Page 18 - Dergi Tek Parça
P. 18
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 5
Öncelikle her çocuğun kendine özgü olduğunu ve her çocuğun kendine özgü güce ve yeteneklere sahip olduğunu
anlamanız gerekir. Ayrıca, insanların yüksek notlar almadan da geçimlerini sağlayabileceklerini ve iyi bir yaşam
sürebileceklerini anlamanız ve kabul etmeniz gerekir. Çocuğunuzu yalnızca akademik başarı bazında değerlendir-
mek, yapılacak doğru bir şey değildir. Ebeveynlerin bu yanılgıyı ve zihin engelini aşması gerekir. Akademik başarı,
yaşamın sadece bir parçasıdır, yaşamın kendisi değildir. Çocuğun potansiyelini kabul etmek ve bu görüşle ihti-
mallerini değerlendirerek, çocuğunuzu desteklemek en mantıklı yoldur.
Çocuğumla Başarısı ve Başarısızlığı Hakkında Nasıl Konuşabilirim?
Bir ebeveyn olarak, akademik başarı ve başarısızlık konusundaki fikirlerinizi net olarak paylaşabilirsiniz. Örneğin,
90 puandan daha düşük not almanın başarısızlık olduğuna inanıyorsanız, çocuğunuz istemeden de olsa sizin sa-
yenizde aynı fikri benimseyecektir. Bu nedenle, 85 puan alsalar da, iyi bir puan olduğu düşünülse bile, hayal kırık-
lığına uğrayacaklar, çünkü ebeveynleri yeterince iyi olmadığını düşünüyor. Bunun yerine, bir ebeveyn olarak,
çocuğunuzun toplumda duyarlı ve merhametli bir birey olmasına daha fazla önem vermeniz en iyisidir.
Güçlü yanlarını, ilgi alanlarını tanımlamalarına ve özgüvenlerini pekiştirmelerine yardımcı olmak, çocuğunuzu
geliştirmenin en önemli ve mantıklı yoludur. Bu, çocuğunuzla yaptığınız günlük konuşmalara da yansımalıdır.
Günden güne yaptığınız konuşmaların, yalnızca başarıya saygı duyduğunuzu göstermediğini, hem başarı hem de
başarısız olunabileceğini, amacın elinden gelenin en iyisini yapmak olduğunu belirtmeniz gerekir. Kendinize so-
run, çoğu zaman çocuğunuzla yaptığınız konuşmanın içeriği nedir? Bu çocuğunuzu mutlu ve kendinden emin his-
settirip şikâyetçi olduğunuz şeylerde değişiklik yaratıyor mu? Aksi halde, konuşmanızın içeriğini, çocuğunuzun
sağlıklı ve mutlu bir birey olarak yetişeceği şekilde değiştirmeniz gerekir.
Özetle, akşamları beraber televizyon programları izleyip, proje ödevlerini onlardan daha çok sahiplenip, onlardan
daha fazla alacağı notu merak ederek, unuttuğu malzemelerini okula getirerek, aldığı düşük notta ondan daha
çok üzülerek, onlara yaşanacak neredeyse hiçbir duygu bırakmıyorsunuz. Üzülerek hatırlatıyorum, sizler öğrenci-
liğinizi tamamladınız, bırakın onlar da bu duyguları yaşasın.
Nurgül Kendirlioğlu Günhan
Buca Makbule Süleyman Alkan Ortaokulu
Matematik Öğretmeni
15