başarı  Nasıl

           Yakalanır?
           Size bir hikâye anlatacağım masallar ülkesinden…
           Evvel zaman içinde kalbur saman içinde masal bu ya, dağlar ardında,
           dereler altında, gök kuşağının son renginde bir ülke varmış. Tüm çi-
           çeklerin rengârenk olduğu bu güzel ülkede şeffaf bir çiçek yeşermiş.
           Öyle narin öyle güzelmiş ki… Ama diğer çiçekler renksiz olduğundan
           onu aralarına almak istememişler. Çok üzülmüş şeffaf çiçek, yaprakla-
           rı  toprağa  değerken  ilk  çimen  fark  etmiş  onu.  Yemyeşil  aynı  onun
           gibi…  Güneş  ise  gökyüzünden  görmüş  yansımasını  sapsarı.  Yanında
           açan çiçekler ilk kez bakmışlar ona; içinde kendilerini görmenin mut-
           luluğuyla. Ne de güzelmiş aslında kırmak ön yargıları, bakabilince gö-
           rüyormuşsun aslında diğerimizin içinde var olan bizi.
            Aslında farklı olduğu düşünülen ama önyargılar kaldırıldığında; bizim gibi olan özel çocuklarımız… Tıpkı diğer ço-
            cuklar gibi onlar da büyüyorlar ancak; ayrı bir gelişme ve öğrenme takvimiyle. Özel çocuklarımızı en erken dö-
            nemde, uygun eğitim ortamlarında, çeşitli yöntem ve araç-gereçler kullanarak en çok da; öğretmenlerine duy-
            dukları sevgi ve güven duygusu ile onları başarıya ulaştırabiliriz.
             Büyümekte olan bir çocuğun öğretmeninden ilk beklentisi sevgidir. Özel gereksinimli çocuklara sevgi ile yaklaş-
            mak onların iç dünyalarında açılan duygusal yıpranmışlıkların iyileşmesi açısından çok önemlidir. Bu çocuklarımız
            sevildiklerini hissettiklerinde var olan yetersizliklerini ortadan kaldırıp başarıya ‘’Ben de varım.’’ diyebilmektedir-
            ler. Öğretmeninin gözünde değerli olması, ne olursa olsun öğretmeninin ona destek olması, zorluklarda yanında
            olduğunu bilmesi, yanlış yapsa da onu seveceğine, ondan vazgeçmeyeceğine inanması yani ona güvenmesi yapa-
            bilecekleri  üzerindeki sınırları ortadan kaldırır. Özel gereksinimli çocuklarımız için şunu da unutmamamız gerekir;
            farklılıklarına ve sınırlılıklarına rağmen bilgi ve becerileri algılayıp kavrama, onları davranışa dönüştürme ve ba-
            ğımsız şekilde yaşayabilmeyi öğrenme ancak doyurucu bir sevgi ve güven duygusuyla oluşturulur.



                                                      Beynin farklı alanlarda, farklı kısımlarının daha çok çalıştığı kabul
                                                      gören bir gerçektir. H. Gardner’ın da tanımladığı gibi “Zekâ, as-
                                                      lında içinde yaşanılan toplumda faydalı bir şeyler yapabilme ka-
                                                      pasitesi, her insanda kendine özgü bulunan yetenek ve beceriler
                                                      bütünüdür.”  İşte  tam  bu  noktada  öğretmenin  yapabileceği  en
                                                      büyük  işlerden  biri,  çocuklara  özgü  yetenekleri  belirleyip,  bu
                                                      yetenekler  doğrultusunda  neler  yapabileceklerini  hem  çocuğa
                                                      hem de ailesine fark ettirmektir.
                                                      Çocuklar  ki bu masal ülkesinde  açmış farklı çiçekler gibidir. En
                                                      renklisinden en sadesine kadar her birini ayrı ayrı sulamak, bes-
                                                      lemek,  büyütmek  ancak  sevgi  ve  güven  duygusu  veren  öğret-
                                                      menlerin  işidir.  Kendi  masalımızın  içinde  rengârenk  çiçeklerle
                                                      dolu bahçelerde mis kokulu çocuklarla yaşamak umuduyla…

                                                                                        Betül Köşlüoğlu

                                                                                   Beydağ Atatürk İlkokulu

                                                                                     Özel Eğitim Öğretmeni





                                                            10
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18