Page 16 - özbakış subat-2025 - p
P. 16

AKRAN ZORBALIĞI VE AİLENİN ROLÜ







          Hazırlayan         Sabahattin KARYELİOĞLU    /Psikolog
                             Karşıyaka Sezai-Gönül Akdağ Anaokulu



              kran zorbalığı tanımı yapılırken her ne kadar okul   zorbalığa maruz kalan çocuğun örselenmesi ve gelişiminin
          Atemelli bir tanımlama yoluna gidilse de aslında     sekteye uğraması dışında ayrıca eğitim öğretim faaliyetlerini
        zorbalık yapan kişi; kendince hassas, zayıf, içe dönük olarak   ve iklimini de bozmaktadır. Bununla birlikte diğer çocukların
        belirlediği maruz kalan bireye; sokakta, okulda, işyerinde,   yaşadığı korku, yanlış örnek ve güvende olmadıklarını
        parkta yani tüm sosyal alanlarda zorbalık yapar. Bu açıdan   düşünmeleri gibi çok önemli sonuçlar doğurabilir. Bu
        bakıldığında akran zorbalığı yapan çocuğun zorba, yaptığı   sebeple son yıllarda nicelik olarak artan akran zorbalığı
        davranışı da zorbalık olarak tanımlayabiliriz. Bu durum   sorununa karşı acil önlem alınması zorunlu hale gelmiştir.






                                Akran zorbalığı tanımı konusunda yaygın bir fikir birliği vardır.



               Akran zorbalığı; bir kişinin ya da bir grubun, başka bir kişiye acı vermek, sindirmek, korkutmak
               amacıyla fiziksel, psikolojik veya duygusal olarak tekrarlayıcı davranışlarda bulunmasıdır.






        16   Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21