Page 9 - özbakış subat-2025 - p
P. 9

• Boş  zamanların  sanat,  spor  ve  kültürel
        etkinliklerle  zenginleştirildiği  okul  sistemlerinde
        öğrenciler  kendi  ilgilerine  yönelmeye  ve  onları
        geliştirmeye  odaklanır.  Bu  sayede  potansiyel
        enerjilerini  diğerlerini  yönetmek  için  değil
        kendilerini yönetmek için kullanırlar.


        • Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin keşfedilerek
        desteklendiği okul ortamlarında yeterlilik inancı
        ve başarma güdüsü sayesinde öğrenciler kendi iç
        potansiyellerini ortaya koyma fırsatı bulur.









                 Şefkatli bir okul kültürü, sadece öğrencilerle sınırlı kalmaz. Öğretmenler ve okul

               personeli de bu kültürü benimsemelidir.







           Yazının  başında  belirtildiği  üzere;  öğretmenlerin,   şiddetli  çatışmaların  azalmasına,  duygusal  zekânın
         öğrencileriyle  kurduğu  ilişki,  okulda  şefkatli  bir  iklimin   artmasına ve daha sağlıklı sosyal ilişkilerin kurulmasına
         oluşmasında  önemli  bir  rol  oynar.  Öğretmenlerin   yardımcı olur. Bu nedenle, okullarda şefkat kültürünün
         öğrencilerle empatik, anlayışlı ve destekleyici bir şekilde   yaygınlaştırılması,  şiddeti  önlemede  önemli  bir  strateji
         iletişim kurmaları, adil ve katılımı teşvik edici yaklaşımları   olarak değerlendirilebilir
         okulun genel iklimini şekillendirir. Pianta ve arkadaşları
         (2002),  öğretmen-öğrenci  ilişkilerinin,  öğrencilerin
         akademik  ve  sosyal  başarısını  doğrudan  etkilediğini,
         öğretmenlerin şefkatli tutumlarının okul iklimini pozitif
         yönde  geliştirdiğini  göstermiştir.  Rimm-Kaufman  ve   Sonuç  olarak  okul  ortamında  şefkat  kültürünün
         arkadaşları  da  (2014),  öğretmenlerin  duygusal  zekâyı   inşası, uzun vadeli bir süreçtir ve çeşitli stratejilerin
         geliştirmeye yönelik şefkatli davranışlarının öğrencilerin   bir arada uygulanmasını gerektirir. Şefkat, sadece
         duygusal  güvenliğini  sağladığını  ve  sınıfta  daha  sağlıklı   öğretilebilir  bir  beceri  değil,  aynı  zamanda
         ilişkilerin  oluşmasına  zemin  hazırladığını  bulmuşlardır.   okullarda sosyal ve duygusal gelişimin merkezinde
         Bu  bağlamda  öğretmenlere  yönelik  şefkatli  iletişim   yer almalıdır.
         ve  liderlik  eğitimleri  düzenlemek,  pozitif  psikoloji
         yaklaşımlarını  aktarmak  ve  öğretmenlerin  iyi  oluşuna
         yönelik programlar uygulamak okulda pozitif bir atmosfer
         yaratır.                                                 Bu kültürün inşa edilmesi, öğrenciler arasındaki şiddetin
                                                                azalmasına,  olumlu  sosyal  ilişkilerin  güçlenmesine  ve
           Okullarda   şefkat   kültürünün   oluşturulması,     daha  sağlıklı  bir  okul  ikliminin  oluşmasına  katkı  sağlar.
         şiddetin  önlenmesine  yönelik  etkili  bir  yaklaşımdır.   Eğitimciler,  empati,  duygusal  düzenleme  ve  barışçıl
         Empati,  duygusal  düzenleme,  iletişim  becerileri  ve   çözüm becerilerini geliştirmeye yönelik programlarla bu
         barışçıl  çözüm  yolları  gibi  şefkat  kültürünün  öğeleri,   kültürü sağlam temeller üzerine kurabilirler.
         öğrencilerin birbirlerine karşı duyarlı ve saygılı bir şekilde
         davranmalarını sağlar. Şefkatin güçlendirilmesi,


                                                                                                     Şubat  2025  9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14