Page 16 - özbakış subat-2025 - p
P. 16
AKRAN ZORBALIĞI VE AİLENİN ROLÜ
Hazırlayan Sabahattin KARYELİOĞLU /Psikolog
Karşıyaka Sezai-Gönül Akdağ Anaokulu
kran zorbalığı tanımı yapılırken her ne kadar okul zorbalığa maruz kalan çocuğun örselenmesi ve gelişiminin
Atemelli bir tanımlama yoluna gidilse de aslında sekteye uğraması dışında ayrıca eğitim öğretim faaliyetlerini
zorbalık yapan kişi; kendince hassas, zayıf, içe dönük olarak ve iklimini de bozmaktadır. Bununla birlikte diğer çocukların
belirlediği maruz kalan bireye; sokakta, okulda, işyerinde, yaşadığı korku, yanlış örnek ve güvende olmadıklarını
parkta yani tüm sosyal alanlarda zorbalık yapar. Bu açıdan düşünmeleri gibi çok önemli sonuçlar doğurabilir. Bu
bakıldığında akran zorbalığı yapan çocuğun zorba, yaptığı sebeple son yıllarda nicelik olarak artan akran zorbalığı
davranışı da zorbalık olarak tanımlayabiliriz. Bu durum sorununa karşı acil önlem alınması zorunlu hale gelmiştir.
Akran zorbalığı tanımı konusunda yaygın bir fikir birliği vardır.
Akran zorbalığı; bir kişinin ya da bir grubun, başka bir kişiye acı vermek, sindirmek, korkutmak
amacıyla fiziksel, psikolojik veya duygusal olarak tekrarlayıcı davranışlarda bulunmasıdır.
16 Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi