Page 13 - özbakış ekım-2024 -
P. 13

Nitekim program çocukların zamanlarının büyük bölü-  günlük etkileşimlerinde bir veya birkaç ETEÇOM stratejisini
        münü ebeveynleri ile geçirdiklerini vurgular. Ebeveynleri,   kullanmayı öğretmek ve daha önce öğrenilen stratejilerin
        programın kilit elemanları olarak görmektedir.         sürdürülmesine yönelik ailelere destek sağlamak (Mahoney
           ETEÇOM’un temel amacı, ebeveynlerin yanıtlayıcı etki-  ve Perales, 2003).
        leşim stratejileriyle çocuklarının yanıtlayıcı davranış özel-  ETEÇOM;
        liklerini artırarak çocukların temel davranışlarını ve bu     » Çeşitli bilgi notlarını içermekte olup, bu notlar uygula-
        davranışlardaki ilerlemelerini desteklemektir. Bu süreçte,   macılara öğretilen stratejilerin önemini ve mantıksal açık-
        çocuğun bilişsel, iletişim ve sosyal-duygusal gelişim dü-  lamalarını sunarak ailelere destek sağlar.
        zeyinin artması hedeflenmektedir. ETEÇOM, özel olarak
        hazırlanmış materyaller veya öğretimsel etkinlikler yerine,     » Her bir temel bilgi notu, ETEÇOM stratejilerinin çocu-
        ebeveynlere çocuklarının günlük rutinlerine eğlenceli bir   ğun gelişimine nasıl katkı sağlayacağını ayrıntılı bir şekilde
        şekilde katılabilecekleri stratejileri öğretmek suretiyle bu   açıklar.
        gelişim sürecine etki etmeyi amaçlamaktadır (Mahoney ve     » ETEÇOM, toplamda 66 yanıtlayıcı etkileşim stratejisi
        MacDonald, 2007).                                      ve 132 bilgi notunu içermektedir (Mahoney ve Perales,
           ETEÇOM’da kullanılan yanıtlayıcı stratejiler, çocukların   2003; Mahoney ve MacDonald, 2007).
        temel davranışlarını geliştirmek için çocuğun birincil bakı-    » ETEÇOM’da her bir gelişimsel alan için aynı strateji-
        cılarının günlük rutinler sırasında uygulayabilecekleri etki-  ler kullanılabilmektedir. Örneğin, bilişsel gelişimde sosyal
        leşim davranışlarını kapsar. Bu stratejiler, haftalık bireysel   oyun  temel  davranışını  kazandırmak  için  kullanılan  bir
        oturumlarda anne ve çocuğun birlikte katıldığı oturumlar   yanıtlayıcı etkileşim stratejisi, diğer gelişim alanlarını ve
        aracılığıyla uzmanlar tarafından ailelere öğretilmektedir.   temel davranışları da desteklemektedir (Mahoney ve Pe-
        Oturumların temel hedefleri ise şunlardır: Çocuklarıyla   rales, 2003).





























































                                                                                                      Eylül 2024  13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18