Page 40 - Dergi Tek Parça
P. 40
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 5
Kendi okuyamadığı okulu okuması için çocuğuna duygu sömürüsü yapan, onu zorlayan pek çok anne baba var.
Çocuğunu bir proje gibi görüp, bir etkinlikten diğer etkinliğe koşturan ve çocuk başarısız olduğunda da bunu
kendi başarısızlığı olarak görüp depresyona giren anne ve babalar var. Sadece ebeveynlerini mutlu etmek için
istemedikleri okullarda okuyan, istemedikleri meslekleri yapan mutsuz ve verimsiz, yaratıcılığı olmayan binler-
ce kişi var toplumumuzda. Sadece anne ve babaları istediği için çok büyük üniversiteleri kazanıp, doktor ya da
mühendis olduktan sonra başarısızlıkla kendini sabote eden yetişkinlerle dolu çevremiz. O yaşa kadar hep an-
ne ve babayı mutlu etmek için yaşamış ve kendisinin mutlu olacağı, kendisini ortaya koyacağı bir şeyi asla ya-
pamamış olmanın hayal kırıklığı ve mutsuzluğunu yaşıyor bu kişiler.
Ya anne ve babalar gerçekten çocuklarının potansiyellerini keşfedip onları doğru yönlendirselerdi, nasıl çocuk-
lar yetişirdi? Ya anne ve babalar çocuklarını kendi arzu nesneleri olarak görmeselerdi, bu çocuklar gerçekte ne
yaratırlardı? Ya anne ve balar çocuklarına nasihat vermek yerine sadece iyi bir rol model olsalardı, bu çocuklar
toplumda nerede olurlardı?
Ya anne ve babalar çocuklarını o kurstan bu kursa, o özel dersten bu özel derse koşturmak yerine, kendilerini
eğitselerdi, bu ne yaratırdı?
Eğitimin önemi yadsınamaz bir gerçek; ailenin eğitimdeki önemi ise su götürmez bir gerçek. Başarılı, akıllı, ya-
ratıcı, mutlu ve kendini gerçekleştirebilmiş bireyler yetiştirmek için ailelerin eğitimli ve bilinçli olması gerekir.
Çocuk donanımla doğuyor ama yazılım yoksa çocuk hiçbir şeydir. İşte bu yazılımın en büyük kısmı 0-6 yaş ara-
sında gerçekleştiği için anne ve babanın çok büyük rolü var. Evet, ‘ Eğitim Şart’ ama eğitim ailede başlar.
Aygün Akman
İngilizce Öğretmeni
Karşıyaka Milli Eğitim Özel Basın Büro
37