Page 35 - Dergi Tek Parça
P. 35

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                            SAYI: 5




                                               OKULLARDA OYUN GRUBU UYGULAMASI
                                               Oyun ve Çocuklar

                                               Çocuklar zamanlarının büyük bir bölümünü oyunlarla geçirmektedir-
                                               ler. Çocuklar oyun içinde psiko sosyal, zihinsel ve fiziksel olarak gelişir-
                                               ler.  Oyunlar  çocuklar  için  hayal  dünyasından  gerçek  dünyaya  geçişi
                                               kolaylaştıran keyifli yol alışlardır. Bu yolculuk sırasında çocuklar eğle-
                                               nirler, öğrenirler ve  dinlenirler.  Ancak  günümüz  teknolojisinde oyun
                                               kavramı  değişmiş  ve  çocuk  oyunları  kaybolmaya  yüz  tutmuştur.  Ço-
                                               cukların gelişimlerini destekleyen oyunlara fırsat verildiğinde onlarla
                                               iyi bir iletişim kurulabilir.







            Çocuklar duygu ve düşüncelerini oyunlarda
            daha rahat ifade ettiklerinden onlar için
            oyunlar birer eğitim aracı olarak kullanılabi-
            lir. Çocuk oyun aracılığıyla kendi dünyası ile
            çevre arasında bir ilişki kurar. Çevresindeki

            olayları algılamaya çalışır ve oyunlarına da
            bunları yansıtır. Çocuklar oyun ortamında
            farkında olmadan öğrenir, diğer çocuklarla
            iletişim kurar, işbirliği kavramını geliştirir.
            Yaratıcılıklarını kullanabilirler ve hayal güçle-
            ri zamanla gelişen bir yapıya sahip olur.




             Çocuklar oyun yolu ile düşünmekte ve deneyim kazanmaktadırlar. Çevrelerindeki objelerin özelliklerini de-
             neme-yanılma yoluyla iyi kavramaktadırlar.
             Teknolojinin getirdiği bilgisayar oyunları, sosyal medya grupları vb. pek çok günümüze ait yenilikler çocukla-
             rın oyun ihtiyacı doğrultusundaki arayışlarını kapsamış durumda. Zamanlarının çoğunu okulda geçiren ço-
             cuklar evde kalan zamanlarını ders çalışarak, televizyon İzleyerek, internet ile ilgilenerek, bilgisayar oyunları
             oynayarak geçiriyorlar. Şehirleşmenin beraberinde gelen komşuluk ilişkilerindeki eksiklik, oyun arkadaşların-
             dan mahrum kalmalarına yol açıyor.

             Sonuç olarak çocukların akranları ile en fazla birlikte oldukları okul ortamlarında çocukların oyun ihtiyaçları-
             na cevap verebilecek bir proje olarak ‘Oyun Grubu’uygulaması yapılabilir.

             Oyun grubu 2005 yılından itibaren İstanbul’daki çalışmış olduğum dört okulda uyguladığım, eğitim öğretim
             etkinliklerinde eksikliğini hissettiğim, çocukların ve öğretmenlerin hayatına oyunun girmesini arzu ettiğim bir
             ihtiyaçtan kaynaklandı.










                                                            32
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40