Page 8 - Dergi Tek Parça
P. 8

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                            SAYI: 5




           Göç eden ergenlerle yapılan çalışmaların önemli bir bölümü ise, ergenlerin uyumları ile ilgili en önemli etmen-
           lerden birinin de okula gidip, gitmeme olduğuna işaret etmektedir. Gün ve Bayraktar (2008), araştırmalarında
           göç etmiş ergenlerden okula gidenlerin yaşam doyumlarının, gitmeyenlerden daha yüksek olmasının birçok
           nedeni olduğunu söylemektedir. Aile kurumundan sonra eğitim kurumu da mevcut toplumun kültürünü, de-
           ğerlerini kişiye aktarmada önemli işlevler yüklenmektedir. Göç eden ergenin bu noktadan örgün eğitim yoluyla
           o topluma katılmasının, onun uyum sürecini hızlandıracağı belirtmektedirler. Ayrıca araştırmada okulun göç
           eden ergene sağlayacağı sosyal ortam ve göç etmemiş çocuklarla ilişki kurma şansının önemli olduğu söylen-
           mektedir.


                                                                                       Fuat UĞUR
                                                                            İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı
























































                                                            5
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13